جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

تصاویری از مسابقات شتر مرغ سواری  سالیانه در آریزونا.جندی شاپور البرز

تصاویری از مسابقات شتر مرغ سواری  سالیانه در آریزونا.جندی شاپور البرز

تصاویری از مسابقات شتر مرغ سواری  سالیانه در آریزونا.جندی شاپور البرز

تصاویری از مسابقات شتر مرغ سواری  سالیانه در آریزونا.جندی شاپور البرز

تصاویری از مسابقات شتر مرغ سواری  سالیانه در آریزونا.جندی شاپور البرز

رویترز.Arizona March 10, 2013

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شترمرغ سواری,تصاویر شتر مرغ سواری,آریزونا,ورزش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سالگرد نبرد قرن :محمد علی کلی و فریزر.جندی شاپور البرز

نبرد غولهای سنگین وزن بوکس جهان محمد علی کلی و جو فریزر در سال 1971

سالگرد نبرد قرن :محمد علی کلی و فریزر.جندی شاپور البرز

محمد علی کلی در حال تمرین برای این مسابقه

سالگرد نبرد قرن :محمد علی کلی و فریزر.جندی شاپور البرز

محمد علی در حال طعنه زدن به فریزر در محل تمرینات فریزر(فلادلفیا)

سالگرد نبرد قرن :محمد علی کلی و فریزر.جندی شاپور البرز

محمد علی کلی در حال یک مبارزه شوخی آمیز با یکفرد ناشناس در پارکینگ یک مغازه مواد غذایی در ساحل میامی 1971

سالگرد نبرد قرن :محمد علی کلی و فریزر.جندی شاپور البرز

محمد علی ساحل میامی 1971

سالگرد نبرد قرن :محمد علی کلی و فریزر.جندی شاپور البرز

صحنه ای از مبارزه بزرگ آنها در میدان مدیسون در 8 مارچ 1971

Time & Life Pictures/Getty Images

جندی شاپور البرز اسفند 91

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:محمد علی کلی,مبارزه قرن,بوکس,ورزش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مرگ هزاران ماهی در تالابی در ریودو ژانیرو(برزیل).جندی شاپور البرز

مرگ هزاران ماهی در تالاب  Rodrigo de Freitas در ریودوژانیرو بعد از افت شدید سطح اکسیژن در این تالاب بدلیل آلودگی.بیش از 65 تن ماهی مرده از این تالاب جمع آوری گردید.(میزبان المپیک 2016)

مرگ هزاران ماهی در تالابی در ریودو ژانیرو(برزیل).جندی شاپور البرز

مرگ هزاران ماهی در تالابی در ریودو ژانیرو(برزیل).جندی شاپور البرز

مرگ هزاران ماهی در تالابی در ریودو ژانیرو(برزیل).جندی شاپور البرز

جندی شاپور البرز .اسفند 91

March 13, 2013. Photo By RICARDO MORAES / REUTERS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرگ ماهیان,برزیل,تالاب,محیط زیست ,آلودگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کره زمين تا به امروز خانه و کاشانه موجودات بسياری بوده که در گذشته های دور می زيستند و بعضی در اعماق قرون و هزاره ها و برخی در دوران معاصر و همين تازگی ها، برای هميشه از صحنه روزگار محو شدند.

دايناسورها، ماموت ها، پرنده ای به نام دودو، کرگدن پشمالو و اين اواخر کبوتر مهاجر آمريکايی همه و همه به سرنوشتی مشابه دچار شدند و امروز جز سنگواره، مشتی استخوان، پيکره های بازسازی شده و در بهترين حالت «نمونه تاکسيدرمی» يا لاشه يخ زده، نشانی از اين جانوران برجای نمانده است.

با اين همه، مجله نشنال جئوگرافيک در گزارشی جديد از پروژه ای مشترک ميان گروهی از دانشمندان روسی و کره جنوبی برای احيای اين حيوانات خبر داده است. پروژه ای که در صورت اجرايی شدن باری ديگر ماموت ها و دودوها و ديگر گونه های منقرض شده را به جمع ساکنان زمين خواهد افزود.هنريک پوينار، متخصص علم ژنتيک تکاملی مولکولی و انسان شناس زيست شناختی در مرکز «دی ان ای باستانی» دانشگاه مک مستر در اُنتاريو در گفت و گو با مجله «نشنال جئوگرافيک» می گويد: «انسان های ۳۵۰۰۰ سال پيش در فرانسه تصوير ماموت ها را بر روی ديوار غارها نقاشی می کردند، امری که نشان می دهد ما چنين تاريخچه کهنی با اين حيوانات داشته ايم.»انسان های ۳۵۰۰۰ سال پيش در فرانسه تصوير ماموت ها را بر روی ديوار غارها نقاشی می کردند، امری که نشان می دهد ما چنين تاريخچه کهنی با اين حيوانات داشته ايم

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سنگواره,ماموت و کرگدن پشمالو,دايناسورها,ژنتیک,کرگدن های پشمالو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عوارض مصرف مواد قندی بر سلامت انسان، بسیاری از دانشمندان را به فکر یافتن موادی جایگزین انداخته است.با این که چند​ ماده مصنوعی جایگزین تاکنون تولید و به بازار عرضه شده‌ است، اما هر یک از آنها عوارض جانبی زیادی را با خود به همراه می‌آورد.در این میان، بهره‌گیری از یک گیاه بومی آمریکای جنوبی، توجه بسیاری از تولیدکنندگان عمده مواد غذایی را به خود جلب کرده است.این گیاه «استویا» (Stevia) نام دارد و در فارسی «برگ عسلی» خوانده می‌شود. ماده گرفته شده از این گیاه ضمن این که می‌تواند به صورت مستقیم به عنوان شیرین‌کننده در تولید محصولات غذایی مورد استفاده قرار گیرد، در بسیاری از کشورها به عنوان مکمل رژیمی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.مدتی است​ پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور، پژوهشی را در زمینه این گیاه و روش‌های ازدیاد مدرن آن انجام داده است.

به همین دلیل گفت‌وگویی با مهندس سحر بهلولی زنجانی، یکی از پژوهشگران این پژوهشکده انجام دادیم تا بیشتر در مورد این گیاه بدانیم.

این شیرینی لذت‌بخش از این برگ‌های سبز استخراج شده است؟

بله! گیاه استویا یکی از گیاهانی است که در دهه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته زیرا در برگ‌های این گیاه، ماده شیرین‌کننده‌ای وجود دارد که «استویوساید» (Stevioside) نامیده می‌شود و حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از ساکاروز (قند معمولی) است. در کل، استویا حاوی ۷۰ درصد استویاساید و ۳۰ درصد ربواپوساید (R-A) است. عصاره خالص شده برگ استویا دارای نام‌های متفاوتی از قبیل استویا، استویوساید (یا استویوسایدها)، شکر استویا (یا پودر) یا استویول گلیکوساید است.

از طرف دیگر، ماده استویوساید، کالری‌زا نیست. یعنی این ماده شیرین‌کننده می‌تواند توسط افرادی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند، مورد استفاده قرار گیرد. تحقیقات ثابت کرده این ماده شیرین‌کننده سبب افزایش فشار خون نیز نمی‌شود.

​ بیماران دیابتی که همیشه با خوردن شیرینی مشکل دارند چطور؟

با توجه به این که این ماده جذب سیستم گوارشی نمی‌شود، برای بیماران دیابتی بسیار مفید خواهد بود و به همین دلیل در حال حاضر بیشترین استفاده از این ماده برای بیماران دیابتی است و محصولات شیرینی که با استفاده از این ماده تولید می‌شود، هیچ مشکلی برای بیماران دیابتی ایجاد نمی‌کند. البته پیش از آشنایی با این ماده، از قندهای مصنوعی نظیر آسپارتا، ساخارین و سیکلامات استفاده می‌شد. این قندهای مصنوعی یک سری عوارض عصبی و کلیوی برای بیماران به دنبال داشت. در هر صورت تحقیقات نشان می‌دهد استویوساید گرفته شده از گیاه استویا این مشکلات را ندارد؛ چون از بدن دفع می‌شود و به همین دلیل سبب بروز مشکلی نمی‌شود.

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی چه کارهایی در زمینه این گیاه انجام داده است؟

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، روش تکثیر این گیاه را به روش مدرن مورد تحقیق و بررسی قرار داد و موفق شد «پروتکل ریز ازدیادی» این گیاه را به دست بیاورد.

روش مدرن؟ مگر روش سنتی چه اشکالی داشت؟

درصد بسیار پایینی از بذرهای گیاه استویا جوانه زنی می‌کنند، بعلاوه تکثیر از طریق بذر، امکان تولید جمعیت‌های همسان را فراهم نکرده و موجب تغییرات زیادی از جمله در میزان شیرینی برگ‌ها می‌شود. تکثیر رویشی گیاه نیز به دلیل نیاز به شرایط ویژه و تعداد اندک گیاهان تولید شده از یک گیاه، دارای محدودیت است. بنابراین کشت بافت تنها راه جایگزین برای تکثیر سریع و انبوه گیاهچه‌های همسان از نظر ژنتیک و خارج از فصل گیاه استویاست که ما هم روی همان موضوع کار کردیم. تمامی گیاهان کشت شده در سطح مزارع در ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم با روش کشت بافت تکثیر شده‌اند.

کدام مناطق ایران برای کاشت این گیاه مناسب است؟

با توجه به این که گیاه بومی پاراگوئه است، اقلیم و شرایط آب و هوایی زادگاه این گیاه شبیه مناطق شمالی ایران است. با توجه به منابع علمی موجود و نیز تجربیات خود ما در این تحقیق به این نتیجه رسیدیم که برای کاشت این گیاه در فضای باز، مناطق شمالی ایران می‌توانند نتایج خیلی خوبی داشته باشند و این گیاه بدون مشکل کشت شود. اما در کشور ما این محصول فعلا در اصفهان و در گلخانه کشت می‌شود. یعنی اگر کسی بخواهد این گیاه را در جایی غیر از شمال کشور پرورش دهد، حتما باید به صورت گلخانه‌ای اقدام به این کار کند. مزیت کشت این گیاه در استان‌های شمالی مثل مازندران، گیلان و برخی مناطق استان گلستان این است که نیازی به هزینه راه‌اندازی گلخانه یا هزینه نگهداری از آن نخواهد بود.

چقدر می‌شود انتظار ثروتمند شدن از راه کشت این گیاه را داشت؟

با توجه به این که مراحل کاشت، داشت و برداشت این گیاه چندان سخت نیست. گیاه استویا گیاهی علفی است که کاشت و نیز داشت و برداشت آن ساده است. همچنین در هر هکتار از اراضی زیر کشت استویا می‌توان حدود شصت تن برگ سبز یا شش تن برگ خشک برداشت کرد. همچنین هر گرم برگ خشک نیز حدود ۱۰۵ میلی گرم ماده استویوساید خواهد داشت. با یک حساب سرانگشتی می‌توان دید که تولید این گیاه صرفه اقتصادی دارد، البته به شرط این که تولیدکننده بازار اصلی این گیاه را پیدا کند.

بازار اصلی این گیاه کجاست؟

کشورهای آمریکایی، اروپایی و همچنین کشورهای جنوب شرق آسیا در حال حاضر از این گیاه در صنایع غذایی و بهداشتی خود استفاده می‌کنند. از جمله این صنایع می‌توان به صنایع شیرینی‌پزی، آشپزی، نوشابه‌سازی، تولید آبمیوه، کلوچه، آدامس، دهان‌شویه‌ها، خمیر دندان، آبنبات و بستنی اشاره کرد.

در کشور ما نیز در اصفهان از استویوساید به عنوان شیرین‌کننده در تولید محصولاتی که بومی ایران است، نظیر گز و سوهان استفاده می‌شود.

همه اینها درست اما چگونه می‌توان استویوساید را از برگ خشک این گیاه زیبا جدا کرد؟

در اغلب موارد، فرآوری معمولی برای استخراج استویول گلیکوزید (که استویوساید نیز جزو این دسته از مواد است) از برگ‌ها در بر گیرنده مراحل زیر است: (الف) خیساندن برگ‌ها در آب گرم یا داغ برای حل شدن گلیکوزیدها (به صورت دسته‌ای)؛ (ب) تصفیه و از صافی گذراندن مایع حاصله (اغلب پس از افزودن عامل رسوب)؛ (پ) تغلیظ توسط تبخیر در خلاء؛ (ت) تبادل رزینی برای جدا کردن گلیکوساید از بخش‌های دارای R-A بالا و پایین؛ (ث) خالص‌سازی از طریق تبادل یونی در برخی موارد و (ج) تبخیر و خشک کردن یا در مواقعی کریستالیزاسیون برای تولید پودر و بلور استویا.

جندی شاپور البرز.گیاهSTEVIA

آیا امکان استفاده غیرصنعتی و خانگی از برگ خشک استویا یا استویوساید وجود دارد؟

بله، البته به صورت بسیار محدود. البته چند سالی است که مکمل‌های غذایی ساخته شده از مواد ستخراج شده از استویا در کشورهای آمریکای شمالی و نیز اتحادیه اروپا در داروخانه‌های عرضه شده است. این مکمل‌ها به شکل قرص و نیز شربت هستند.

جندی شاپور البرز.گیاه STEVIA

آیا در حال حاضر کارخانه استخراج استویوساید در ایران وجود دارد؟

خیر. متاسفانه در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز برای استخراج صنعتی این ماده در ایران وجود ندارد و نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش کاملا محسوس است. در کل، با توجه به این که در حال حاضر کشور ما یکی از واردکنندگان ماده استوزاید است، حمایت از پرورش و تولید گیاه استویا و استحصال استوساید می‌تواند ضمن جلوگیری از خروج ارز، سبب اشتغال‌آفرینی و بهره‌گیری کارآمدتر از زمین‌های کشاورزی شده و با تامین نیاز صنایع غذایی داخلی، حتی فرصت صادرات آن به کشورهای دیگر را نیز فراهم آورد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی,قندهای مصنوعی,گیاه استویا,شیرین کننده,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Lazarv Palanzany

افسانه نیست، واقعیت دارد؛ موجودی که می‌تواند در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی زمین و حتی در شرایط خلأ در فضا زنده بماند، دمای صفر مطلق تا ۳۰۰ درجه فارنهایت را تحمل کرده و سال‌ها بدون آب زندگی کند، براحتی در برابر حرارت و تابش شدید مقاومت کرده و حتی از پرتوهای‌کشنده گاما و ایکس هم جان سالم به در ببرد. اینها همه بخشی از ساده‌ترین شرح حالی است که می‌توان برای جانوری به نام تنبل اشاره کرد.این جانداران که به خرس آبی نیز مشهور هستند، نخستین بار دو قرن پیش سال ۱۷۷۳ توسط یوهان آگوس ابریم هوزه – یک جانورشناس آلمانی – کشف شدند، به گفته دانشمندان این جانوران بسیار عجیب و دارای ساختار استثنایی و مورفولوژی متفاوتی هستند که بسیار به یک خرس مینیاتوری کوچک شباهت دارند. چند سال بعد یک جانور شناس ایتالیایی به نام «لازارو پالانزانی» حرکات لاک پشتی آنها را توصیف و نام آنها را کندرو گذاشت.به گفته محققان، این جانداران بسیار کوچک بوده و اندازه آنها کمتر از یک میلی‌متر محاسبه شده است. از دیدگاه تکاملی این نرم‌تنان با حشرات و سخت پوستان شباهت‌هایی دارند.آنها موجوداتی آبزی و دارای زندگی دریایی هستند و در عین حال می‌توانند در زیستگاه‌های زمینی مانند خاک یا خزه زندگی کنند. ​به گفته دانشمندان، آنها قادر به خشک شدن و از دست دادن ۹۷ درصد از آب بدن خود هستند و می‌توانند در این شرایط برای چند سال به خواب بروند و دوباره زندگی خود را شروع کنند.این مکانیسم بیولوژیکی توانسته این جاندار را رکورددار ماندن در شرایط سخت و طاقت‌فرسا کند. کندروها، نخستین جانداران شناخته شده‌ای هستند که در فضا زنده مانده‌اند.برخی بر این باورند شاید احتمال آمدن این جانداران از فضا یا سیارات دیگر قابل بررسی باشد اما برخی دیگر از دانشمندان این را یک داستان خیالی می‌دانند و نمی‌خواهند راجع به داستان آمدن آنها از جایی خارج از کره زمین بیندیشند، در واقع آنها این جانداران را با منشأ دریایی جایی که بسیاری از گونه‌های دیگر از این جانداران زندگی می‌کنند، می‌شناسند.تحقیقات روی این جاندار توانسته دیدگاه جدید و جذابی را در بحث چگونگی روند از دست دادن آب مولکول‌های بدن به دانشمندان ارائه کند.محققان بر این باورند شناسایی این فرآیند می‌تواند برای حفاظت از مواد غذایی، تولید واکسن و انتقال DNA مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس این تحقیقات علمی در حقیقت این جاندار با اهدای زندگی خود می‌تواند برای نجات انسان‌ها، توسعه و حفظ بهداشت جهانی موجی موثر و شگفت‌انگیز را به جریان بیندازد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جان سخت‌ترین موجود زنده,دمای صفر مطلق ,پرتوهای‌کشنده گاما و ایکس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Solomon Islands

در 6 فوریه 2013زلزله ای 8 ریشتری جزایر سلیمان در اقیانوس آرام را لرزاند.این زلزله باعث ایجاد تسونامی با بلندی امواج 5 فوتی(1.5متری)گردید.این امواج باعث خرابی بیش از 100 خانه در سواحل غربی سانتا کروز گردید.100 ها تن از مردم به تپه های اطراف گریختند .در این حادثه 4 نفر کشته شدند.جزایر سلیمان بیش از 200 جزیره است که جمعیتی در حدود 550,000نفر را شامل می گردد.این جزایر بخشی از حلقه آتشی (قوسی عظیم از آتشفشان ها)که در اطراف اقیانوس آرام قرار گرفته است.با توجه به بررسی مرکز زلزله شناسی آمریکا کانون این زلزله 50 مایلی (81کیلومتری)غرب شهر lataبوده است .این زلزله در عمق 17 مایلی (28کیلومتری)زیر سطح رخ داده است.

 

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: جزایر سلیمان,زلزله ای 8 ریشتری ,اقیانوس آرام, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آدرس: هامرفست، نروژ
وضعیت: درحال پیشرفت

کارفرما: شهرداری هامرفست و شورای نمایندگی شهر

هامرفست، نروژ .جندی شاپور البرز

مساحت مکان:5000متر مربع

بنا:9000متر مربع

با یک پهنه 300 متری در روبروی دریا

/arctic_culture_centre_alabfeb08_1.jpg

/arctic_culture_centre_alabfeb08_5.jpg

h/arctic_culture_centre_alabfeb08_4.jpg

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:معماری نوین,معماری,طراحی ساختمان,هنر معماری,مرکز فرهنگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک جواهر سازی در توکیو ژاپن، از تندیس تمام طلای پای چپ لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی تیم بارسلونا به ارزش بیش از پنج میلیون دلار پرده برداری کرد.این مجسمه که در آن از ۲۲ کیلوگرم طلای ۲۴ عیار استفاده شده است، توسط گینزا تاناکا جواهرساز ژاپنی به افتخار مردی که چهار بار توپ طلای فیفا را کسب کرده، ساخته شده است.قالب گیری از پای مهاجم بارسلونا در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی انجام گرفت.این قطعه هنری پنج میلیون دلاری پنج شنبه این هفته برای فروش به حراج گذاشته خواهد شد.بخشی از درآمد حاصله از فروش این مجسمه تمام طلا، به بنیاد لیونل مسی اختصاص خواهد یافت.این بنیاد خیریه از کودکانی که در زلزله سال ۲۰۱۱ ژاپن آسیب دیده‌اند، حمایت می‌کند.مسی در پیام ویدئویی درباره این مجسمه گفت: "باعث افتخار است که تندیس طلای خالص از پای من ساخته شده."رودریگو برادر لیونل مسی که در مراسم پرده برداری از این مجسمه طلا حضور داشت، گفت: "فوق العاده است، شما حتی می توانید رگ‌ را روی پا ببنید."در مراسم پرده برداری به غیر از تندیس تمام طلای پای مسی، جای دست طلا و مجسمه طلای سایز کوچک پای او نیز به نمایش گذاشته شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تندیس تمام طلای پای چپ لیونل مسی,لیونل مسی,مجسمه تمام طلا,طلا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم اسکای فال نامزد شش جایزه از جوایز سینمایی امپایر شده است.جوایز سینمایی امپایر از سوی نشریه امپایر برگزار می شود و برندگان این دوره در روز ۲۴ مارس جوایز خود را طی مراسمی دریافت خواهند کرد. فیلم جیمز باندی اسکای فال علاوه بر نامزدی جایزه در بخش بهترین فیلم، در بخش های بهترین بازیگر، بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردان هم نامزد شده است.جانگو آزادشده و شوالیه سیاه برمی خیزد نیز از دیگر نامزدهای جایزه بهترین فیلم هستند. در هر بخش، از مردم خواسته شده که نامزد مورد علاقه خود را برگزینند و رای آنها برنده های نهایی را مشخص خواهد کرد.کونژانه والیتس، جسیکا چستین و نیامی واتس که در اسکار موفق به بردن جایزه بهترین بازیگر زن نشدند، نامزد جایزه امپایر هستند.همچنین ان هاتاوی و جنیفر لارنس، برنده های جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن نقش مکمل هر دو برای جایزه امپایر در بخش بهترین بازیگر نقش اول نامزد شده اند.آرگو که برنده بزرگ فصل جوایز سینمایی سال بوده، نامزد بخش بهترین فیلم تریلر شده است ولی از راهیابی به فهرست نامزدهای بهترین فیلم باز مانده است.فیلم های انتقام گیران (Avengers) و هابیت: سفر غیرمنتظره هر یک نامزد پنج جایزه شده اند.رای گیری در وبسایت امپایر (Empire) صورت می گیرد و مراسم اهدای جوایز در روز یکشنبه ۲۴ ماه مارس برگزار خواهد شد.در سال ۲۰۱۲ اولیویا کلمن جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم تایراناسور برد و جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول به گری المن برای بازی در فیلم بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس رسید.جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۱۲ به "هری پاتر و قدیسان مرگبار، قسمت ۲" رسید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جوایز سینمایی امپایر ,اسکای فال,جانگو آزادشده,شوالیه سیاه ,اسکار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

168-6.JPG

دانشمندان سوئدی دریافته اند که خورشید و ستاره «آلفا قنطورس A» در جو داغ و آتشین خود دارای یک لایه خنک عجیب هستند. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تفاوت دما در لایه های مختلف خورشید همواره باعث حیرت دانشمندان شده است؛ دمای جو خارجی یا تاج خورشیدی میلیون ها درجه کمتر از سطح خورشید یا فوتوسفر است که دمای آن به حدود پنج هزار و 537 درجه سانتیگراد می‌رسد. اما با دورتر شدن از سطح، دما افزایش پیدا نمی‌کند که این مسأله ناشی از وجود یک لایه سردتر بین فوتوسفر و تاج خورشیدی موسوم به کروموسفر است که دمای این ناحیه چهار هزار درجه سانتیگراد است. دانشمندان اخیرا با کمک نور نزدیک مادون قرمز تلسکوپ فضایی هرشل، لایه سرد مشابهی را در اطراف ستاره «آلفا قنطورس A» بعنوان نزدیک ترین ستاره دوقلوی خورشید شناسایی کرده اند. «رنه لیزو» سرپرست تیم تحقیقاتی رصدخانه فضایی اونسالا تأکید می کند: بررسی این ساختارها تاکنون محدود به خورشید بود، اما نشانه ای از لایه وارونگی دمایی مشابه در ستاره آلفا قنطورس A‌ شناسایی کرده ایم. دانشمندان معتقدند که دمای فوق العاده بالای تاج خورشیدی با میدان مغناطیسی ستاره دوقلو مرتبط است که باعث افزایش شعله های خورشیدی می شود. بررسی ستاره آلفا قنطورس A‌ می تواند به دانشمندان برای درک بهتر پدیده جوی بخصوص با توجه به مشابهت از لحاظ جرم، دما، عمر و ترکیبات شیمیایی با خورشید کمک کند.

 

نتایج این کشف در مجله Astronomy & Astrophysics‌ منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خورشید,آلفا قنطورس A,لایه های مختلف خورشید,فوتوسفر ,تاج خورشیدی ,اونسالا ,جرم,دما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خیلی از ما صبح که از خواب بیدار می‌شویم یا اصلاً لب به صبحانه نمی‌زنیم یا اینکه اصلاً متوجه نمی‌شویم چه می‌خوریم. اما باید بدانید که صبحانه بعد از یک شب نخوردن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شروع یک روز خوب و موفق حتماً باید صبحانه بخورید آن هم نه هر چیزی. توجه داشته باشید هر چیزی که برای صبحانه میل می‌کنید به طور مستقیم روی خلق و خویتان تأثیر می‌گذارد. به گزارش ایسنا به نقل از افکارنیوز،‌ از این گذشته خوردن یک صبحانه سالم و مغذی شما را از گزند بیماری‌های مختلفی مانند دیابت و سرطان حفظ می‌کند. در این بین، بعضی‌ها صبحانه می‌خورند اما از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌کنند. متأسفانه این مواد غذایی ناسالم صبحانه سالمی‌ محسوب نمی‌شوند و مصرف آن‌ها نه تنها خیری به بدن نمی‌رساند بلکه احتمال آسیب را نیز بالا می‌برد. برای آشنایی با این صبحانه‌های ناسالم با ما همراه باشید.

 

سوسیس و کالباس

 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که صبح‌ها برای خودتان سوسیس آماده و یا ساندویچ کالباس میل می‌کنید و تصور می‌کنید چه صبحانه مفصل و کاملی خورده‌اید سخت در اشتباهید. گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس و غیره حاوی نیترات هستند که خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را بالا می‌برند. به عقیده متخصصان تغذیه برای سالم بودن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها باید از مصرف نیترات خودداری کنید. اگر عاشق سوسیس و کالباس هستید این حرف ما همیشه یادتان باشد: مصرف منظم این مواد غذایی به سلامت شما رحم نمی‌کند. از همین الآن به فکر یک جایگزین سالم برای این مواد غذایی باشید.

 

غلات شیرین

 

غلات صبحانه مفیدند اما برخی از این غلات حاوی میزان بسیار زیادی هیدرات‌های کربن و قند هستند. زمانی که شما از این غلات صبحانه مصرف می‌کنید میزان گلیسمی‌ خونتان بالا می‌رود و تا زمانی که به حالت نرمال برگردد شما را خسته می‌کند. برای اینکه یک روز مفرح و پر از انرژی را شروع کنید بهتر است از مصرف غلات خیلی شیرین خودداری کنید. بهتر است از غلاتی استفاده کنید که حاوی پروتئین و فیبرهای بیشتری هستند. همچنین می‌توانید به غلاتتان گردو یا تخم کتان آسیاب شده اضافه کنید تا فیبر و پروتئین بیشتری دریافت کنید.

 

شیرینی‌، پیراشکی، دونات

 

این شیرینی‌ها نه تنها از آرد سفید تصفیه‌شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند بلکه سرشار از قند نیز هستند. باید بدانید که قند بدترین منبع انرژی برای شروع یک روز خوب است. به خاطر اینکه به سرعت میزان گلیسمی‌(قند) خون را بالا می‌برد. برای همین هم خیلی زود گرسنه‌تان می‌شود و احتمال این را که کم کم دچار فشار خون بالا، چاقی مفرط و دیابت شوید بالا می‌برد. اگر خطراتی که برشمردیم همچنان شما را قانع نکرده تا از پیراشکی‌ها و دونات‌های محبوبتان دست بکشید بهتر است بدانید این شیرینی‌ها به یک شیوه دیگر نیز سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد؛ اکثر دانشمندان بر این عقیده‌اند که مصرف زیاد قند و سرطان ارتباط تنگاتنگی دارند.

 

شیرین‌کننده‌های غیرطبیعی

 

اگر چه شربت افرای طبیعی یک شیرین‌کننده مفید برای سلامتی است اما شربت‌های دیگری هم هستند که از ذرت تهیه شده و حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند. این‌گونه شیرین‌کننده‌های غیرطبیعی در مواد غذایی بسته‌بندی و فراوری شده استفاده زیادی می‌شوند. باید بدانید که این قبیل خوراکی‌ها حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند و باعث چاقی دور شکمی‌ و انباشتگی چربی در اندام‌های داخلی بدن می‌شود. متأسفانه این نوع چربی‌ها نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. نتایج پژوهشی که در مجله Global Public Health به چاپ رسیده نشان می‌دهد که ارتباط زیادی بین مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا و ابتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد.

 

برای صبحانه چه بخوریم؟

 

به عقیده بیشتر متخصصان تغذیه بهتر است برای صبحانه حق تقدم با دانه‌های سبوس‌دار و پروتئین باشد. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه نیز از بهترین گزینه‌های یک صبحانه سالم هستند. اگر دارچین را به چای یا مربای کم شیرینتان اضافه کنید برای تنظیم قند خونتان خوب است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:صبحانه های بد,بدترین صبحانه‌ها ,گلیسمی‌(قند) خون ,پروتئین,سوسیس و کالباس,سرطان کولورکتال ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل موفق به شکار تصویر «مهاجم فضایی» در خوشه کهکشان دوردست Abell68‌ شدند. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهاجمان فضایی (Space Invandrs)‌ یکی از معروف ترین بازی های ویدوئی دهه 1970 میلادی محسوب می‌شود؛ اخترشناسان به تازگی نمونه ای از این «مهاجم فضایی» را در دل یک کهکشان شناسایی کرده اند. به گفته دانشمندان، تصویر خوشه کهشکان «مهاجم فضایی» شباهت زیادی با اثر فضایی موسوم به عدسی گرانشی (gravitational lensing)‌ دارد.

 

در اجرام فضایی وسیع مانند خوشه های کیهانی، نور در یک مسیر خمیده و موج دار از درون آنها عبور کرده و یک شکل عجیب ایجاد می‌کند؛ این پدیده اصطلاحا عدسی نامیده می‌شود، چراکه اغلب باعث بزرگنمایی تصاویر یک شیء کوچک و دوردست می‌شود. همین پدیده در خوشه کهکشان دوردست Abell68‌ در فاصله دو میلیارد سال نوری با زمین نیز روی داده است و نور با حرکت در مسیرهای مختلف، تصویری شبیه «مهاجمان فضایی» ایجاد کرده است.

 

در این تصویر که پنجم مارس (15 اسفند) منتشر شده است، نور مادون قرمز دوربین میدان گسترده تلسکوپ هابل با داده های نزدیک مادون قرمز دوربین پیشرفته نقشه برداری تلسکوپ ترکیب شده است. پدیده عدسی گرانشی یک ابزار نجومی قدرتمند محسوب می شود که به دانشمندان برای ارتقاء قدرت بزرگنمایی تلسکوپ های فضایی از جمله تلسکوپ هابل کمک می کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مهاجم فضایی,تلسکوپ فضایی هابل,خوشه کهکشان دوردست Abell68‌ ,Abell68‌,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بیماریهایِ مخربِ سیستم عصبی می توانند سالها باعث درد و رنج شود. یکی از این بیماریهای شایع “آمیوتروفیک لترال اسکلروزیس” یا “ای ال اس” است که با تخریب پیشرونده، باعث از بین رفتن نورونهای حرکتی در طناب نخاعی می شود. طرحی پژوهشی در بیمارستان والدوچه، واقع در حوالی میلان ایتالیا درجریان است تا به افرادی که دچار فلج دستان وعضلات بالای بدن هستند، مقداری کنترل و استقلال درانجام کارهای ساده روزمره، مانند روشن کردن چراغ، نوشیدن یا شانه کردن موی سر به همراه بیاورد. اساس این سیستم، نسلِ جدیدِ پروتزوهای عصبی است. این طرح «مُندوس» نام دارد. آندریا نیوتا یکی از بیمارانی است که است که از اسکلروز چندگانه رنج می برد و در بیست سال گذشته مجبور بوده است از صندلی چرخدار استفاده کند. او اینک در بیمارستان والدوچه تحت درمان یادگیری مجدد قرار گرفته است. او پذیرفته است که پروتزهای عصبی ساخته شده توسط طرح «مندوس» روی او آزمایش شود. آندریا نیوتا می گوید:« صد درصد اطمینان داشتم که در کار کردن با دست راستم مشکلات زیاد ندارم. اما متوجه شدم که این طور نیست و “مندوس” به کمک تحریک های خاص به من نشان داد که چه گونه با حرکت های کوچک، بهتر از دست راستم استفاده کنم.» مهم ترین جنبه این فناوری جدید این است که خود را با بیمار تطبیق می دهد و بیمار مجبور نیست خود را با وفق دهد. فرانکو مولتنی، عصب شناس در بیمارستان والدوچه در مورد این طرح اینگونه توضیح می دهد:«مُندوس آزمایش مهمی بوده است. زیرا می توانیم با دقت، مشکلات آن دسته از بیمارانی را که از نقطه نظر بالینی، بیماران خاص تلقی می شوند، تحلیل کنیم. آنها تعدادشان کم است و میلیونها نفر نیستند. اما راه حلهایی که برای این دسته از بیماران پیدا می شود که شمارشان میلیونی نیست، اما به چند هزار نفر بالغ می شوند، می تواند برای بیماران میلیونی هم مفید باشد.»

این سیستم، سیستمی متشکل از چندین قالب است و اسکلتی خارجی دارد که با تحریک الکتریکی، تحمل و وزن دست را برای بیمارانی که عضلات شان کار نمی کند، ممکن می کند. قدرت گرفتن اشیا در دست نیز، با تحریک الکتریکی کنترل می شود. سیستم دیگری وجود دارد که قصد بیمار را درک می کند یا دوربینی وجود دارد که روی چشمان بیمار که به صفحه کام‍پیوتر نگاه می کند، متمرکز می شود. در این برنامه حتی برای کسانی که نمی توانند سرشان را تکان دهند، دستگاه رابط با مغز بیمار هم ساخته شده است.لورنزو یکی دیگر از بیمارانی است حاضر شده این طرح روی او آزمایش شود. او هنوز می تواند از دست راستش استفاده کند. کل این فرآیند برای او سخت بوده است، چون او نمی خواهد حتی به مسئله این که کاملا وابسته به دیگران باشد، فکر کند. با این حال او که مهندسی بازنشسته است، می خواهد که به این طرح کمک کند. لورنز که در شش سال گذشته به علت ابتلا به بیماری “ ای ال اس” توان استفاده از دست چپ خود را از دست داده در این باره می گوید:«روزی که پیش نمونه برای دست چپ ساخته شود، داوطلب خواهم شد که دوباره همه این آزمایش ها را انجام دهم و شاید آن روز بتوان تفاوت بین دستی را که تقریبا کاملا فلج است با دستی که تقریبا فلج نیست و هنوز برخی کارها را می تواند انجام دهد، متوجه شد. شاید از این طریق بتوان مقایسه های مفید نیز انجام داد و به پزشکان و مهندسانی که در آینده این پروژه را پیش خواهند برد، کمک کرد.»

European Commission 2013 /

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نورونهای حرکتی,سیستم عصبی ,آمیوتروفیک لترال اسکلروزیس,ای ال اس,مندوس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Chavez

Venezuela's President Chavez holds a copy of the newspapers while recovering from cancer surgery in Havana

Supporters of Venezuela's President Hugo Chavez react to the announcement of his death in Caracas

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرگ چاوز,ونزوئلا,مرگ رئیس جمهوری ونزوئلا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این روزها مصادف با درگذشت بزرگمرد ایران زمین دکترمحمد مصدق است .روحش شاد

 .

 

وی به عنوان رهبر ملی شدن صنعت نفت ایران شناخته می‌شود چرا که تا پیش از آن، نفت ایران زیر سلطهٔ دولت بریتانیا و به واسطهٔ «شرکت نفت ایران و انگلیس» (که بعدها به «بریتیش پترولیوم» یا به اختصار «Bp» تغییر نام داد) اداره می‌شد. مصدق پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، در دادگاه نظامی محاکمه شد و علی‌رغم دفاعیهٔ مستندی که از کارها و دیدگاه‌های خود ارائه کرد، به سه سال زندان محکوم شد. پس از تحمل سه سال زندان، به دستور محمد رضا پهلوی، دکتر مصدق به ملک پدری خود در احمد آباد تبعید شد و تا پایان زندگی زیر نظارت شدید دولت، در انزوا و تنهایی زندگی کرد؛ تا اینکه سرانجام در ۱۴ اسفند ماه ۱۳۴۵ بر اثر بیماری سرطان، در سن ۸۴ سالگی چشم از جهان فروبست.

 

وصیت نامه دکتر محمد مصدق در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:محمد مصدق,رهبر ملی شدن صنعت نفت,درگذشت,صنعت نفت ایران,بریتیش پترولیوم,وصیت نامه دکتر مصدق,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سبیت‌‌، از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تکنولوژی در جهان، از عصر دوشنبه کار خود را در شهر هانوفر آلمان آغاز کرد. تمرکز نمایشگاه امسال بر سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری و اقتصاد به‌ اشتراک‌گذاری داده‌ها در جهان مجازی است.

سبیت .جندی شاپور البرز

هر ساله در روزهای نخست ماه مارس، قلب دنیای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در هانوفر می‌تپد. سبیت ۲۰۱۳ از عصر روز دوشنبه (۱۴ اسفند، ۴ مارس) با سخنرانی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دونالد توسک، نخست‌وزیر لهستان، رسما فعالیت خود را آغاز کرد.از امروز و پس از برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه نمایشگاه، بازدیدکنندگان پنج روز فرصت دارند که در غرفه‌های رنگارنگ سبیت بگردند و نظاره‌گر آخرین تحولات دنیای تکنولوژی و نوآوری‌های دیجیتال باشند.مطابق رسم هر ساله که یک کشور به عنوان شریک برگزاری نمایشگاه سبیت انتخاب می‌شود، برای سبیت ۲۰۱۳ لهستان به عنوان کشور شریک این نمایشگاه برگزیده شده و کمپانی‌های لهستانی می‌توانند از این موقعیت ویژه برای ارتقای وجهه تکنولوژیک کشورشان در جهان بهره ببرند.در نمایشگاه سبیت امسال که گفته می‌شود بیشتر بر شبکه‌های اجتماعی و اقتصاد مبتنی بر به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات در این محیط‌های مجازی متمرکز خواهد بود، بیش از ۴۱۰۰ کمپانی از ۷۰ کشور جهان شرکت کرده‌اند. برگزارکنندگان نمایشگاه سبیت در گفت‌وگو با دویچه‌وله گفته‌اند که این اعداد تقریبا مشابه سال گذشته است.

سبیت در کنار نمایشگاه CES لاس‌وگاس و کنگره جهانی موبایل (GSMA) در بارسلونا که به تازگی به کار خود پایان داده، از مهم‌ترین رویدادهای دنیای فن‌آوری در جهان است و هر سال پذیرای شرکت‌های بزرگ و کوچک فعال در زمینه توسعه فن‌آوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی است.

 

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:cebit 2013,سبیت 2013,نمایشگاه سیبت 2013,نمایشگاه‌های بزرگ دنیای تکنولوژی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

روزنامه دیجیتال، چاپ اسپانیا در آغاز سال 2013 درباره اختراع های احتمالی جدید در سال 2013 مطلبی جالب نوشته بود. در این مطلب گفته می شود با آن که محصولات با فناوری عالی و پیشرفته از طراحی، تحقیق تا تولید آن معمولا به زمان طولانی نیاز دارد، اما با توجه به اطلاعات به دست آمده، اختراع هایی که در سال جدید میلادی امکان وارد شدن به بازار را دارند، قابل پیش بینی است.

این اختراع ها چه در بازار مورد پسند مردم قرار گیرد و چه با شکست رو به رو شود جریانی را با خود به همراه می آورد، تجربه نشان داده است اختراع هایی که بیشتر مورد پسند و علاقه مردم قرار می گیرد و مدی جدید را ایجاد می کند؛ یکی از وسایلی که در مورد اختراع آن در سال جدید بحث هایی مطرح شده گوشی مچی شرکت اپل (APPLE) است؛ این احتمال وجود دارد که شرکت پر نام و آوازه آمریکایی اپل که تمام محصولات جدیدش بسیار مورد پسند و توجه مردم قرار می گیرد و از امکانات منحصر به فردی هم برخوردار است، یک گوشی مچی با نام آی واچ (iwatch) تولید و به بازار عرضه کند. اطلاعات موجود درباره این گوشی جدید نشان دهنده آن است که صفحه نمایشگر گوشی ال سی دی است و در آن امکاناتی چون دفترچه یادداشت دیجیتال، اتصال به شبکه اینترنت، آی پاد (ipod) و تلفن هم وجود دارد. دستگاه تحلیل مواد غذایی؛ عملکرد این دستگاه همانند یک بینی مصنوعی است. به طوری که پیش از صرف وعده غذایی ما، آن را تحلیل و تجزیه می کند. با این دستگاه ما در هر مکان و هر زمانی می توانیم اطلاعاتی درباره این که چه موادی حساسیت زا هستند و یا حتی از وجود میکروب ها در ظرف غذای مقابل مان به دست بیاوریم. این یک فناوری بسیار جالب است با این حال، همین الان هم در بازار محصولی مشابه همین محصول با نام لاپکا (lapka) وجود دارد که البته یک نقص دارد و آن هم این که تنها با اتصال به آیفون می تواند مواد غذایی آلی و یا غیر آلی را تشخیص داده و میزان رادیواکتیو و دمای مواد غذایی را بسنجد. گوش گیر فیلتری؛ این مدل گوش گیر برای افرادی که نمی توانند خوب بخوابند بسیار مفید است. به طوری که استفاده از این گوش گیر می تواند سر و صدا را در هر فاصله ای که از شما باشد چه در داخل خانه و چه از سوی همسایگان و یا حتی خیابان، در درون خود فیلتر کند. این گوشی از یک ویژگی منحصر به فرد برخوردار است و آن هم این که می تواند سروصدای "مفید" و "مضر" را از هم تشخیص بدهد. در حقیقت این فناوری به این شکل است که در داخل آن یک بلندگوی ریز نصب شده است و در حالی که صداهای مضر را کاهش می دهد، صداهای مفید و گوشنواز برای راحت تر به خواب رفتن شما ایجاد می کند. عینک نمایشگر اطلاعات دیجیتال؛ این محصول بیشتر برای ورزشکاران حرفه ای تولید می شود. ورزشکاران حرفه ای که در جریان تمرین و مسابقه های خود می خواهند اطلاعاتی درباره سرعت، دمای هوا و بدن خود، ارتفاع، ریتم ضربان قلب و همچنین انرژی صرف شده خود را به دست بیاورند. استفاده از این عینک به ورزشکاران کمک می کند که در حین تمرین و مسابقه بتوانند این اطلاعات را به دست بیاورند و این اطلاعات به خودی خود باعث بالا رفتن سطح ورزشی آن ها می شود. البته باید بگویم که الان هم در بازار نوعی عینک برای اسکی بازان با نام اسمیس آی ائو رکون وجود دارد که می تواند سرعت، درجه بدن نسبت به زمین، فاصله عمودی ورزشکار با زمین و تحلیل حرکات جهشی ورزشکار را نمایش بدهد. این عینک با تمام مزایا و امتیازهایی که برای آن شمردیم و در عین کارآمدی بالای آن، یک ضعف چشمگیر دارد و آن هم این که عینک اسمیس آی ائو رکون باید با نرم افزار بلوتوث (blue tooth) با آیفون اتصال برقرار کند و تازه پس از آن کارآیی لازم را به دست می آورد. لنزهای ضد اشعه فرابنفش با قابلیتتغییر رنگ؛ پیش بینی های 10 سال پیش، در رابطه با لنزهای چشمی خبر از آن می داد که در آینده لنزهایی که کارکردی مثل عینک آفتابی دارند، اختراع می شود. به نظر می رسد این پیش بینی الان به نتیجه رسیده و چنین لنزهایی در آینده نزدیک به بازار وارد می شود. نمایشگر فوق العاده بزرگ و قابل انعطاف خانگی. مدت ها پیش افرادی پیش بینی کرده بودند که در آینده تلویزیون هایی بسیار نازک، اما پهن و با نمایشگر قابل انعطاف اختراع می شود و به بازار می آید. با استفاده از این نوع تلویزیون ما می توانیم هیجان تماشای یک فیلم در سینما را به همان شکل در خانه تجربه کنیم. ین نوع تلویزیون ها "او ال ای دی" نام دارند و شرکت های سامسونگ و ال جی کره جنوبی برنامه دارند در سال 2013 این نوع نمایشگر را تولید کرده و در بازار به فروش برسانند.

China Radio International

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اختراع های احتمالی ,فناوری,آینده,اختراع,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

انسان های اوليه نه دندان هايشان را مسواک می زدند و نه می دانستند نخ دندان و خميردندان يعنی چه. انواع و اقسام محصولات بهداشت دهان و دندان هم به ظاهر ابداع سال های اخير است.
به رغم اين همه، آن طور که از شواهد و قرائن برمی آيد، نياکان نخستين ما دندان هايی بسيار سالم تر از ما داشته اند.
به گزارش شبکه رادیویی «ان پی آر»، آلن کوپر، مدير مرکز «دی اِن اِی» باستانی استراليا، می گويد برپايه تحقيقات او و اعضای گروهش «انسان های شکارچی دندان های خيلی خوبی داشته اند، اما به محض آن که به کشاورزی روی آوردند، تغيير بزرگی در دندانهايشان به وجود آمد. بيماری لثه بين آنها شيوع پيدا کرد و به ناگاه تعداد زيادی دچار پوسيدگی دندان شدند.»
هزاران سال بعد، اين مشکلات دندانی هنوز گريبان بشر را رها نکرده و ما، به عنوان نوادگان مدرن اجداد کشاورز خود، همچنان با بيماری های دهان و دندان دست و پنجه نرم می کنيم.دانشمندان در توضيح اين شرايط تغيير رژيم غذايی را به عنوان مؤلفه ای مهم معرفی می کنند.بر اساس يافته های پژوهشی که به تازگی در نشريه «نيچر جينتيکس» منتشر شد، آقای کوپر و گروه محققان همراه وی با آزمايش پلاک های دندانی برجای مانده از ۳۴ اسکلت انسان ماقبل تاريخ به اين نتيجه رسيدند که آدم های نخستين نسبت به فرزندان خود در عصر نو، دندان های بسيار سالم تری داشته اند.
اين دانشمندان در ادامه بررسی های خود اعلام کردند که بشر در طول سده ها رژيم غذايی خود را از گوشت، سبزيجات و دانه های خوراکی به کربوهيدرات و قند تغيير داده و در پی همين تغيير ترکيب باکتريايی دهانش را نيز دستخوش تغيير کرده است.
به نظر می رسد پدران و مادران ما زمانی در اعماق قرون تصميم گرفتند از شکار دست بکشند و به کشاورزی روی آورند. اين تصميم در عمل موجب شد انواع خاصی از باکتری های بيماری زا که با استفاده از کربوهيدرات ها به بدن آدمی راه يافتند بر باکتری های «مفيد» موجود در دهان انسان غلبه کنند. قرن ها بعد، افزودن آرد فرآوری شده و قند به جيره غذايی انسان مدرن در طول دوران انقلاب صنعتی نيز شرايط بدتری را برای دندان های او رقم زد. تغيير رژيم غذايی اوليه، افزون بر مشکلات دهان و دندان، بيماری های ديگری هم برای انسان به همراه آورد، ديابت، چاقی و حتی مشکلات قلبی را بايد در اين گروه طبقه بندی کرد.
دکتر آلن کوپر توضيح می دهد که باکتری ها حدود ۹۰ درصد سلول های بدن ما را تشکيل می دهند. به باور اين پژوهشگر «اشتباه آدمی آن بوده که تا به امروز بيش از حد بر روی خودش تمرکز کرده و از اين به اصطلاح «ميکروبيوم ها» غافل بوده است. (ميکروبيوم به کُل مجموعه زيست بوم ميکروبی اطلاق می شود که شامل انواع ژن ها و توده سلولی ميکروب‌ها مستقر در يک بخش مشخص است.)
کوپر در ادامه می افزايد: «ما دندان هايمان را مسواک می زنيم، از نخ دندان استفاده می کنيم و بعد هم فکر می کنيم که بهداشت دهان و دندان را رعايت کرده ايم.» اما، آن طور که اين دانشمند می گويد، «به زودی به جای تمرکز بر روی اين مسائل ميکروبيوم شخص را مورد معاينه و درمان قرار خواهند داد.»
دکتر کوپر تصريح می کند در حال حاضر تنها راه حل برای برگرداندن ميکروبيوم انسان به حالت سالم آن، «حذف کربوهيدرات های فرآوری شده و مصرف رژيمی غذايی مشابه نياکان نخستين اوست.»

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مشکلات دندان,انسان های اوليه,بهداشت دهان و دندان,بيماری های دهان و دندان,انسان ماقبل تاريخ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

متخصصان بیولوژی از شهر تومسک واقع در سیبری، خصوصیات جدید در میکرو ارگانیزم ها را کشف کردند. تعداد آنها را می توان کنترل کرد و این به آن معناست که می توان از آنها برای اهداف معینی استفاده کرد. به عنوان مثال برای ساخت دارو.دانشمندان انستیتوی علمی – تحقیقاتی بیولوژی و فیزیک تومسک، واقع در سیبری وفق دادن خمیر مایه غذایی با محیط خارجی را مورد مطالعه قرار دادند. معلوم شد که هنگام افزایش دما، تولید مثل میکرو ارگانیزم ها بر خلاف آنچه قبلاً تصور می شد افزایش می یابد و نه کاهش.بدیگر سخن، دانشمندان توانستند از کانال دیگر هدایت این روند برخوردار شوند. آنها تکنولوژی ای را طراحی کردند که تأثیر گذاری بر میکرو ارگانیزم ها را وابسته به خواست انسان ممکن می سازد. قبل از هر چیز از این کشف می توان در طب و داروسازی استفاده کرد. می توان داروهایی را ساخت که بتوانند نسب به کار میکرو ارگانیزم های مشخصی واکنش نشان بدهند. به عنوان مثال، با کمک تکتولوژی جدید می توان براحتی به تغییر فعالیت میکروبی در غدد لنفاوی نایل آمد.از خاصیت جدید میکرو ارگانیزم ها می توان در اکولوژی نیز استفاده کرد. دانشمندان تعدادی از روش های پاکسازی محیط طبیعی با کمک میکرو ارگانیزم ها را به ثبت رساندند.

محققان تومسک به جستجوی منابع بیولوژیکی ادامه خواهند داد که می توانند برای انسان مفید باشند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بیولوژی ,میکرو ارگانیزم ها,تکنولوژی,غدد لنفاوی,تومسک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

Photo: Sea star arching its back

 بیشتر جانداران برای داشته هایشان برجسته و شاخص هستند اما ستارگان دریایی بیشتر برای نداشته هایشان شاخصند.آنها خون ندارند ولی آب دریا بصورت فیلتر شده در بدن آنها مواد مغذی را جاری می سازد.همچنین انها فاقد مغز و سیستم اعصاب و چشم می باشند ولی دارای نقاطی بر روی بازوها هستند که به نوعی چشم معروفند و به نور حساسند.( light-sensitive eyespots)

 Photograph by David Doubilet 

Photo: Pink sea star on rocky seafloor

 سواحل کالیفرنیا.Basket stars.این نوع ستاره دریایی با استفاده از بازوهای شاخه مانند خود از زئو پلانکتون ها تغذیه می نماید.

Photograph by Emory Kristof

Photo: A sea star on a pier pylon

ستاره دریایی بیسکویتی.ستاره های دریایی از نوع خارپوستان هستند و این موضوع برای جلوگیری از تبدیل شدن به وعده غذایی سایر جانداران بوده.آنها همچنین با سازگاری رنگی وسیع در نقاط مختلف جهان همانند این ستاره دریایی استتار می نمایند.

Photograph by Jason Edwards

Photo: Sun star feeding on carcass

ستارگان دریایی جانداران فرصت طلبی هستند این ستاره دریایی در حال تغذیه از بازمانده لاشه یک پنگوئن است.آنها در حالت عادی از مواد معلق در آب تغذیه می کنند برخی از آنها از صدفها و مرجانها و برخی نیز مانند این ستاره دریایی از لاشه های سایر جانداران تغذیه می کنند.

Photograph by Paul Nicklen

 

بقیه در ادامه نوشتار

جندی شاپور البرز اسفند 91

1996-2013 National Geographic Society

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ستاره دریایی,دنیای آب,جهان زیر آب,زئو پلانکتون ها ,ستاره های دریایی خاردار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فضاپیمای کاسینی ناسا، موفق به رصد حرکت ذرات خورشیدی با سرعت باورنکردنی در نزدیک زحل شده است که می تواند نمای نادری از پدیده در حال وقوع در زمان انفجار یک ستاره را در اختیار محققان قرار دهد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ذرات به همراه یک انفجار عظیم باد خورشیدی با سرعت بسیار زیاد بسمت زحل حرکت کرده و پس از مدت کوتاهی در میدان مغناطیسی این سیاره محو شدند.این برخورد که در فوریه سال 2007 توسط فضاپیمای کاسینی مشاهده شد، شوکی را ایجاد کرد که باعث شتاب ذرات به حداکثر انرژی آنها شد؛ شوک های مشابه معمولا پس از انفجار یک ستاره عظیم موسوم به ابرنواختر روی داده و باعث شتاب ذرات نزدیک به سرعت نور می شود.شوک های ابرنواختر منبع اصلی پرتوهای کیهانی بعنوان ذرات پر انرژی در کهکشان راه شیری محسوب می شوند که به شدت با جو زمین برخورد می کنند.

 

«آدام مسترز» از محققان موسسه علوم فضا و ساگامیهارای ژاپن و نویسنده ارشد تحقیق تأکید می کند: فضاپیمای کاسینی قابلیت بررسی شوک ابرنواختر در منظومه شمسی و مشاهده یک پدیده تئوری اخترفیزیک با انرژی بسیار بالا را فراهم می کند.امواج شوک زحل قوی ترین نمونه در اطراف این سیاره محسوب می شود که نشان می دهد، انواع خاصی از شوک ها در نقش شتاب دهنده ذرات عمل می کنند.کاسینی در سال 1997 به فضا پرتاب شده و در سال 2004 وارد سیستم سیاره حلقه دار شد؛ مأموریت این کاوشگر برای بررسی زحل و اقمار چندگانه آن تا سال 2017 تمدید شده است.نتایج این یافته در مجله Nature Physics منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ذرات خورشیدی ,شتاب‌دهنده ذرات ,ابرنواختر,فضاپیمای کاسینی ناسا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

114-9.JPG

دانشمندان آلمانی از پیشرفت در حوزه طراحی مغز مصنوعی با قابلیت مشابه مغز انسان خبر می دهند که قادر به یادگیری بدون نیاز به برنامه نویسی است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان فیزیک دانشگاه بیلفلد به سرپرستی «اندی توماس» در حال آزمایش ممریستورها – میکروکامپوننت های الکترونیکی با قابلیت تقلید رفتار سلول های عصبی طبیعی هستند؛ با طراحی و ساخت ممریستور با توانایی یادگیری، از آنها بعنوان اجزای اصلی برای طرح مغز مصنوعی استفاده می شود.ممریستورها معادل الکترونیکی سیناپس‌های مغزی هستند که بعنوان پل ارتباطی سلول های عصبی (نورون ها) با یکدیگر محسوب می شوند؛ ممریستور درست مانند سیناپس قادر به یادگیری است و بدلیل این شباهت برای ساخت مغز مصنوعی بسیار مناسب است.«توماس» خاطرنشان می کند: اصول برگرفته از طبیعت می تواند در سیستم های تکنولوژیکی برای توسعه نوروموفیک یا رایانه های مشابه سیستم عصبی دوباره ساخته شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

 

ممریستورها می توانند اطلاعات را دقیق تر از پردازنده های رایانه ای قبلی ذخیره سازی کرده و امکان ساخت پردازنده های قوی و کارآمد از لحاظ انرژی را با توانایی یادگیری فراهم کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مغز مصنوعی ,سلول های عصبی طبیعی,میکروکامپوننت ها,سیناپس‌های مغزی,نورون ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری بانوان ایران از اعزام تنها یک رکابزن بانو به مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.فرشته فشی، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: قرار شده از میان پنج رکابزنی که در دومین مرحله اردوی تیم ملی حضور داشتند تنها زهرا خسرو شاهی ، رکابزن رده جوانان به مسابقات اعزام شود و چهار نفر دیگر به دلیل خوب نبودن رکوردهایشان حذف شدند. خسرو شاهی در حال حاضر با آقایان تمرین می‌کند و حتی برای مرحله جدید از من نیز دعوت نکردند و دلیلی هم نیاوردند که چرا من به اردوی تیم ملی دعوت نشدم.وی ادامه داد: حتی من از خانم قلاوند، نایب رییس بانوان نیز در این مورد سوال کردم که وی گفت این طوری تصمیم گرفته‌اند. البته من دوست دارم نزدیک عید نوروز کنار خانواده‌ام باشد، اما با توجه به این که فرهنگی هستم و از طرف آموزش و پرورش برای من بنر نصب کردند و جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برایم ماموریت رد شده، از این جهت ناراحت شدم که اکنون چه جوابی باید به آنها بدهم.فشی با بیان این که خسرو شاهی در مسابقات قهرمانی آسیا در هر دو بخش پیست و جاده رکاب می‌زند، تصریح کرد: تخصص اصلی خسروشاهی پیست است، اما قرار شده در جاده هم رکاب بزند. البته رکوردهایش همپای بزرگسالان است، اما فکر نمی‌کنم در مسابقات هند بتواند نتیجه‌ قابل توجهی کسب کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیم ملی دوچرخه‌سواری بانوان ایران,رکابزن بانو,خسروشاهی,ورزش بانوان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

Picture of Danny MacAskill biking in Raasay, Scotland

دوچرخه سواری خیابانی در اسکاتلند.آقای Danny MacAskill

Picture of Danny Macaskill taken in Munich, Germany

Picture of Sano Babu Sunuwar and Lakpa Tsheri Sherp on tandem flight from the summit of Mount Everest

پرواز بر فراز اورست با پاراگلایدر.آقایاتBabu Sunuwar و Lakpa Tsheri Sherpدر نپال

Photo: Lakpa Tsheri Sherpa and Sano Babu Sunuwar

Picture of Dean Potter climbing Deep Blue Sea on Eiger

صخره نوردی تنها در صخره های Deep Blue Sea on Eiger سوئیس .آقای Dean Potter

Picture of Dean Potter

Picture of Trip Jennings running an unnamed waterfall on the Pandi River

ماجراجویی بر فراز یک آبشار در گینه نو.در مسیر رودخانه Pandi Riverو یک آبشار بدون نام.آقایTrip Jennings

Picture of Trip Jennings

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماجراجویان ,ماجراجویی,تصاویر ماجراجویی های خطرناک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

انسان‌های قاره آمریکا قرن‌‌ها پیش نیز ذرت را کشت می‌دادند. اما آیا غلات از غذاهای اصلی بود یا تنها گه‌گاه در مراسم از آن استفاده می‌شد؟ تحقیقات جدید بر روی ابزار سنگی و نمونه‌های خاک آن دوران به این پرسش پاسخ داده است.۵ هزار سال پیش انسان‌ها در سواحل اقیانوس آرام در پرو سکنا گزیده و ذرت می‌کاشتند. اما روشن نیست که آنها از غلات چه استفاده‌ای می‌کردند؟ برخی از باستان‌شناسان معتقدند که غلات در درجه اول در مراسم آنها استفاده می‌شد.

 

برخی هم می‌گویند، غلات از غذاهای اصلی انسان آن زمان بود.تیمی در موزه "فیلد" شیکاگو در آمریکا به سرپرستی جاناتان هاس (Jonathan Haas) با کشف یافته‌های جدید باستان‌شناسی در منطقه نورته چیکوی، واقع در شمال لیمای پرو به این سئوال پاسخ داده‌است.

بنا بر گزارش "پراسیدینگز آو د نشنال آکادمی آو ساینس" یا Proveedings of the Nathional Academy of Science تجزیه و تحلیل‌های آنها این نتیجه را داده که ذرت به طور وسیع کشت می‌شده و بخش عمده‌ای از غذای انسان آن زمان را تشکیل می‌داده است.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ذرت ,نمونه خاک,Proveedings of the Nathional Academy of Science ,مدفوع انسانی,بقایای ذرت,ابزارسنگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بنا به نتایج این سه گزارش، با وجود تشدید تلاش‌های فعالان و دست‌اندرکاران حفاظت از محیط زیست و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی فعال در این زمینه، نه تنها روند توسعه‌ی در جو کره‌ی زمین، کاهش نیافته است بلکه این روند بار دیگر رو به افزایش است.بنابراین، جهانیان به هیچ وجه نخواهند توانست افزایش متوسط دمای کره‌ی زمین را زیر دو درجه نسبت به دمای پیش از عصر صنعتی نگه دارند. که این حاکی از شکست تعهدات نشست کپنهاگ در سال ۲۰۰۹ است. نشستی که در آن ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل متحد برای کاهش گازهای گل‌خانه‌ای و کنترل میزان افزایش دمای کره‌ی زمین هم‌پیمان شده بودند.در وهله‌ی اول بانک جهانی روز دوشنبه مفصل‌ترین گزارش را منتشر ساخت که حاکی از آن است که طی قرن جاری و یا حتی تا سال ۲۰۶۰، یعنی کم‌تر از نیم قرن دیگر، در صورت ادامه‌ی روند کنونی و عدم تلاش دوچندان دولت‌ها، دمای متوسط کره‌ی زمین حدود چهار درجه افزایش خواهد یافت.

 


بدین ترتیب، بنا به نظریه‌ی نگارندگان این گزارش، جهانیان در کره‌ی زمین با چهار درجه افزایش دما، بدون شک با فجایع زیست‌محیطی بسیار زیادی روبرو خواهند شد. فجایعی که به دلیل عظمت آن‌ها، به هیچ وجه انسان قابلیت و توانایی مقابله با آن‌ها را نخواهد داشت. در این رابطه، رییس بانک جهانی هشدار داده است که اگر بشریت نتواند فرآیند گرمایش کره‌ی زمین را کندتر کند و میزان متوسط افزایش دما را زیر مرز دو درجه نگه ندارد، آن‌گاه جهان متفاوتی را برای نسل‌های آینده به میراث خواهیم گذاشت. خصوصاً رییس بانک جهانی تاکید کرده است که در صورت ادامه‌ی روند کنونی، افراد فقیر و کم‌درآمد جامعه، از دیگران به مراتب آسیب‌پذیرتر خواهند بود.
در ادامه‌ی گزارش بانک جهانی آمده است که این افزایش چهار درجه‌ای دمای متوسط کره‌ی زمین در قرن جاری، برابر خواهد بود با تشدید خشک‌سالی در مناطق بسیار خشک، تشدید رطوبت در مناطقی که اکنون مرطوب هستند، افزایش موج گرما در مناطق حاره، تشدید مشکلات بی‌آبی در بسیاری از مناطق جهان، نابود شدن بخش عمده‌ای از تنوع زیستی، خصوصاً در کل سلسله رشته‌ی مرجان‌های اقیانوس‌ها که برای تعادل محیط زیست از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند، و زیر آب فرو رفتن شهرهای ساحلی و خصوصاً ایجاد اختلال شدید در تولیدات کشاورزی و ماهیگیری و در نتیجه افزایش مشکلات کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه در بسیاری از مناطق جهان.
اما گزارش بانک جهانی به چند مکان جغرافیایی جهان اشاره‌ای دقیق‌تر دارد. بدین ترتیب، در صورت ادامه‌ی روند کنونی، امواج گرمای شدید که ممکن بوده تا به حال در هر قرن یک بار رخ دهد، همه ساله امکان‌پذیر خواهد بود؛ خصوصاً در آفریقای شمالی، خاورمیانه و برخی مناطق ایالات متحده‌ی امریکا، که در این مناطق ممکن است دمای متوسط به میزان شش درجه افزایش یابد.


بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:افزایش متوسط دمای کره‌ی زمین,کاهش گازهای گل‌خانه‌ای,کره‌ی زمین,خشک‌سالی,تشدید رطوبت ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تحقیقی تازه نشان می‌دهد که کمبود حرکت از میزان اسپرم‌ مردان می‌کاهد. کسی که در هفته حداقل ۲۰ ساعت تلویزیون تماشا می‌کند، دارای اسپرم کمتری است. اما ورزش زیاد باعث تولید بیشتر اسپرم‌ می‌شود.تا کنون عواملی که منجر به کاهش اسپرم می‌شدند، شناخته شده بودند: سیگار کشیدن، اضافه وزن، تغذیه‌ی غلط، یا حتی دمای بالا در بیضه‌ها.حال تیمی بین‌المللی از پژوهشگران دانشگاه روچستر (Rochester) در نیویورک یک عامل دیگر را نیز کشف کرده است و آن تماشا کردن زیاد تلویزیون است. پژوهش گروه از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۰ به طول انجامید.
دانشمندان برای انجام این پژوهش حدود ۱۹۰ مرد بین ۱۸ تا ۲۲ سال را در دو موضوع از طریق پرسش‌نامه مورد بررسی قرار دادند. سوال اول این بود که آنها در سه ماه اخیر به چه اندازه ورزش کرده بودند و سوال دوم اینکه چه مدت زمانی تلویزیون تماشا کرده بودند. علاوه بر این آنها میزان تراکم، حرکت، تعداد و فرم اسپرم‌های تولیدشده توسط این افراد را نیز مورد بررسی قرار دادند.

ورزش، عاملی مثبت در تولید اسپرم

همانند پژوهش‌های قبلی، یکی از نتایج این بررسی آن بود که ورزش تاثیری مثبت بر روی تولید اسپرم‌ دارد. مردانی که در هفته بیش از ۱۵ ساعت تحرک دارند، حدود ۷۳٪ بیشتر از مردانی که تحرکشان در هفته کمتر از ۵ ساعت بوده، اسپرم دارند. زمانی که تعداد اسپرم‌ها در هر میلی‌لیتر کمتر از ۲۰ میلیون باشد، نشانه‌ی کمبود اسپرم است.
این تاثیر در رابطه با تماشا کردن تلویزیون برعکس است. پژوهشگران در سایت نشریه‌ی علمی British Journal of Sport Medicine می‌نویسند مردانی که در هفته بیش از ۲۰ ساعت تلویزیون تماشا می‌کردند، ۴۴ درصد میزان اسپرم کمتری نسبت به مردانی که به ندرت یا اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کردند، داشتند. یکی دیگر از عواقب نشستن و تماشای تلویزیون به مدت زمان طولانی آن است که در هنگام نشستن، دمای بیضه‌‌ها بالا می‌‌‌رود و همین امر از تولید اسپرم می‌کاهد.

نقش عوامل دیگری همچون سیگار و تغدیه ناسالم

اما با این حال، این دانشمندان به نتایج تحقیق خود اطمینان کامل ندارند. یک دلیل آن است که نمی‌توان با یقین کامل گفت که شرکت‌کنندگان داده‌های مربوط به مدت زمان تماشای تلویزیون یا ورزش را درست اعلام کرده باشند. افزون بر این، نمی‌توان با قاطعیت گفت که کاهش تعداد اسپرم‌ صرفا به دلیل تماشای زیاد تلویزیون بوده است. دلایل دیگری همچون سیگار کشیدن و یا تغذیه نادرست نیز می‌توانند در این میان نقش داشته باشند.
با وجود این نتایج، تحقیقات پژوهشگران یک نتیجه‌ی آرام‌بخشی نیز برای مردان به همراه داشته است. تمام مردانی که در این پژوهش شرکت کرده و دچار کمبود تولید اسپرم بودند، از نظر قابلیت تولیدمثل مشکلی نداشته‌اند.

24.02.2013

DG

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میزان اسپرم‌ مردان,کاهش اسپرم‌, کمبود اسپرم ,تغذیه,سیگار کشیدن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شاهد رقابت تنگاتنگ لینکلن و آرگو در مراسم اسکار ۲۰۱۳ بودند. فیلم آرگو به کارگردانی بن افلک اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد و دنیل دی‌لوئیس نیز با سومین اسکارش روانه خانه شد. هشتاد و پنجمین مراسم اسکار یکشنبه (۲۴ فوریه/ ۷ اسفند) در سالن دالبی تیاتر برگزار شد و آرگو توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند. اسکار بهترین کارگردانی به انگ لی رسید و دنیل دی لوئیس و جنیفر لارنس نیز اسکار بهترین هنرپیشه مرد و بهترین هنرپیشه زن را دریافت کردند.

 

بهترین فیلم: آرگو

بهترین کارگردانی: انگ لی برای فیلم زندگی پای

بهترین هنرپیشه مرد: دنیل دی لوئیس

بهترین هنرپیشه زن: جنیفر لارنس

بهترین هنرپیشه مرد نقش مکمل: کریستوف والتز

بهترین هنرپیشه زن نقش مکمل: آن هاتاوی

بهترین فیلنامه اوریژینال: کوئنتین تارانتینو برای جانگوی آزاد شده

بهترین فیلنامه اقتباسی: کریس تریو برای آرگو

بهترین انیمیشن: شجاع (Brave)

بهترین موسیقی متن: مایکل دنا برای زندگی پای

بهترین ترانه: آدل و پل اپورت برای اسکای فال

بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: میشائیل هانکه برای عشق

بهترین مستند: در جستجوی شوگرمن

بهترین فیلم کوتاه: ساعت منع عبور و مرور (Curfew)

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برندگان اسکار,اسکار 2013,اسکار در یک نگاه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Amy Adams, best supporting actress nominee for her role in

امی آدام

Actress Zoe Saldana from "Star Trek" wearing a belted Alexis Mabille gown arrives at the 85th Academy Awards in Hollywood

زو سالدانا

Anne Hathaway, best supporting actress nominee for her role in "Les Miserables", arrives at the 85th Academy Awards in Hollywood

آن هاتووی

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رد کارپت,فرش قرمز اسکار, تصاویر,تصاویری از فرش قرمز February 24, 2013,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

LIFE Oscars

الیزابت تایلور

LIFE Oscars

لورن باکال و همفری بوگارت

LIFE Oscars

ادری هیپورن در عقب و گریس کلی درجلو

LIFE Oscars

 وارن بیتی و ناتالی وود

LIFE Oscars

ادری هیپورن و اسکارش برای فیلمRoman Holiday

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکار,عکسهای کلاسیک اسکار,تصاویری از مراسم قدیمی اسکار,هنر پیشگان قدیمی,هالیوود در قدیم,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نظر سنجی خبرآنلاین نشان می دهد که مردم ترجیج می دهند تفریح و مسافرت نروند اما خرید کالا و لباس خود را داشته باشند.

طرح از: نعیم تدین

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کاریکاتور روز,طنز,لبخند,تفریحی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بسته بندی با دست، کاری سخت و کسالت آوراست و باعث افزایش هزینه تمام شده ساخت کالاها می شود. مهندسان دانشگاه فنی مونیخ روبات سخنگویی را آزمایش می کنند که دید سه بعدی دارد و گفتار انسان را درک می کند و در بسته بندی دستگاههای بزرگ و حجیم الکترونیکی به آنها کمک می کند. این یک طرح تحقیقاتی اتحادیه اروپا است و در آن کارگران معمولی با روباتهای هوشمند همکاری می کنند. هدف افزایش تولیدات صنعتی است.دوربینی نصب شده و زمانی که دستهای روبات اشیاء سنگین را جابه جا کرده و آنها را در بسته ها می گذارد، بر کار آن نظارت می کند. کارگران کارهایی را که نیاز به توان بدنی زیادی نداشته باشد، انجام می دهند. کارولا زویکر، مهندس روبات در این دانشگاه است و می گوید: «یک سیستم نمایش وجود دارد که کالایی را که باید بسته بندی شود، شناسایی می کند و سپس جای آن را تشخیص می دهد. پس از آن روبات آن را جابه جا کرده و با دقت و احتیاط در جعبه می گذارد. اگر هم مشکلی وجود داشته باشد، با دخالت کارگران معمولی برطرف می شود.»روباتها می توانند اشیاء با اندازه و حجم مختلف را جا به جا کنند. از این رو، سازندگان سیستم بسته بندی آنها را روی محصولات مختلف اجرا کنند. هر مرحله کار، با کمک کامپیوتر و فرمانهای صوتی، قابل تغییر است. برنامه ریز روبات در دانشگاه فنی مونیخ می گوید: «کاربران نهایی این فن آوری نیاز نخواهند داشت که کارشناسان و متخصصان به کارخانه بیایند و روباتها را برای بسته بندیِ محصولاتِ جدید، دوباره برنامه ریزی کنند. این امر باعث صرفه جویی شده و هدفشان را هم تامین می کند.»خانم زویکر در مورد امکانات آتی این طرح پژوهشی می گوید: «این پروژه سهم مهمی در توسعه سازوکارهایِ قابل انعطاف روباتها برای چنگ زدن و برداشتن اجسام و پیشبرد همکاری میان انسان و روبات خواهد داشت. این طرح، همچنین با شیوه برنامه ریزی ساده و سریع خود امکانات جدیدی برای صنعت فراهم خواهد کرد.»این روباتها محصول مشترک سخت افزارها و نرم افزارهای مختلف هستند. هارالد بائر، مهندس سیستمهای تطبیقی و ربوتی در مورد رویکردهای این طرح می گوید:« پروژه ما مجموعه ابزارهایی خلق می کند که در بردارنده مهارت ها وتوانایی های روباتی ست و می توان با سهولت از آنها برای کاربردهای کاملا جدید، استفاده کرد. تمرکز این طرح بر جایگزینی روباتها به جای کارگران واقعی نیست. هدف این طرح این است تا با ایجاد محیطهای کاری ارگونومیک و مناسب با فعالیتهای انسان، از بروز مشکلات ستون فقرات جلوگیری کند. همچنین کارگران را از انجام کارهای خسته کننده و کسالت بار خلاص می کند.»ماشینها هنوز توانایی رقابت با بینش وانعطاف پذیری انسان را ندارند. با این حال استفاده از این روباتها، آینده تولید صنعتی را روشن خواهد کرد.

 

http://www.custompacker.eu

European Commission 2013

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:روباتهای هوشمند ,کارگران ,تولیدات صنعتی,روباتهای هوشمند ,سیستمهای تطبیقی و ربوتی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سایت فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان اقدام به انتشار اسامی برترین سرمربیان جهان کرده که بر این اساس سرالکس فرگوسن، سرمربی ۷۱ ساله منچستریونایتد با ۲۵۴ امتیاز بهترین سرمربی جهان بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۲ معرفی شد. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال نیز با ۱۹۵ امتیاز دوم و ژوزه مورینیو، سرمربی رئال نیز با ۱۷۴ امتیاز در جایگاه سوم ایستاده است.  
یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان نیز با ۹۳ امتیاز پانزدهم است و پپ گواردیولا اسپانیایی که فصل آینده در بایرن‌مونیخ خواهد بود با ۷۶ امتیاز در رده هفدهم جای دارد. نام روبرتو مانچینی ایتالیایی از تیم منچسترسیتی نیز با ۷۳ امتیاز در رتبه بیستم دیده می‌شود.
 
در این فهرست نام مانوئل ژوزه سرمربی پیشین پرسپولیس نیز به چشم می‌خورد که با ۲۰ امتیاز در رده نود و‌ هشتم قرار دارد. منصور ابراهیم‌زاده سرمربی تیم نفت تهران با ۵ امتیاز در رده ۲۲۲ جا گرفته ولی خبری از کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران نیست.
 
اسامی ۱۰ سرمربی برتر جهان در ۱۶ سال گذشته به شرح زیر است:
 
۱- سرالکس فرگوسن (اسکاتلند)، سرمربی منچستریونایتد انگلیس با ۲۵۴ امتیاز
۲- آرسن ونگر (فرانسه)، سرمربی آرسنال انگلیس با ۱۹۵ امتیاز
۳- ژوزه مورینیو (پرتغال)، سرمربی رئال‌مادرید اسپانیا با  ۱۷۴ امتیاز
۴- فابیو کاپلو (ایتالیا)، سرمربی تیم ملی روسیه با ۱۴۷ امتیاز
۵- مارچلو لیپی (ایتالیا)، سرمربی تیم گوانگژو اورگراند چین با ۱۴۶ امتیاز
۶- ویسنته دل‌بوسکه (اسپانیا)، سرمربی تیم ملی اسپانیا با ۱۴۲ امتیاز
۷- گاس هیدینگ (هلند)، سرمربی آنژی ماخاچ‌کالا روسیه با ۱۴۱ امتیاز
۸- اوتمار هیتسفیلد (آلمان)، سرمربی تیم ملی سوئیس با ۱۴۰ امتیاز
۹- مارسلو آلبرتو بیلسا (آرژانتین)، سرمربی اتلتیک بیلبائو اسپانیا با ۱۳۹ امتیاز
۱۰- لوئیس فیلیپه اسکولاری (برزیل)، سرمربی تیم ملی برزیل با ۱۳۳ امتیاز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسامی برترین سرمربیان فوتبال جهان,مربیان بر تر فوتبال,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

    مطالعات نشان داده افرادی که از بی‌خوابی یا کم‌خوابی رنج می‌برند دچار کمبود تریپتوفان هستند

 

 شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

 


 اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است که باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود که هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند

لذا اگر دچار کم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید:
حدود 90گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی کل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. .

همچنين تحقیقات نشان داده موز  داري مقادير زيادي ویتامین B6 است.

  • این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده درمغز اندکی افزایش یافته وباعث تنظیم خواب می‌شوند.
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بی‌خوابی ,درمان بی خوابی,تریپتوفان,کمبود تریپتوفان,گوشت بوقلمون, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همه ما این تجربه را داشته‌ایم که ندانیم کجا هستیم. سرگردان بودن احساس مطبوعی نیست و حتی می‌تواند ترسناک باشد، اما خوشبختانه این احساس برای اکثر ما یکحالت موقتی است. مغز برای جهت‌دهی مجدد ما، برای به حداقل رساندن حالت سرگردانی و برای هدایت کردن ما به سوی جهت صحیح، ترفندهایی را به کار می‌برد. پژوهش‌ها حاکی از این امر هستند که حیوانات و کودکان خردسال برای جهت‌یابی عمدتاً به سر‌نخ‌های هندسی (به عنوان مثال طول ها، مسافت‌ها و زاویه‌ها) متکی هستند. اما افراد بزرگسال می‌توانند از سرنخ‌های خصیصه‌ای (مثل رنگ، بافت وعلامتها) نیز که در محیط پیرامون هستند استفاده کنند. اما غالباً ما چه روشی را مورد استفاده قرار می‌دهیم؟ کریستین ر. راتلیف  روانشناس- از دانشگاه شیکاگو و نورا اس. نیوکامب- روانشناس-از دانشگاه تمپل، مجموعه آزمایشاتی را به منظور بررسی این مطلب ترتیب دادند که"آیا افراد بزرگسال برای جهت‌یابی، سرنخ های هندسی را ترجیح می دهند یا سر نخ های خصیصه ای را؟"
      نخستین آزمایش در یک اتاق- یا بزرگ یا کوچک- مستطیل شکل سفید با یک علامت راهنما (یک تکه پارچه رنگی بزرگ) آویزان شده بر روی یک دیوار انجام شد. این داوطلبان دیدند که محقق دسته کلیدی را در جعبه‌ای در یکی از گوشه‌های اتاق قرارداد. به داوطلبین چشم‌بند زده شد و به منظور از دست دادن جهت‌یابی‌شان دور چرخیدند. بعد از برداشتن چشم‌بند، آنها باید نشان می‌دادند که کلیدها در کدام گوشه قرار داشتند. پس از یک استراحت کوتاه، به داوطلبان گفته شد که آزمایش تکرار خواهد شد، اگر چه آنها دیگر نمی‌دیدندکه پژوهشگر کلید‌ها را پنهان می کند. بدون اطلاع آنها پژوهشگران، در زمان استراحت، علامت راهنما را به دیوار کناری منتقل کردند- این تغییر، داوطلبان را وادار می‌ساخت که به منظور جهت یابی خود و یافتن محل کلیدها یا سرنخ‌های هندسی را مورد استفاده قرار دهند یا سرنخ‌های خصیصه‌ای را به کار ببرند، اما نه هر دو را. در دومین آزمایش، پژوهشگران از روش مشابهی استفاده کردند، به جز این مورد که آنها پس از زمان استراحت اتاق‌ها را برای داوطلبان جا‌بجا کردند (داوطلبان اتاق بزرگتر به اتاق کوچکتر منتقل شدند و بر عکس) .                                                                
 نتایج پژوهش که در«علوم روانشناختی»- مجلۀ انجمن علوم روانشناختی-گزارش شده است، بیانگر آن است که مغز در هنگام جهتی‌یابی دارای ترجیح آشکاری نسبت به سر نخ‌های خاص نیست. در آزمایش نخست، داوطلبان در اتاق‌های کوچکتر خودشان را با استفاده از سرنخ‌های هندسی جهت‌دهی کردند، اما در اتاق‌های بزرگتر سرنخ‌های خصیصه‌ای را به کار بردند. با این وجود، داوطلبانی که از اتاق بزرگتر به اتاق کوچکتر رفتند، در آزمایش دوم به سرنخ‌های خصیصه‌ای نیز متکی بودند و برای جهت‌یابی علامت راهنما را جستجو کردند.                              
     پژوهشگران حدس می زنند که در جریان آزمایش دوم داوطلبان تجربه‌ی مثبتی در مورد استفاده از سرنخ‌های خصیصه‌ای در اتاق بزرگتر بدست آوردند، بنابر این در اتاق کوچکتر نیز به منظور جهت‌یابی همچنان بر علامت راهنما اتکا می‌کردند. این یافته‌ها دلالت بر این امر دارند که مغز هنگام تعیین کردن بهترین راه برای جهت‌دهی ما به سوی فضای پیرامون‌مان عوامل مختلفی از جمله محیط و تجارب گذشته‌ی ما را در نظر می‌گیرد.

www.psychologicalscience.org/media/releases/2009/ratliff.cfm

مترجم: فاطمه بهاء، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی

Iranian Psychological Association - انجمن روانشناسی ایران

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مغز ,دستگاه GPS,روانشناس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تاثیر مصرف میوه و سبزیجات بر روی پوست .جندی شاپور البرز

نتایج تحقیقات نشان می دهد که خوردن دست کم سه وعده میوه و سبزیجات در طول روز به ویژه هویچ، کلم و کیوی می تواند برقی شبیه به درخشش آفتاب روی پوست فراهم کند.به گزارش علم پرس به نقل از  مهر، روانشناسهای دانشگاه سنت آندرو در اسکاتلند تأثیر مصرف میوه و سبزیجات را روی رنگ پوست بررسی کرده اند.در طول این آزمایش تصاویری از مردان و زنان پیش از دوره آزمایش و پس از آن با مصرف میوه ها و سبزیجات گرفته شد و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.محققان به این نتیجه رسیدند که افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات به تعمیق رنگ پذیری قرمز و زرد طبیعی منتهی می شود.آنها ۲٫۹ سهم از میوه ها و سبزیجات را طی روز به مدت شش هفته آزمایش کردند، چرا که دوره شش هفته ای برای نمایان شدن تأثیر آنها کافی به نظر می رسید. یک گروه دیگر ۳٫۳ سهم از میوه ها و سبزیجات را مصرف کردند که مشخص شد تأثیر آن در پوست آنها نسبت به گروه اول بسیار بیشتر است.خوردن سه وعده میوه هایی چون کیوی و سبزیجاتی چون کلم می تواند در رنگ پوست تأثیر گذار باشد.در پروژه بعدی از افرد خواسته شد درباره تصاویر نظر داده و درباره میزان درخشندگی پوست آنها نظر دهند، در این پروژه مشخص شد که افرادی که پوست آنها دارای درخشش سالم در نتیجه مصرف میوه ها و سبزیجات بود رأیهای مطلوب بیشتری گرفتند.محققان با این تحقیق تلاش کردند مردم را متقاعد کنند طی روز ۵ سهم میوه و سبزیجات مصرف کنند تا این ایده را ترویج کنند که این محصولات نه تنها موجب افزایش سلامتی بدن می شوند بلکه می تواند در ظاهر نیز تأثیرگذار باشد.براساس اظهارات دکتر راس وایتهد، تبلیغ و ترویج نتایج این تحقیق می تواند برخی از افراد را متقاعد کند تا به جای آنکه خود را در معرض تابش اشعه ماورای بنفش قرار دهند، رژیم غذایی خود را بهبود بخشند.کاروتنوئید ماده مغذی که عامل رنگ بخشیدن به میوه ها و غذاها چون هویچ می شود کلید این تأثیر روی پوست است. این ماده در تمام لایه های پوست انسان وجود دارد.

صدها نوع کارتنوئید وجود دارد اما از کاروتنوئیدهای مهم می‌توان به بتاکاروتن، آلفاکاروتن و لیکوپن اشاره کرد. بتا کاروتن و آلفاکاروتن عامل رنگ نارنجی هویج و لیکوپن عامل رنگ قرمز گوجه فرنگی و آستاگزانتین نیز عهده دار رنگ قرمز یا صورتی خرچنگ ها و ماهی سالمون است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میوه ,سبزیجات,رنگ پوست ,پوست,درخشش ,بتاکاروتن,کاروتنوئید,آلفاکاروتن,لیکوپن, آستاگزانتین ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نه‌تنها تک‌همسری منحصر به ما انسان‌ها نیست، بلکه رفتارهایی مانند خیانت یا جداشدن جفت‌ها از یکدیگر در قلمرو حیوانات نیز دیده می‌شود. وفادارترین جفت‌ها را در این قلمرو کرکس‌ سیاه، پنگوئن‌ها و سگ آبی تشکیل می‌دهند.

ما انسان‌ها در عشق ورزیدن و پای‌بندی به نظام خانواده تنها گونه زنده روی زمین نیستیم و از آن جالب‏تر، این‏که در کنار تک‌همسری، رفتارهایی مانند جدا شدن از یکدیگر، خیانت یکی از جفت‌ها یا تغییر رویه دادن همزمان با عوض شدن شرایط زندگی در حیوانات متعددی نیز دیده می‌شود. با این حال در مقایسه با برخی انسان‎‏ها، جانورانی وجود دارند که به مراتب به «تا مرگ ما را از یکدیگر جدا کند» وفادارترند و البته نمونه‌های دیگری هم روی زمین زندگی می‌کنند که تک‌همسری در آنها نتیجه خورده شدن یکی از زوج‌ها توسط دیگری است! در این گزارش تلاش کرده‌ایم شما را با تک‌همسری در تعداد معدودی از زوج‌های روی زمین بیشتر آشنا کنیم.

پنگوئن‌ امپراتور

 

Aptenodytes forsteri

پنگوئن‌‌های امپراتور با نام علمی Aptenodytes forsteri یکی از وفادارترین و فداکارترین زوج‌ها را در قلمرو حیوانات تشکیل می‌دهند. پنگوئن نر نزدیک به ۲ ماه از تخمی که توسط زوج او گذاشته شده، مراقبت می‌کند تا پنگوئن ماده برای پیدا کردن غذا به دریا برود. البته اغلب این پیوند خانوادگی تنها در فصل جفتگیری و تولد جوجه پایدار می‌ماند. در دوره‌های آتی اگر یکی از زوج‌ها به کلونی برگردد، در ابتدا برای پیدا کردن زوج پیشین خود تلاش خواهد کرد و اگر این تلاش موفقیت‌آمیز نباشد زوج تازه‌ای را انتخاب خواهد کرد.

 

کرکس سیاه

 

کرکس سیاه

این پرنده با نام علمی Coragyps atratusبه نام کرکس سیاه آمریکایی نیز شناخته می‌شود و آن را باید سمبل وفاداری و تک‌همسری در میان پرندگان دانست. این کرکس‌ها که ممکن است از لاشه همنوعان خود نیز تغذیه کنند، هرگز به زوجی که تمام عمر را با او سپری خواهد کرد، خیانت نمی‌کنند. این پرندگان نه‌چندان محبوب وظیفه ۲۴ ساعته نگهداری از جوجه‌ها را نیز به خوبی با یکدیگر شریک می‌شوند.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تک‌همسری ,حیوانات,کرکس‌ سیاه,پنگوئن‌ها,وفادار,زوج‌ها ,حیوانات تک همسر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

5-861.jpg

دانشمندان موفق به طراحی هدست روبوکاپی شدند که به افسران پلیس امکان می‌دهد آن طرف دیوارها را ببینند و مظنونین را فقط با نگاه کردن به آن‌ها شناسایی کنند. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این رایانه هدستی موسوم به Golden-i به پروژه Glass گوگل شباهت دارد و توانایی دیدن آن سوی دیوار را با استفاده از فناوری مادون قرمز فراهم می‌کند. این ابزار با دستورات صوتی و حرکات سر عمل می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد که بدون استفاده از دستانش به اطلاعاتی حیاتی دست یابد. شرکت Kopin در ایالات متحده، فناوری مزبور را طراحی کرده و شرکت مشاورین Ikanos در ناتینگهام‌شایر مبتکر راهکارهای نرم‌افزاری برای پلیس، آتش‌نشان‌ها و امدادگران آن عنوان شده است. این ابداع ماه گذشته در نمایشگاه CES 2013 در معرض عموم قرار گرفت و شرکت سازنده معتقد است برآورد قیمت برای آنها هنوز زود است. گفته می‌شود فروش ابزار جدید سال 2013 و پیش از پروژه Glass گوگل انجام خواهد شد. پروژه گوگل در واقع یک هدست فشرده‌تر است که در سال جدید میلادی عرضه خواهد شد. سیستم جدید آگاهی موقعیتی زمان بلادرنگ (زمان واقعی) را در حوزه میدانی برای افسران پلیس فراهم می‌کند و به آن‌ها امکان ضبط تصادفات به منظور تحلیل‌های بعدی و مشاهده فیلم‌های زنده از سایر هدست‌های Golden-i را می‌دهد. سیستم ارائه‌شده همچنین قادر است مظنونین را با استفاده از تشخیص چهره شناسایی کند، هشدارهایی را از حسگرهای حرکتی دریافت دارد، پلا‌ک‌ها را به طور آنی اسکن کند و مختصات جی پی اسی را فراهم می‌کند. این ابزار مجهز به یک دوربین 14 مگاپیکسلی تثبیت‌شده از لحاظ اینرسی به همراه دوربین مادون‌قرمز انتخابی برای بینایی حرارتی و شب است. همچنین یک دوربین جداشدنی 1080 HD برای ضبط یا ارسال ویدیوی زمان واقعی می‌تواند به آن افزوده شود. پلتفرم Golden-i در حال ارتقا است زیرا دانشمندان در حال کاربردهای واقعیت افزوده کنترل شده صدا برای این ابزارهستند. انتظار می‌رود کیت توسعه‌دهنده سخت‌افزار و نرم‌افزار این فناوری در تابستان سال جاری میلادی ارائه شود؛ این در حالی است که نسخه مصرف‌کننده آن اواخر سال 2013 عرضه می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هدست روبوکاپی,افسران پلیس,مشاهده آن سوی دیوار,فناوری مادون قرمز ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه ملی استرالیا نشان می‌دهد، یک سیارک عظیم در 300 میلیون سال قبل با زمین برخورد کرده و باعث ایجاد دهانه برخوردی به قطر 200 کیلومتر شده است. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبر کشف دهانه برخوردی باستانی روز جمعه 15 فوریه (27 بهمن) همزمان با گذر سیارک 2012DA14 از کنار زمین اعلام شد. محققان متوجه وجود رسوبات غیر معمول در منطقه East Warburton‌ در جنوب استرالیا و با آنالیز دانه های کوارتز از عمق زمین، موفق به کشف این دهانه برخوردی شدند. قطر سیارک بیش از 10 کیلومتر تخمین زده می‌شود و دهانه برخوردی ایجاد شده توسط آن 200 کیلومتر است که سومین دهانه برخوردی بزرگ زمین محسوب می‌شود. دکتر «اندرو گلیکسان» از محققان دانشگاه ملی استرالیا (ANU)‌ تأکید می کند: گرد و غبار و گازهای گلخانه ای ناشی از اصابت سیارک با زمین، ایجاد دهانه برخوردی و شوک لرزه ای به زمین باعث بروز تغییرات گسترده در چهره زمین در آن دوران شد. این برخورد که احتمالا بخشی از خوشه برخورد سیارکی پیش از دوره دایناسورها محسوب می شود، باعث انقراض گسترده، از بین رفتن صخره های مرجانی اولیه و گونه های دیگر شده است؛ همچنین گازهای گلخانه ای تولید شده نیز تا چندین هزار سال در جو زمین باقی ماندند. نتایج این کشف در مجله Tectonophysics منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زمین ,تغییر شکل زمین,سیارک عظیم ,برخورد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دیوار شگفتی

محققان دانشگاه فناوری مونیخ موفق به طراحی یک دیوار فناوری پیشرفته برای کمک به تسهیل زندگی سالمندان شده‌اند که به آنها در انجام کارهای روزانه کمک کرده و همچنین بر سلامت آنها نظارت می‌کند. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فناوری «دیوار شگفتی» می‌تواند کلید و عینکهای گم‌شده را پیدا کرده، فشار خون و سطح قند خون را بررسی کرده و در زمان بروز مشکل سلامتی به یک دکتر محلی یا خدمات پرستاری سیار خبر بدهد. سیستم دیوار شگفتی که در اطراف یک رایانه تبلت قرار گرفته، به راحتی قابل استفاده در یک خانه معمولی بوده و حتی از لوازم و اتصالات معمول سالن مانند چوب لباسی و حتی پاشنه‌کش برخوردار است. این فناوری از یک سیستم مکان‌یابی فضای داخلی برخوردار بوده که محل تمام لوازم گمشده مانند کلید را به یاد داشته و یک سیستم تهویه هوای یکپارچه برای تامین گردش خودکار هوا در آپارتمان دارد که در اوقاتی که صاحبخانه فراموش کرده دستگاه را روشن کند، بکار می‌افتد. این سیستم همچنین دارای حسگرهای زیستی بوده که بررسی سطح فشار خون و قند را امکان‌پذیر می‌سازد. پس از ارزیابی سلامت افراد، این سیستم می‌تواند برای ارائه پیشنهاد در مورد پیاده‌روی یا حتی مصرف دارو برنامه‌ریزی شود. در صورت بحرانی شدن وضح سلامت فرد، این دیوار می‌تواند یک پزشک یا متخصص را آگاه کند. از دیگر مزیتهای این دیوار می‌توان به ارائه اطلاعات در مورد اطلاعات مورد استفاده مانند زمان حرکت اتوبوسها یا تلفن افراد خانواده و پیش‌بینی وضع هوا اشاره کرد. محققان قصد دارند مدلهای مشابه را برای اتاقهای دیگر خانه تولید کنند که هر کدام برای یک اتاق خاص طراحی شده‌اند. برای مثال دیوار آشپزخانه می‌تواند از قفسه‌های با دسترسی آسان برخوردار بوده و با بررسی اجاق گاز به پخت غذا کمک کند. این پروژه همچنین به دنبال استفاده از یک ربات متحرک در این فناوری بوده که در انتقال اقلام از یک اتاق به اتاق دیگر کمک خواهد کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دیوار فناوری پیشرفته,دیوار شگفتی, سالمندان,تسهیل زندگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همیشه راه هایی برای به تأخیر انداختن روند پیری وجود دارد.به نظر متخصصان از ۳۵ سالگی هر سال تنها کمتر از یک درصد افت فیزیکی و ذهنی مربوط به روند پیری است در حالی که ما تصور می کنیم اضافه وزن، بیماری های مزمن و متکی بودن به دیگران با افزایش سن طبیعی است. اما در واقع سن سنجش زمان است و نمی توان عمر واقعی بدن را با آن محاسبه کرد. متخصصان فهرستی از عواملی که باعث ایجاد احساس پیری در افراد می شود تهیه کرده و بر اساس آن راهکارهای ساده ای برای کاهش این اثر پیشنهاد کرده اند.

کم تحرکی

این عامل در سرعت یافتن روند پیری تأثیرگذار است و با بیماری های مزمن ارتباط دارد. اگر نمی توانید هر روز به باشگاه ورزشی بروید، باید بدانید کارهای دیگری هم برای فعال ماندن وجود دارد. به طرز نشستن خود توجه کنید. شانه ها را عقب دهید، صاف بایستید و بنشینید و از خم شدن بپرهیزید. نفس عمیق بکشید. طوری راه بروید که گویی برای رسیدن به یک جلسه یا قرار عجله دارید.

کاهش فعالیت ذهنی

بیشتر ما گمان می کنیم در دوران بازنشستگی دیگر فعالیت ذهنی نخواهیم داشت. در حالی که می توان در این زمان روی انجام کار خاصی تمرکز پیدا کرد و یا مهارتی را آموخت. پس از سپری کردن یک روز طولانی و خسته کننده احتمالاً دوست دارید جلوی تلویزیون دراز بکشید و برنامه محبوب خود را تماشا کنید. بهتر است به جای آن به یک کار ذهنی بپردازید، از جمله بازی شطرنج، خواندن کتاب و... هر کاری که باعث شود از مغز استفاده کنید.

رژیم غذایی نامناسب

حتماً شنیده اید که میوه، سبزی، حبوبات سبوس دار و پروتئین های کم چرب برای حفظ سلامت مفید است. اما راه دیگری برای حفظ سلامت، آرام خوردن است تا غذا به خوبی هضم شود.

استرس بیش از حد

استرس مزمن باعث بالا رفتن میزان کورتیزول و در نتیجه التهاب عمومی بدن می شود. آنچه را باعث استرس شما می شود شناسایی کنید و تا حد امکان از موقعیت های استرس زا فاصله بگیرید.

همیشه مثبت بیندیشید

بیشتر مردم از تأثیرگذاری فکرهای خوب یا بد روی بدن بی اطلاعند. لازم است روی افکار مثبت تمرکز کنید.

استنشاق دود سیگار

دود سیگار برای افراد غیرسیگاری بسیار مضر است. در این زمینه محدودیت ایجاد کنید و از افراد سیگاری فاصله بگیرید.

آلودگی های شیمیایی

تا حد امکان در محیط آلوده و بسته قرار نگیرید و مصرف مواد شیمیایی اعم از مواد شوینده، آرایشی و... را کاهش دهید.

مصرف بی رویه دارو

اگرچه مصرف مسکن برای رفع برخی دردها و ناراحتی ها مفید است اما در طول زمان سلامت شما را تهدید می کند. بنابراین حتماً زیرنظر پزشک از این داروها استفاده کنید. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سلامتی,پیری,عوامل پیر کننده,استرس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

2014 Bentley Continental Flying Spur

2014 Bentley Continental Flying Spur

http://www.diseno-art.com/news_content/wp-content/uploads/2013/02/2014-Bentley-Continental-Flying-Spur-4.jpg

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بنتلی,بنتلی جدید,بنتلی 2014,تصاویر بنتلی,خودروی بنتلی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

باکس آفیسweek of 15 February 2013.جندی شاپور البرز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باکس آفیس,فیلمهای جدید,فیلم,فیلمهای برتر,سینما,2013,برترین های باکس آفیس,week of 15 February 2013,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Product type Smart phone
Connectivity Bluetooth, Wi-Fi, 3G, HSPA, 4G
Operating system Apple iPhone OS
Application store Yes
Touch screen Yes
Keyboard None
GPS Yes
Form factor Candy-bar
Available colours Black, White
Screen size 4 in.
Camera resolution 8 megapixels
Weight 112 g

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آیفون 5,مشخصات آیفون 5,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Fifty years of the Porsche 911.جندی شاپور البرز

Fifty years of the Porsche 911.جندی شاپور البرز

Fifty years of the Porsche 911.جندی شاپور البرز

Fifty years of the Porsche 911.جندی شاپور البرز

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:50 سال با پورشه,پورشه ,تصاویری از پورشه ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکی,مسابقات اسکی آلپاین,Alpine Skiing Championships,اسکی قهرمانی جهان, Feb,11, 2013,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اگر بتواند رای مردم را به دست آورد و در مرحله دوم از پس آزمایش‌ها بربیاید. نام او به عنوان دومین ایرانی بعد از انوشه انصاری و نخستین مرد ایرانی به فضا رفته ثبت خواهد شد. شهرام آریافر، ‌استاد دانشگاه افسری نروژ در رقابتی شرکت کرده که پیروزی در این رقابت او را به آرزویی که می‌گوید از بچگی به دنبال آن بوده می‌رساند. اما او برای رسیدن به این آرزو که یک بار تا پای تحقق آن رفته، اما نتوانسته آن را محقق کند، ‌راه درازی در پیش دارد.

آرش حسن‌نیا

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایرانی در فضا,اولین مرد فضانورد ایرانی,سفر به فضا,شهرام آریافر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه نوشتار

برخورد شهابسنگ به روسیه .جندی شاپور البرز

برخورد شهابسنگ به روسیه .جندی شاپور البرز

شهابسنگی که در فضای روسیه  وارد اتمسفر زمین گردیدو در بالای ناحیه اورال روسیه در آتش سوخت(شهر   Chelyabinsk ) هزاران نفر را با نوری خیره کننده و صدای انفجاری وحشتناک ترساند،ابعادی به اندازه یک اتوبوس داشت.این برخورد باعث خوردشدن شیشه ها و صدماتی به ساختمانها گردید. علاوه بر آن شیشه ها ی پراکنده شده در فضا و قطعات خورد شده ناشی از انفجار باعث مجروح شده حدود 1000نفر گردید.

 

 

برخورد شهابسنگ به روسیه .جندی شاپور البرز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برخورد شهابسنگ به روسیه,تصاویر برخورد شهاب به روسیه,شهابسنگ, اورال روسیه ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حمله قلبی دیگر به عنوان یک خطر مرگ، انسان ها را تهدید نمی کند اما کسانی که یکبار به حمله قلبی دچار می شوند تا پایان عمرشان با قلبی آسیب دیده و ناقص زندگی می کنند.تصور کنید که برای ترمیم قلبی که آسیب دیده تنها بتوان با تزریق سلول های یک قلب سالم به قلب آسیب دیده، امکان بهبود آن را فراهم کرد. این سلول های سالم جایگزین سلول های مرده قلب آسیب دیده می شوند و بمرور، منطقه مورد حمله قرار گرفته را ترمیم می کنند. دکتر سوان جایاسینگ در آزمایشگاه دانشگاه لندن تحقیقات خود در این زمینه را پیش می برد. این دانشمند در مورد نحوۀ عمل این شیوۀ درمانی می گوید: “سلول های سالم به صورت مایع به کمک یک سرنگ به مرکز آسیب دیده وارد می شوند. … این سلول های تزریقی بصورت یک حجم اسپری شده به روی محل آسیب دیده پخش می شود و منطقه را در اختیار می گیرد.”همزمان با این عمل، یک شوک ده هزار ولتی برق نیز به منظور تحریک محل تزریق سلول های سالم وارد می شود. واسیلی جئورجیادی، یکی از اعضای این پروژۀ تحقیقاتی است. وی در مورد آزمایش های انجام گرفته می گوید: “آنچه که ما اینجا داریم سلول های آسیب دیده قلبی است که بعد از تزریق سلول های سالم و بعد از گذشت چند روز، فعالیت فیزیولوژیک آن بخوبی قابل مشاهده است. در این آزمایش، ما در مرحله استفاده از شوک های الکترونیکی به منظور تحریک سلول های آسیب دیده هستیم و پس از آن نتیجه را خواهیم دید.” در حال حاضر عمل جراحی برای درمان بیماران قلبی یکی از راههای لازم الاجراست اما محققان این طرح می گویند با روش های جدید بزودی عمل جراحی دیگر لازم نخواهد بود.

euronews

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حمله قلبی,تزریق سلول های سالم ,شوک های الکترونیکی,عمل جراحی ,قلب آسیب دیده,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com