جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

در روزهای پایانی دولت دهم، نگاهی می‌اندازیم به بعضی از مهمترین و جنجالی‌ترین اتفاق‌هایی که در حوزه محیط زیست در این سال‌ها اتفاق افتاد.
 
خبرآنلاین در ادامه نوشت: دوستدار محیط زیست، طرفدار حمایت از حقوق حیوانات، پیگیر اخبار زیست‌محیطی و اهل رعایت و همکاری با انجمن‌های محیط زیستی باشیم یا نباشیم، زندگی‌مان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به سالم بودن محیطی که در آن زندگی می‌کنیم پیوند خورده است. کم‌توجهی مردم عادی و مسئولان به محیط زیست و گم شدن این مسائل در بین دغدغه‌های روزانه، شرایطی را پیش می‌آورد که حالا با آن درگیریم. بروز انواع بیماری‌ها، مختل شدن فعالیت‌های روزمره، کم شدن کیفیت زندگی و بسیاری از تبعات دیگر، حاصل سال‌ها کم‌توجهی به این مقوله بوده است. با توجه به این که علاوه بر مردم، دولت‌ها نقش مهمی در بهبود بخشیدن یا بدتر کردن چنین شرایطی دارند.
 
در این گزارش مروری داریم بر بعضی از مهمترین و جنجالی‌ترین اتفاق‌های محیط زیستی در دولت دهم؛ هرچند به اعتقاد کارشناسان محیط زیست آسیب‌ها، خطرات و لطماتی که محیط زیست در این سال‌ها دیده بیشتر از این است که در یک گزارش گنجانده شود.
 
1: ماجرای فروش پارک پردیسان
 
سازمان حفاظت محیط زیست در اسفندماه سال 89 از هیات دولت مصوبه‌ای دریافت کرد که به این سازمان اجازه می‌داد با حفظ منافع مردمی، پارک پردیسان را بفروشد. با این که سازمان حفاظت محیط زیست بارها وجود این مصوبه را تکذیب کرد و آن را یک خبر دروغ خواند، اما انتشار عکس آن در خبرگزاری‌ها بر این موضوع صحه گذاشت. بعد از آن، اعضای شورای شهر تهران نگرانی خود از وجود این مصوبه را اعلام کردند و برای جلوگیری از فروش این پارک، از دولت به دیوان عدالت اداری شکایت کردند. بعد از انتظارهای فراوان و نگرانی از سرانجام این پارک، اقدام شورای شهر نتیجه‌بخش بود و دیوان عدالت اداری به لغو مصوبه دولت رای داد.
 
تابناک
 
بقیه در ادامه نوشتار
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فروش پارک پردیسان,گردوغبار در شهرهای جنوبی و غربی,کاهش بودجه محیط زیست, آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی,مصوبه بهره‌برداری از معادن در مناطق حفاظت شده,افت سطح آب‌های زیرزمینی,سد گتوند,کشتار خرس‌های سمیرمی,خشک شدن تالاب‌ها,اوضاع بحرانی دریاچه ارومیه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مرگ نلسون ماندلا از دسته خبرهایی است که دنیایی را غرق اندوه می کند چرا که این اسطوره جهانی، میراث عظیمی را برای آفریقای جنوبی به یادگار گذاشته است و آن آزادی است.

با این حال بیست سال پس از سرنگونی رژیم آپارتاید واقعیت های زندگی سیاه پوستان با آرمانهای او فاصله زیادی دارند.مبارزه نلسون ماندلا با رژیم آپارتاید یکی از فصل های مهم تاریخ قرن بیستم بشمار می رود. پدرمعنوی آفریقای جنوبی، تلاش کرد آزادی را برای سیاهپوستان این کشور به ارمغان آورد.، تبعیض را ریشه کن سازد و ریشه بی عدالتی و نابرابری را بخشکاند.

موفقیت او چشمگیر بود : رهایی سیاه پوستان، یعنی قریب هشتاد درصد جمعیت آفریقای جنوبی از بند نژادپرستی. با این حال رهایی و آزادی، موجب از بین رفتن نابرابری نشد و تنها بخش کوچکی از سیاهان، از نظر اقتصادی جانی گرفتند.

نظیر ماندیسا، صاحب رستورانی، در قلب یکی از محله های مرفه ژوهانسبورگ است. او در زمره افرادی قرار می گیرد که به آنها «الماس سیاه» می گویند.

این تبعیدی دوران آپارتاید، بعد از آزادی ماندلا، با هدف دست و پا کردن یک حرفه پولساز، به کشورش بازگشت. ده سال گذشت تا بتواند به کمک وام تاسیس شرکت، ویژه سیاهپوستان، رویای خود را به حقیقت تبدیل کند.

او ازاین تجربه می گوید: « بعضی ها به من می گفتند نگو که صاحب این رستوران هستی برای اینکه مشتری ها اگر بفهمند که صاحب اینجا یک سیاهپوست است، امکان دارد عکس العمل بدی نشان بدهند. من گفتم: نه، نه. من برای رسیدن به این موقعیت کلی مبارزه کردم. بنابراین نمی توانم بگویم که صاحب اینجا نیستم. افرادی که هنوز از گفتن عبارت “از فرصت پیش آمده استفاده کردیم” واهمه دارند باید این شیوه را کنار بگذارند و از فرصت ها استفاده لازم را ببرند و ببینند جواب می دهد یا نه. البته به شرطی که آماده باشند و سخت ار کنند…. بالاخره پیروز خواهیم شد. پیروزی قطعی از آن ماست.»

تنها چند کیلومتر دورتر از ژوهانسبورگ، به شهرک «سووتو» می رویم تا ببینیم یکی از کانونهای اصلی مبارزه با آپارتاید، حالا بعد از بیست سال چه وضعیتی دارد.

محله های عجیب و جذاب و تاسیس یک مرکز تجاری شیک، نشاندهنده این هستند که طبقه متوسط جدیدی در این منطقه پا به عرصه وجود گذاشته است.

آنطور که اِن قُبیل می گوید، سووتو حالا تبدیل به سرزمین فرصتها شده است. او تنها سیاهپوستی است که یک کارگاه تولید جواهرات قیمتی را در این منطقه تاسیس و آن را مدیریت می کند.

او عملا از صفر به اینجا رسیده و برای تامین بودجه اولیه این کار، مدتها دستفروشی کرده است. بعد هم یک دوره کارآموزی طی کرده و یک وام مختصر دولتی گرفته است. اِن قُبیل نزدیک هشت سال است که کسب و کارش براه انداخته است.

بقیه در ادامه نوشتار

euronews

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نلسون ماندلا ,رهایی سیاه پوستان, ژوهانسبورگ ,آفریقای جنوبی,دوران آپارتاید,سووتو ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بروس لی با فنون و مهارتش چشم میلیون‌ها نفر را بر پرده سینما خیره کرد. او را یکی از تأثیرگذارترین رزمی‌کاران قرن بیستم می‌دانند؛ او بود که راه را برای رزمی‌کارانی مانند جکی چان و جت لی به پرده سینما باز کرد.بروس لی با نام کامل لی جان فن (Lee Jun-fan) هنگام مرگ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ تنها ۳۲ سال داشت. او در حالی ۴۰ سال پیش در هنگ‌کنگ چشم از جهان فروبست که به چهره‌ای نمادین تبدیل شده بود. بازی در فیلم "اژدها وارد می‌شود" بیش از پیش موجب شهرت بروس لی شد.بروس لی در ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ در سان‌فراسیسکو زاده شد. او در دوران دانشجویی به آموزش کونگ فو روی آورد. بروس لی سبک مبارزه‌ای منحصر به خود به وجود آورد که آن را " Jeet Kune D" نام نهاد و در مدرسه هنرهای رزمی به شاگردان آموزش داد. او شخصیتی چندوجهی داشت. در سال ۱۹۵۸ در مسابقات قهرمانی رقص چاچاچا در هنگ‌کنگ نفر اول شد، شعر می‌سرود و همچنین به فیلم‌سازی برجسته در سبک هنرهای رزمی مبدل شد.بروس لی در دوران دانشجویی با لیندا امری آشنا شد که این آشنایی در سال ۱۹۶۴ به ازدواج ختم شد. در روز اول فوریه ۱۹۶۵ برندن بروس لی، نخستین فرزند این زوج به دنیا آمد.

 

بروس لی که حالا پدر شده بود، با افتخار پسرش را به عنوان تنها چینی موبور و چشم آبی جهان معرفی کرد.

برندون لی

شانون دیگر فرزند این زوج ۴ سال بعد به جمع این خانواده پیوست.بروس لی در فیلم "راه اژدها" که فیلم‌نامه‌ی آن را خود نوشته و در شهر رم جلوی دوربین برد، چاک نوریس، قهرمان آن زمان کاراته جهان را به خدمت گرفت. صحنه‌های نبردهای رزمی در این فیلم که از سوی بروس لی طراحی شد، به تاریخ فیلم‌های رزمی پیوست. این فیلم تمامی رکوردها را تا آن روزگار جا به جا کرد. در سال ۱۹۷۳ "راه اژدها" تنها در هنگ‌کنگ بیش از ۵ میلیون دلار هنگ‌کنگی فروش کرد."اژدها وارد می‌شود" (محصول ۱۹۷۳) یکی از فیلم‌هایی بود که بروس لی را به ستاره‌ای جهانی بدل کرد. این فیلم نخستین همکاری مشترک سینمایی میان چین و آمریکا بود.

طی مدتی کوتاه بروس لی ستاره بی‌رقیب فیلم‌های رزمی لقب گرفت. "اژدها وارد می‌شود" معروفترین و در عین حال آخرین فیلم وی به شمار می‌رود. بروس لی سه هفته پیش از این‌که این فیلم در سینما به نمایش درآید، درگذشت.پس از اتمام فیلمبرداری "اژدها وارد می‌شود" بروس لی بلافاصله پروژه سینمایی جدیدی را به نام "بازی مرگ" آغاز کرد که هیچگاه نتوانست به اتمام برساند. وقتی این فیلم سرانجام در سال ۱۹۷۸ به سینماها راه یافت، از نسخه اصلی که او در سر می‌پروراند، بسیار متفاوت بود. بروس لی با تن کردن لباسی به رنگ زرد با نواری مشکی در این فیلم قصد داشت نشان دهد که به هیچکدام از سبک‌های کلاسیک هنرهای رزمی احساس تعلق نمی‌کند.تسلط استادانه بر فنون رزمی، سرعت عمل فوق‌العاده و صحنه‌های اکشن نفس‌گیر، مهمترین ویژگی‌هایی بود که نام بروس لی را بر سر زبان‌ها انداخت. استاد کونگ‌فو با این ویژگی‌ها تا به امروز نیز خط معیار را همچنان برای هنرپیشگان نسل بعد از خود بالا نگه داشته است.بروس لی راه بسیاری از هنرپیشگان رزمی‌کار نظیر جکی چان، جت لی، دانی ین، استیون سیگال و ژان کلود وندام را به دنیای سینما هموار کرد. در این میان جکی چان بیش از دیگران توانست با آمیختن هنرهای رزمی و عناصر کمیک پا در جای پای بروس لی بگذارد.شانون لی، دختر بروس لی، هم دربازیگری و هم در هنرهای رزمی راه پدر را پیش گرفت. او هم اکنون بیش از همه بر اداره "بنیاد بروس لی" که به منظور بزرگداشت یاد پدر او بنا شده، متمرکز است. دختر و همسر بروس لی در هنگ‌کنگ نمایشگاهی را به یاد این اسطوره ورزش‌های رزمی تأسیس کردند.به تازگی به مناسبت چهلمین سالگرد درگذشت بروس لی و هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس محله چینی‌ها در شهر لس‌آنجلس از مجسمه وی در این محله پرده‌برداری شد. ارتفاع این مجسمه برنزی به دو متر می‌رسد. در مراسم پرده‌برداری از مجسمه صدها نفر از هواداران و دوستداران این ستاره بی‌مانند هنرهای رزمی حضور داشتند. این مجسمه بروس لی را در حالت تدافعی نشان می‌دهد.بر اساس گزارش کالبد شکافی و نیز گزارش‌های متعدد پزشکی بروس لی در سن ۳۲ سالگی در پی عوارض ناشی از ورم مغز که در پی بروز حساسیت نسبت به یک داروی ضد درد ایجاد شده بود، درگذشت.

برندن لی، پسر بروس لی نیز مانند پدر در سینما فعالیت داشت و مانند پدرش به طرزی مشکوک درگذشت. برندن لی هنگام فیلمبرداری فیلم "The Crow " مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد.

 

Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بروس لی,پرده سینما ,جکی چان,جت لی,کونگ فو,هنرهای رزمی ,هنگ‌کنگ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سنگ نگاره ایلامی خونگ اژدر

خونگ اژدر يا تنگ نوروزي در 15 كيلومتري ايذه قرار دارد و بر روي سنگ بزرگي دو نقش برجسته قرار دارد. يكي از دوره ايلاميها متعلق به 4000 پيش و ديگري از زمان اشكانيان در حدود 1800 تا 200 سال پيش . نقش ايلامي تقريبا محو شده است ولي نقش اشكاني قابل تشخيص است.

نقش حک شده بر سنگ خونگ اژدر

نقش برجسته اشكاني خونگ اژدر
در اين تصوير يكي از حاكمان محلي تمام قد ايستاده است و از روبرو حجاري شده است. . دو كبوتر ديده ميشوند كه يكي از آنها حلقه قدرت را به همراه دارد و شاه اشكاني بر روي اسب در سمت چپ قرار دارد . در سمت ديگر سه نفر ايستاده اند كه اولي يك روحاني است و چيزي شبيه ميوه كاج در دست دارد.دو نفر ديگر احتمالا نگهبان هستند .مرد يك دستي در اين نگاره ديده ميشود كه احتمالا با مجسمه برنزي مرد يك دست كه در موزه ايران باستان است ارتباط دارد. شايد اين مرد در سنگ نگاره همان مرد يك دست موزه ايران باستان باشد. در اين صورت اگر شخصي غير از شاه مجسمه خود را ساخته باشد انتظار ميرود مجسمه شاه نيز در اين محل وجود داشته باشد وفرد مزبور بايد كه از مقام بالايي برخوردار باشد

 

اطلس ایران

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خونگ اژدر ,تنگ نوروزي, ايذه , ايلاميها , اشكانيان ,مجسمه برنزي,موزه ايران باستان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

14-626.jpg

دو دانشجوی دکترای دانشگاه لستر موفق به ساخت فناوری جدیدی شده‌اند که می‌تواند همه چیز را به یک رایانه تبلت تبدیل کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این سیستم معروف به «دستاورد بزرگ بعدی در فناوری خانگی» به مردم اجازه می‌دهد تا اجسام روزمره مانند یک پاکت نامه یا یخچال را با استفاده از یک پروژکتور، دوربین عمقی و یک رایانه شخصی به تبلت تبدیل کنند. شرکت گوگل به قدری تحت تاثیر فناوری جان هاردی و کارل الیس 25 ساله قرار گرفت که اخیرا آنها را به مقر خود در کالیفرنیا برای یک نمایش دعوت کرده است.

 نرم‌افزار Ubi Displays از یک پروژکتور، دوربین عمقی و رایانه شخصی برای ساخت نمایشگرهای لمسی چندمنظوره تعاملی در هر جا و روی هر چیز استفاده می‌کند. این فناوری از یک وب‌کم فناوری پیشرفته استفاده کرده تصویری از یک آی‌پد، ساعت زنگی یا هرگونه دستگاه انتخابی را بر روی جسم می‌اندازد.

 این دوربین همچنین می‌تواند پیکسل‌ها را به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی در کنار عمق دیده و جزئیات هر حرکت را به یارانه کاربر ارسال کند. رایانه سپس از نرم‌افزار خود برای بررسی محل انگشت کاربر و فعالیت‌های آن در تصویر منتشر شده به منظور اجرای وظیقه مطلوب کاربر استفاده می‌کند. با این حساب، کاربر می‌تواند تختخواب خود را به یک اداره فناوری پیشرفته تعاملی تبدیل کرده و کار روزانه را بدون بلند شدن انجام دهد.

 این دانشجویان قصد دارند کار خود را تجاری‌سازی کرده و توسط دانشگاه لستر پشتیبانی می‌شوند.

 این محققان که شرکت خود با عنوان اختراعات هاردی و الیس را برپا کرده‌اند، نسخه بتای جعبه ابزارشان را بطور آنلاین در دسترس قرار داده‌اند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نرم‌افزار Ubi Displays,دستاورد بزرگ بعدی در فناوری خانگی,تبلت,رایانه ,اختراعات هاردی و الیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تحقیقات جدید نشان می‌دهد ذخایر طلای کائنات احتمالا از برخورد کیهانی بین ستارگان مرده ابر پرجرم ایجاد شده‌اند.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طلا مانند سایر عناصر سبک از جمله کربن و آهن در ستاره‌های شکل نگرفته و منشأ آن در جهان همچنان مرموز باقی مانده است. مطالعه جدید این فرضیه را مطرح می‌کند که برخورد دو ستاره نوترونی - هسته فوق‌العاده متراکم ستارگان منفجر شده - می‌تواند عامل شکل‌گیری این فلز گرانبها باشد.محققان مرکز اخترفیزیک هاروارد- اسمیت سونیان در اوایل ماه ژوئن (خرداد ماه) با استفاده از فضاپیمای مدارگرد زمین سوئیفت، انفجار کوتاه پرتو گاما بعنوان طبقه‌ای از درخشان‌ترین انفجارهای شناخته شده در کائنات را مورد بررسی قرار دادند.

 انفجار پرتو گاما GRB 130603B که در فاصله 3.9 میلیارد سال نوری با زمین واقع شده بود، کمتر از دو دهم ثانیه بطول انجامید؛ پس از این انفجار دانشمندان متوجه درخششی شدند که بتدریج تحت تأثیر نور مادون قرمز محو شد.

 دانشمندان معتقدند که این درخشش فوق‌العاده ناشی از عناصر رادیواکتیو عجیبی است که توسط مواد غنی از نوترون و از طریق برخورد ستاره‌ای نوترونی به فضا پرتاب شده‌اند.

 «ادو برگر» سرپرست تیم تحقیقاتی هاروارد- اسمیت سونیان تأکید می‌کند: طلا فلز نسبتا کمیابی بر روی زمین و حتی در کائنات محسوب می‌شود؛ تخمین زده می‌شود که انفجار پرتو گاما حدود یک صدم جرم خورشید را به فضا پرتاب کرده باشد که برخی از این مواد احتمالا طلا هستند و مقدار طلای تولید شده در طی ادغام ستاره نوترونی معادل جرم 10 قمر باشد.

 نتایج این مطالعه در مجله Astrophysical Journal Letters منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:طلا ,ستارگان,عناصر ,انفجار پرتو گاما GRB 130603B , رادیواکتیو , خورشید ,ذخائر طلای زمین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حشرات برخی از مناطق اروپا را بیش از گذشته اشغال کرده اند. مثل لایپزیک آلمان. دلیل اصلی آن سیلهای اواخر بهار در این مناطق است.

ایریس کروگر محققی است که برای یافتن جوابهای مشخص تر بدنش را نیز در اختیار حشرات گذاشته است. چرا که برای یافتن راهی مطمئن باید گونه های مختلف را شناخت و تنها راه این کار غافلگیری حشرات زنده است.

حشره شناس آلمانی می گوید: “از حشرات زیاد می گوییم و هراس داریم ولی آنها آنقدرها هم مضر نیستند و برای اکوسیستم مفیدند. باید حشرات را تحمل کنیم و با آنها کنار بیاییم. مطمئنا، بعد از سیل تعدادشان زیاد می شود اما بسرعت نیز کاهش می یابد و تنها باید آرامشمان را حفظ کنیم.”

در جنوب اتریش و درکنار رود مارچ دولت برای حشره زدایی از بی تی ای، حشره کشهای ارگانیک و طبیعی استفاده کرد.

بی تی ای که البته استفاده ازآن با مخالفت شدید سازمانهای حفاظت از محیط زیست همراه شد. چرا که به گفته این سازمانها، بی تی ای استفاده شده در مناطق دیگر اروپا برای محیط زیست و بیودیورسیته چالش برانگیز و مضر بوده است.

اما محقق ما همزمان در حال شکار حشرات زنده است. برای اینکار از یخهای کربنی استفاده می کند. در یک شبانه روز او موفق به شکار 1500 حشره زنده می شود.

هر کدام از حشرات باعث می شوند تا اطلس حشره شناسی کروگر کامل و کامل تر شود و انسانها نیز با انواع بیشتری از حشرات در سراسر جهان آشنا شوند. گفته می شود بیش از 3500 گونه حشره در جهان وجود دارد که 50 گونه آن در آلمان شناسایی شده اند.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حشرات ,محیط زیست,اکوسیستم ,یخهای کربنی, حشره زدایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

«تور: دنیای تاریکی» دنباله فیلم «تور» ساخته شده در سال 2011 است. همسوورت در این فیلم هم چون فیلم قبلی در نقش «تور» رب النوع اساطیری اسکاندیناوی ظاهر می شود.

ناتالی پورتمن، تام هیدلستون، کت دنینگز، استلن اسکارسگاد و آنتونی هاپکینز هم در این فیلم دوباره حضور می یابند.

بر خلاف فیلم قبلی که کنت براناگ کارگردان بود، فیلم جدید را آلن تیلور کارگردانی می کند.

داستان فیلم یک سال پس از ماجرای «انتقام جویان» اتفاق می افتد. تور با یکی از اقوام باستانی که می خواهند جهان را به سوی تاریکی ببرند مبارزه می کند.

 

جین فاستر هدف حمله ساکنان دنیای تاریکی قرار می گیرد و تور سعی می کند به هر قیمتی شده او را نجات دهد.

«تور: دنیای تاریکی» پاییز امسال به روی پرده خواهد رفت.

تصاویر مرتبط با فیلم در ادامه نوشتار

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تور: دنیای تاریکی,تور,رب النوع اساطیری اسکاندیناوی,ساکنان دنیای تاریکی,تور 2013,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Stomach Ache Image

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تهیه فهرست این چند گیاه و میوه بعد از آن صورت گرفت که گزارش هایی در مورد آسیب آنها به بدن منتشر شد.به همین دلیل و با وجود تاکید صد در صدی دانشمندان نسبت به تغذیه گیاهی و طبیعی توصیه می شود از مصرف برگ ها یا هسته های ذکر شده در این فهرست خودداری کنید.

 ریواس
ساقه ترش مزه و مفید ریواس خواصی جدا از برگ آن دارد و از آن در تهیه غذاهای گوناگون استفاده می شود. اگر چه می توان این ساقه را خام خواری کرد اما برگ های آن مسموم کننده هستند. دو ترکیب به نام اکسالیت و آنتراکوینون گلیکوسید در برگ های ریواس یافت شده که به بدن آسیب می رسانند.

برگ گوجه فرنگی
حتما شنیده اید که پوست گوجه فرنگی هضم نمی شود اما خوردن آن ایرادی ندارد و می توانید گوجه فرنگی را با پوست میل کنید. با وجود این اگر کسی هوس خوردن برگ این صیفی را کرد باید بداند که دانشمندان در یافته اند ماده ای شیمیایی به نام گلیکوالکالید در برگ های گوجه فرنگی وجود دارد که مصرف آن می تواند باعث معده درد و بروز اختلالات عصبی شود.

 دانه های سیب

بعضی ها بعد از خوردن سیب دانه های آن را هم می جوند . آمیگدالین ماده ای است سمی که در دانه های سیب یافت شده و رسیدن مقادیر زیاد آن به بدن مشکل ساز است.
مغز هلو
۸۸ میلی گرم سیانید! وجود این مقدار سیانید در مغز این میوه کمی عجیب است. هسته ترک نخورده هلو، معده درد ایجاد می کند و خوردن هسته های ترک خورده آن هم سلامت عمومی شما را تهدید می کند.

هسته گیلاس
اسید پروسیک موجود در مغز هسته گیلاس نیز به بدن آسیب می رساند.

سیب زمینی سبز شده

وجود مقدار زیادی از ماده ای به نام سولانین دلیل سبزشدن سیب زمینی است. این ماده که سمی است می تواند روی سیستم مرکزی اعصاب تاثیر بگذارد. بنابراین سیب زمینی سبز شده را به هیچ شکلی مصرف نکنید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میوه های خطرناک,قسمتهای خطرناک گیاهی, ریواس,برگ گوجه فرنگی, دانه های سیب,مغز هلو,هسته گیلاس,سیب زمینی سبز شده,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

mackinac main street photo

بله این شهر نامش Mackinac Island از ناحیه میشیگان است و در ایالات متحده آمریکا ست.ورود اتومبیل به این شهر از سال 1898 تاکنون ممنوع است و مردم برای حمل و نقل از پای پیاده یا دوچرخه استفاده می نمایند.زمانی که خودرو ها تسخیر جهان شهر به شهر بودند،شهر هایی هم بودند که بدلیل آلودگی هوا و سرو صدا حاضر به پذیرفتن خودرو در بافت خود نبودند.اما یکی یکی این ممنوعیتها لغو گردید .اما بعد از گذشت 115 سال هنوز شهری وجود دارد که هنوز تسلیم نشده و نظر خود را در این مورد عوض نکرده است.

File:Grand Hotel-Mackinac Island.jpg

جندی شاپور البرز.تیر92

From Wikipedia

تصاویر در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:Mackinac Island, Michigan,میشیگان,شهری که 115 سال است اتومبیلی در آن راه نیافته!, اتومبیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پژوهش های محققان آمریکایی نشان داد که میوه زغال اخته موجب کاهش چربی در ناحیه شکم می شود.

بر اساس این مطالعات، مصرف زغال اخته با کاهش چربی تجمع یافته در شکم و پایین آوردن کلسترول خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی را کاهش می دهد.

میوه زغال اخته به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوان، متابولیسم گلوکز و کلسترول را بهبود بخشیده و در پیشگیری از دیابت و عوارض قلبی نقش موثری ایفا می کند. آنتوسیانین موجود در زغال اخته رنگدانه ای از گروه فلاونوئیدها می باشد که عامل رنگ قرمز این میوه است.

برای انجام مطالعه اخیر، به رژیم غذایی موش های مبتلا به چاقی پودر زغال اخته اضافه شد. نتایج نشان داد که پس از 90 روز مصرف زغال اخته، در میزان چربی شکمی و کلسترول خون این موش ها کاهش قابل ملاحظه ای مشاهده شد، همچنین حساسیت به انسولین بهبود یافت.مطالعات پیشین نشان داده بودند که میوه زغال اخته در پیشگیری از عفونت های ادراری نیز نقش موثری دارا می باشد.

منبع:‌سیمرغ

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میوه زغال اخته ,کاهش چربی در ناحیه شکم,پایین آوردن کلسترول خون,بیماری های قلبی- عروقی , متابولیسم گلوکز و کلسترول ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

File:Martini bologna mozart 1777.jpg

موسیقی موتسارت هورمون استرس را مهار می‌کند و موسیقی تکنو تحرک‌بخش است. تحقیقات نشان می‌دهد که بعضی از آثار موسیقی مانند داروهای مسکن عمل می‌کنند. آن‌ها استرس را کم کرده بیمار را آرام می‌کنند و درد را تسکین می‌بخشند.

قلبش به تپش افتاده، فشار خونش افزایش یافته و دستانش از ترشح عرق خیس است. او بیماری است که جراحی‌اش هر لحظه نزدیک‌تر می‌شود.

درست در همین زمان است که سوناتی از ولف‌گانگ آمادئوس موتسارت، آهنگ‌ساز اتریشی و از نوابغ موسیقی جهان به کمک‌ش می‌آید. نوای آرام‌‌بخش پیانوی موتسارت رؤیاهای بیمار را بیدار می‌سازد، ضربان قلبش کمتر‌می‌شود و تنفسش آرام می‌‌یابد.همین اثرات است که بیمارستان ماساچوستس جنرال (MGH) بوستون آمریکا را به رویکردی جدید متمایل کرده است. در این بیمارستان پرستاران قبل از این ‌که به بیمار قرص یا داروی بی‌حس‌کننده بدهند، هدفونی به او می‌دهند تا بتواند به سمفونی گوش دهد.نتایج برخی از تحقیقات علمی نشان می‌دهد که موسیقی گاهی اوقات حتی بیشتر از دارو اثر می‌کند.

اما چرا این‌چنین است؟ این سئوالی است که تیمی از دانشمندان به سرپرستی کلادیوس کنراد(Claudius Conrad)، رئیس گروه تحقیقاتی "موزیک در پزشکی" بوستون آمریکا در پی یافتن پاسخ آن برآمده است.کنراد می‌گوید: «تنها زمانی که بفهمیم موسیقی دقیقا چطور بدن را آرام می‌کند، می‌توانیم از آن استفاده هدفمند کنیم، درست مثل یک دارو.»در این صورت پزشکان می‌توانند مصرف دارو را کم کرده و در نتیجه عوارض جانبی ناشی از آن را نیز کاهش بخشند.

نتایج تحقیقات دانشگاه ایالتی اوهایو

دانشگاه ایالتی اوهایو در کلومبوس آمریکا در پی پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده که موسیقی می‌تواند تأثیر آرام‌بخشی در بیمارانی که به طور مصنوعی تنفس می‌کنند داشته باشد.تجربه نشان می‌دهد، بیمارانی که به طور مصنوعی تنفس می‌کنند استرس و اضطراب پیدا کرده و به داروی ‌آرام‌بخش احتیاج دارند. اما در صورتی که به آن‌ها هدفون داده شود تا قادر به شنیدن موسیقی آرام‌بخش باشند نیاز به دارو کم می‌شود.

File:Tch In Charlotte.JPG

موزیک علیه درد

از موزیک می‌توان برای تسکین درد کمک گرفت. موزیک توانایی آن را دارد که مغز را به ترشح اوپیوئیدها (شبه‌تریاک‌ها)‌ی سازگار با بدن مانند آندورفین وادار سازد. این جا است که روشن می‌شود، چرا موزیک اثر تسکین‌بخشی روی درد دارد.البته تفاوتی که موزیک با مواد مخدر دارد این است که موزیک نه تنها آرام‌‌کننده است، بلکه در عین حال انگیزه‌بخش و روح‌فزا نیز هست.

ملودی‌ها بر روی مرکز پاداش در مغز اثر می‌گذارند یعنی همان مرکزی که بعد از انجام عمل جنسی یا استفاده از برخی از مواد مخدر فعال می‌‌شود.اکارت آلتن‌مولر(Eckart Altenmüller)، رئيس مرکز پزشکی و فیزیولوژی موزیک در هانوفر آلمان می‌گوید: «موزیک احساسات نیرومندی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که دوپامین و اندورفین ترشح شود.»هورمون مغزی دوپامین به ما توانایی و انرژی بیشتر می‌بخشد. هورمون اندورفین هم به شخص احساس اعتماد به نفس و سرخوشی ‌می‌دهد.

آیا موسیقی همیشه اثربخش است؟

اکارت آلتن‌مولر، متخصص مغز و اعصاب آلمانی نسبت به تجویزی عمومی برای استفاده درمانی از موسیقی هشدار می‌دهد.او می‌گوید، نباید تصور کنیم که می‌توانیم داروخانه‌ موزیکال خانگی به وجود بیاوریم. به گفته آلتن‌مولر، حتی موزیک موتسارت هم همیشه اثربخش نیست، بخصوص برای کسی که از موسیقی کلاسیک متنفر است.او ادامه می‌دهد، موزیک زمانی بیشترین اثر درمانی را دارد که شخص علاقه به شنیدن آن دارد.معمولا موزیک بدون کلام بیشتر اثر می‌کند، اما بهتر است که این نوع از موزیک از زیر و بم‌های مناسب برخوردار باشد تا برای بیمار خسته‌کننده نشود. سرعت آن نیز باید به گونه‌ای باشد که ضربان قلب را بیشتر نکرده و با سرعت تپش قلب هماهنگ باشد.

راک و هوی‌متال کمتر اثربخشند

تحقیقاتی که بر روی خوک‌ها انجام شده نشان می‌دهد که موسیقی تند اثری ناآرام‌کننده بر روی این حیوان دارد و درست مانند سر و صدای زیاد او را عصبی می‌کند.همچنین آواهای ریتمیک کی‌بوردی موسیقی تکنو هم بیشتر باعث می‌شود که تپش قلب و ترشح هورمون کورتیزول بالا برود.

بنا بر این همانطور که داروها عوارض جانبی دارند، موسیقی  نیز نمی‌تواند همیشه و در همه حالات مفید واقع شود.به گفته کلادیوس کنراد، رئیس گروه تحقیقاتی "موزیک در پزشکی" بوستون آمریکا، گاهی اوقات سکوت بهترین دواست.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:موتسارت,موسیقی,هورمون استرس,تسکین درد,ولف‌گانگ آمادئوس موتسارت,موزیک علیه درد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
درحال‌حاضر محوطه باستانی شوش با تهدیدات مختلفی مواجه است. حفاری غیرمجاز در سطح گسترده از یک سو و میزان ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی از سوی دیگر سبب شده که این محوطه با خطرات جدی مواجه شود.
 
«رحمت‌ نادری» باستان‌شناس غرب ایران در این باره می‌گوید: «ایران یکی از کشورهای غنی در زمینه میراث‌فرهنگی و آثار باستانی است. آثار فرهنگی این کشور دارای اهمیت بسیار زیادی در مطالعات باستان شناسی جهان هستند. در این بین هر روزه شاهد هستیم که به عناوین مختلف آثار سهوا و عمدا تخریب می‏شود و  میزان تخریب‌هایی که گاهی به بهانه‌ فعالیت‌های عمرانی (مانند پروژه‌های سد سازی و راه‌سازی) انجام می‌گیرد در این دوره هشت ساله به حدی بوده که در این کوتاه نوشته نمی‌گنجد. تنها می‌توان به شوش، به عنوان نمونه‌ای کوچک از آن اشاره کرد که توسط برخی مسئولان سازمان میراث فرهنگی بی‌ارزش جلوه داده شد.» 
نادری با اشاره به اینکه شوش یکی از مراکز مهم تمدنی و فرهنگی خاورمیانه و جهان است اما به‌شدت مورد بی‌توجهی مسئولان وقت قرار گرفته به خبرگزاری CHN می‌گوید: «این محوطه عظیم یکی از شاخصه‌های فرهنگی در ایران محسوب می‌شود که در استان خوزستان و در جنوب غربی ایران قرار دارد. این محوطه که تقریبا 400 هکتار بوده برگرفته از ادوار مختلف فرهنگی است. اما در چند سال گذشته میزان تخریب‏ها در این مکان به‌شدت رو به افزایش بوده‏است. 
 
 
Image
زیگورات چغازنبیل
 
 زیگورات چغازنبیل در زمان ساخت پنج طبقه داشت. شکل فرضی آن را رومن گیرشمن، باستان‌شناس فرانسوی طراحی کرده بود.
 
این باستان‌شناس با بیان اینکه از یک‌سو، مسئولان بی‏اطلاع و از طرفی نیز حفاران غیر مجاز باعث می‌شدند که هر روز اخباری درد ناک از وضعیت این محوطه با اهمیت منتشر شود. یک نمونه مربوط به ساخت هتل چند منظوره امیر زرگر در داخل محدوده محوطه شوش در سال 1388 می‌شود. با اینکه نقشه‌ها نشان می‌داد که هتل مذکور بین دو اثر مهم تاریخی این مجموعه یعنی کاخ آپادانا شوش و کاخ هخامنشی شائور ساخته می‌شود اما در کمال ناباوری ساخت  هتل با تایید رییس سازمان میراث‌خوزستان و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری کشور رسید به‌طوری‌که حتی به مرحله محصور کردن منطقه مورد نظر نیز نزدیک شد. 
 
قلعه شوش
 
اما اعتراض اهالی فرهنگ باعث شد که کار ساخت هتل در شوش متوقف شود و البته "حمید بقایی" در جواب این اعتراض‏ها اعلام کرد که جوسازی در تخریب شوش ارزش کارشناسی و قانونی ندارد. نهایتا این هتل ساخته نشد و این نمونه‏ای  از تخریب‌ها در محوطه‌های باستانی در دولت‌های نهم و دهم بود. 
نادری اما  درخصوص تاریک‌ترین دوره میراث‌فرهنگی اینطور می‌افزاید: «در دولت دهم ریاست سازمان به "حمید بقایی"، قایم مقام مشایی رسید و درواقع از همان زمان دوره افول سازمان میراث‌فرهنگی نیز آغاز شد. تخریب آثار شدت گرفته بود و عدم پاسخ گویی شفاف و باعث شد دوره تاسف‌برانگیزی برای میراث‌فرهنگی و آثار باستانی رقم بخورد. اما پس از رفتن بقایی نوبت به نفراتی رسید که هیچ‌ یک نه‌دست آورد مثبتی داشتند نه توان درست کردن اوضاع. در واقع یکی از دلایل ناکارآمد بودن این سازمان نبود تخصص و نداشتن آشنایی به مقوله میراث‌فرهنگی بود.» 
هرچند که این باستان‌شناس، معتقد است، میزان انتقادات به این سازمان به‏اندازه ای است که در صورت پرداختن به آن مثنوی هفتاد من می‌شود. اما اتفاقات هشت‌ساله قطعا تجربه‌ای است که می‌توان در دولت آینده با استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد به وضعیت نابسامان میراث‌فرهنگی سامانی نو ببخشد و در سایه مدیریتی قوی علاوه بر حفظ و صیانت از آثار با ارزش فرهنگی بار دیگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچینین پژوهشکده باستان شناسی را احیاء کند.
 
خبرگزاری میراث‌فرهنگی
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کهن‌ترین پایتخت ایران ,محوطه باستانی شوش,میراث‌فرهنگی ,شوش ,حفاران غیر مجاز ,محوطه‌های باستانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کمپانی یاهو تصمیم دارد از دوشنبه ایمیل‌هایی را که در یک سال گذشته از آن‌ها استفاده نشده حذف کند. این اقدام برای فعال‌کردن ایمیل‌های یاهوست اما منتقدان آن را بی‌احترامی به مشتری و مشکل‌ساز ارزیابی کرده‌اند.اگر از آن دسته کاربران اینترنت هستید که آدرس ایمیلی در یاهو دارید که از آن به ندرت استفاده می‌کنید یا دیگر استفاده نمی‌کنید باید آگاه باشید که یاهو از فردا دوشنبه (۲۴ تیر/ ۱۵ ژوئیه) حساب‌های ایمیل را که در یک سال اخیر استفاده نشده‌اند حذف می‌کند.عملیات "بازیافت" ایمیل‌های یاهو از تاریخ پانزدهم ژوئیه (۲۴ تیر) و به هدف فعال کردن یا آزاد کردن آدرس ایمیل‌ها برای افراد دیگر کلید می‌خورد.

 

این اقدام به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند ایمیل‌هایی را که آدرس آن معتبرتر محسوب می‌شوند و شاید سال‌ها در اختیار کسانی بوده که خصوصا با به بازار آمدن سرویس‌های دیگر ایمیل نظیر جی‌میل از آن‌ها استفاده نمی‌کرده‌اند، انتخاب و از آن خود کنند. همان‌طور که در وبلاگ یاهو توضیح داده شده این موضوع این شانس را به وجود می‌آورد که برای مثال فرد بتواند از آدرس رسمی‌تر albert@yahoo.com به جای albert9330399@yahoo.com استفاده کند. بیشتر آدرس‌های ساده‌ی که از اسامی تشکیل شده‌اند پیش از این اشغال شده‌اند و این در حالی‌ست شاید سال‌هاست که بی‌استفاده فراموش شده‌اند.

در وبلاگ یاهو توضیح داده شده است که این امکان از طریق حذف ایمیل‌هایی که حداقل در ۱۲ ماه گذشته غیرفعال بوده‌اند فراهم می‌شود.از نیمه ژوئن هر کاربر متقاضی آدرس ایمیل می‌تواند آدرس موردنظر خود را که پیش از این اشغال شده است در یاهو ثبت کند و یاهو تا نیمه اوت به کاربر اطلاع می‌دهد که آیا در پروسه حذف ایمیل‌های غیرفعال این آدرس به او تعلق گرفته است یا خیر.اگر می‌خواهید آدرس ایمیل خود را که مدت‌هاست از آن استفاده نکرده‌اید از خطر حذف شدن نجات دهید تنها کافی‌ست امروز یکشنبه (۱۴ ژوئیه/ ۲۳ تیر) یک بار به ایمیل خود یا یکی از محصولات یاهو وارد شوید.

انتقادات به اقدام یاهو

اگرچه جی روزیتر٬ معاون ریاست یاهو٬ از اقدام پیش‌روی یاهو به عنوان اقدامی هیجان‌انگیز نام برده اما انتقاداتی به این اقدام از خارج از کمپانی موجود است. گروهی از منتقدان می‌گویند یاهو با این اقدام احترام مشتریان خود را زیر سوال می‌برد.برخی از منتقدان نیز می‌گویند کاربرانی هستند که از یاهو برای استفاده از سرویس‌های آن لاین دیگر استفاده کرده‌اند و پس از حذف ایمیل خود قادر به استفاده از آن خدمات‌دهندگان نیز نخواهند بود.منتقدان یاهو می‌گویند این موضوع می‌تواند مشکلات امنیتی‌ای نیز ایجاد کند. چرا که دارنده جدید ایمیلی که صاحبش پیش از آن کسی دیگر بوده برای مثال با ورود به وب‌سایت آمازون و کلیک روی "گزینه رمز عبور را فراموش کرده‌ام" می‌تواند رمز عبور فرد سابق را دریافت کرده و به اطلاعات حساب آن شخص در سایت آمازون دسترسی یابد.اما یاهو می‌گوید وقتی فرد ایمیل خود را وارد می‌کند به وب‌سایت اطلاع داده خواهد شد که این ایمیل یک بار حذف شده و مجددا دارد استفاده می‌شود و از این طریق اطلاعات در اختیار شخص جدید قرار نمی‌گیرد.

ماریسا مایر

تلاش یاهو برای رونق‌یابی دوباره

این اقدام یاهو را می‌شود جزو زنجیره ای از اقدامات این کمپانی که در یک سال گذشته تحت مدیریت ماریسا مایر تلاش کرده رونق پیشین را بازیابد ارزیابی کرد.

یاهو از سال ۲۰۱۲ که خانم مایر به مدیریت آن رسید در جست‌وجوی بازیابی موقعیت افسانه‌ای خود بوده است؛ موقعیتی که در سایه موفقیت روزافزون غولی به نام گوگل، به حاشیه رانده شده است.

ماریسا مایر٬ مدیر جدید یاهو٬ خود از کمپانی گوگل به این سازمان آمده است. در ژوئیه ۲۰۱۲ کمپانی یاهو اعلام کرد که ماریسا مایر، یکی از مدیران ارشد "گوگل" به عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی یاهو انتخاب شد.

مایر ۳۸ ساله یکی از قدیمی‌ترین کارمندان گوگل است. مایر در مدتی که کار خود را در یاهو آغاز کرده، نشان داده که مدیر توانایی است. کمپانی یاهو در زمان او سرویس آپلود عکس "فلیکر" را سروسامان داد و موفق به جذب کاربران بیشتری برای این سرویس شد.

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کمپانی یاهو ,حذف ایمیل‌ها,حساب‌های ایمیل,انتقادات به اقدام یاهو,ماریسا مایر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانلود کتاب علمی تخیلی  Behemoth نوشته پیتر واتس : (زبان اصلی)

برای دانلود لطفا از راست کلیک وگزینه save as linkاستفاده نمایید.

دانلود

پیتر واتس 

Peter watts fulbeskuren.png

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دانلود,کتاب علمی تخیلی,پیتر واتس,Behemoth,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زپرتی:

واژه روسی Zeperti به معنی زندانی است و استفاده از آن یادگار زمان قزاق‌های روسی در ایران است. در آن دوران هرگاه سربازی به زندان می‌افتاد دیگران می‌گفتند یارو زپرتی شد و این واژه کم کم این معنی را به خود گرفت که کار و بار کسی خراب شده و اوضاعش به هم ریخته است.

هشلهف:

مردم برای بیان این نظر که واگفت (تلفظ) برخی از واژه‌ها یا عبارات از یک زبان بیگانه تا چه اندازه می‌تواند نازیبا و نچسب باشد، جملة انگلیسیI shall have به معنی من خواهم داشت را به مسخره هشلهف خوانده‌اند تا بگویند ببینید واگویی این عبارت چقدر نامطبوع است! و اکنون دیگر این واژة مسخره آمیز را برای هر واژة عبارت نچسب و نامفهوم دیگر نیز (چه فارسی و چه بیگانه) به کار می‌برند.

چُسان فسان:

از واژة روسی Cossani Fossani به معنی آرایش شده و شیک پوشیده گرفته شده است.

شر و ور:

از واژه فرانسوی Charivari به معنی همهمه، هیاهو و سرو صدا گرفته شده است.

اسکناس:

از واژه روسی Assignatsia که خود از واژه فرانسوی Assignat به معنی برگة دارای ضمانت گرفته شده است.

فکستنی:

از واژه روسی Fkussni به معنای بامزه گرفته شده است و به کنایه و واژگونه به معنای بیخود و مزخرف به کار برده شده است.

نخاله:

یادگار سربازخانه‌های قزاق‌های روسی در ایران است که به زبان روسی به آدم بی ادب و گستاخ می‌گفتند Nakhal و مردم از آن برای اشاره به چیز اسقاط و به درد نخور هم استفاده کرده‌اند.


آكبند:

آيا مي دانستيد کلمه آکبند نه کلمه اي لاتين است و نه فارسي؟
قديما که بندر آبادان بهترين بندر ايران بود و کلي کشتيهاي تجاري اونجا بارشون رو تخليه مي کردند روي بعضي از اجناس که خيلي مرغوب بودند نوشته شده بود

UK BAND

يعني بسته بندي شده انگليس ولي آباداني هاي عزيز اونرو آکبند مي خوندند و همين طوري شد که اين تلفظ اشتباه در تمام ايران منتشر شد و همه به جنسی که بسته بندی شده می گن آکبند

 

نکته :منبع این مطلب یک ای میل ارسالیست.در صورتی که کسی از صحت آن اطلاع دارد خوشحال می شیم  نظر خود رو ارسال کنه تا ما هم در مورد صحت آن مطمئن بشیم.با تشکر.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:واژگان,واژه گان در گذر زمان ,شکل گیری بعضی واژگان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گیم اول دومین دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و آلمان در چهارچوب بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی با برتری تیم ملی آلمان به پایان رسید. در گیم دوم در حالی که تیم ایران اختلاف 7 امتیازی را جبران کرد در امتیاز 23 بر 23 سرویس زرینی خراب شد و آلمان با به دست آوردن یک امتیاز دیگر 25 بر 23 به برتری رسید ، در گیم سوم آلمان با برتری 25 بر 22 به پیروزی رسید تا 3 بر صفر برنده میدان شود .

اما نباید فراموش کرد که این اولین حضور تیم ایران در لیگ جهانی والیبال بود.نکته مهم اینست که برنامه ریزی برای تیم های ملی و استعداد های ما رها نشود.تیمهای نوجوانان و جوانان آینده های  بعدی ما هستند.کاری نکنیم که بعدها از این جام فقط به عنوان یک حادثه یاد شودو در آخر تشکری بزرگ به پهنای قلبهای 75 میلیون ایرانی و وسعت خاک ایران زمین از شما ملی پوشان گرامی.به امید تداوم حضور قدرتمندانه سرو قامتان ایرانی در جام های جهانی آتی.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: تیم‌های ملی والیبال ایران,شکست تیم والیبال ایران, آلمان,سربلند باختیم :ایران0 آلمان3,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

shield bug photo

moth photo

cockchafer beetle photo

jumping spider photo

جندی شاپور البرز.تیر 92

Jaymi Heimbuch
June 24, 2013

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهان نما,حشرات,پرتره عجیب حشرات,تصویر نزدیک از حشرات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


دانشمندان هلندی نوعی پیاده‌رو را برای جاده‌ها ابداع کرده‌اند که قادر است دود و مه را مصرف کرده و کیفیت هوا را ارتقا دهد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دانشگاه فناوری آیندهوون یک بلوک را در شهر هنگلو هلند با روکش‌هایی پوشاندند که با اکسید تیتانیوم افشانه می‌شوند.این ترکیب قادر است آلاینده‌ها را از هوا برطرف کرده و آن‌ها را به مواد شیمیایی کمتر مضر تبدیل کند.این پوشش خیابانی جدید که «پیاده‌رو فتوکاتالیستی» نام گرفته، آلاینده اکسید نیتروژن را تا 45 درصد در شرایط آب و هوایی ایده‌آل کاهش می‌دهد.

 اکسیدهای نیتروژن توسط خودروها و نیروگاه‌های برق تولید می‌شوند و با دیگر ترکیبات موجود در جو برای تشکیل مه و دود واکنش نشان می‌دهند.

 به گفته دیوید براون، رهبر ارشد این تحقیق، تحقیقات انجام‌شده پتانسل سطوح از لحاظ ‌شیمیایی مهندسی‌شده را برای ارتقا بیشتر کیفیت زندگی به ویژه در نواحی شهری اصلی نشان می‌دهد که در آن انتشارات ترافیکی در سطح بالایی است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پیاده‌رو فتوکاتالیستی,پیاده‌رو,دود و مه, دانشگاه فناوری آیندهوون,آلاینده اکسید نیتروژن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زیباترین کویر دنیا با کلوت های منحصربه فردش در منطقه شهداد کرمان قرار دارد تا جایی که می توان این منطقه را نمایشگاهی از زیبایی های کویر نامید.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهداد را ستاره کویر نامیده است؛ ستاره ای که با کویر افسانه ای و یادگارهای باستانی حاشیه آن و همین طور دیدنی های منحصر به فرد آن می تواند به یک منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود.شهداد، همان سرزمینی است که قدیمی ترین پرچم فلزی جهان از دل خاک هفت هزار ساله اش در کاوش های سال 1350 بیرون آمد تا نام کویر، با تمدنی کهن درآمیزد. شهداد به عنوان زیباترین کویر دنیا با کلوت های منحصر به فردش در کویرلوت یکی از گرم  و خشک ترین بیابان های دنیا قرار دارد. کویر شهداد که بخشی از کویرلوت به شمار می رود با شگفتی های خاص خود از یک طرف می تواند برای هر گردشگر، فرصتی خارق العاده به شمار آید و از طرف دیگر، پنجره ای نو به صنعت طبیعت گردی ایران با عنوان نمایشگاهی از زیبایی های کویر بگشاید.

اگرچه زیبایی های طبیعی و منحصر به فرد کویر شهداد به خوبی برای گردشگران خارجی و داخلی معرفی نشده و هنوز برای بسیاری از علاقه مندان طبیعت، این کویر و جذابیت هایش ناشناخته مانده است اما با این حال در سال های اخیر این کویر جالب و دیدنی، میهمانان زیادی را به خود دیده است و اینک با ورود دسته دسته گردشگران از سراسر ایران و حتی از جهان، آرام آرام کویر شهداد از تنهایی خارج شده است و دیگر این کویر منحصر به فرد یک اقلیم و منطقه جغرافیایی نیست بلکه منطقه ای جذاب برای گردشگران به شمار می آید.

 

 

از سوی دیگر با وجود این که گرم ترین نقطه روی زمین با دمای 63 درجه سانتی گراد برای صحرای آریزونای آمریکا ثبت شده است اما کارشناسان ایرانی معتقدند کویر لوت ایران، جایی نزدیک به شهداد کرمان با دمای 67 درجه سانتی گراد در سایه و 100 درجه سانتی گراد روی خاک و گدازه های آتشفشانی در آفتاب، گرم ترین نقطه روی زمین است. با این حال، مهم ترین ویژگی این کویر گرم و خشک کلوت های منحصر به فرد آن است. کلوت ها از نظر شکل ناهمواری و شرایط پیدایش در دنیا بی نظیر است و اسرار بی شماری درباره اصول و خواص پیدایش آن ها وجود دارد. 

با نگاهی از دور دست به کلوت ها، شهری بزرگ با آسمان خراش های فراوان تداعی می شود و همین امر باعث شده است که برخی از جهانگردان خارجی از آن به عنوان شهر ارواح یاد کنند. کلوت های شهداد مانند شهری افسانه ای با قصرهای باشکوه است که هنگام عبور از میان آن ها تصور می کنی از وسط قلعه ها و قصرها گذر کرده ای! اما درواقع این کلوت ها به دست باد و باران ساخته شده است. رود دائمی شور این منطقه با بلورهای زیبای نمک، تپه گندم بریان، نمک های تخم مرغی شکل، منطقه بدون حیات و باکتری در عمق کویر و بوته های گز با 15متر ارتفاع از دیگر جاذبه های طبیعی کویر شهداد است که زیبایی کویر را صدچندان می کند. 

یک پژوهشگر درباره گندم بریان شهداد به گزارشگر ما می گوید: گندم بریان یا ریگ سوخته، منطقه ای جذاب و دیدنی است که در 80 کیلومتری شمال شهر شهداد، در کویرلوت قرار دارد با این حال به دلیل نداشتن جاده و مسیر مشخص، فقط عده معدود آشنا به منطقه می توانند به آن جا سفر کنند.

«عباس تقی زاده» می افزاید: این تپه هم از لحاظ زمین شناسی و هم به عنوان یک جاذبه گردشگری، نیاز به بازشناسی و معرفی بیشتری دارد. وی خاطرنشان می کند: دمای هوا از آبان تا فروردین در این نقطه کره زمین، قابل تحمل و طبیعی است. وی اظهار می دارد: این تپه به عنوان گرم ترین نقطه کره زمین از سوی پروفسور پرویز کردوانی معرفی شده است چنان که دمای هوای این منطقه در سایه فصل تابستان به 67 درجه سلسیوس می رسد بنابراین این منطقه قطب گرمایی کره زمین به شمار می رود.

منبع نوشتار:اعتدال .عکس:ایران تور آنلاین

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زیباترین کویر دنیا,شهداد کرمان , زیبایی های کویر,کویر شهداد ,کویرلوت ,گندم بریان ,ریگ سوخته,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

International Poster for Percy Jackson: Sea of Monsters

«پرسی جکسون: دریای هیولاها» یک فیلم تخیلی است که ماجرای آن در آینده اتفاق می افتد و بر اساس رمانی به همین نام از ریک ریوردن ساخته شده است.این فیلم، دنباله فیلم «پرسی جکسون و خدایان یونان: دزد آذرخش» ساخته دو هزار و ده است. پرسی جکسون و دوستانش به دریای هیولاها می روند تا پشم زرین را برای درخت شان که بیمار شده بیابند. این درخت جادویی از خانه آنها در برابر دشمنان محافظت می کند.پرسی جکسون، پسر پوزئیدون رب النوع یونانی سفری را با دوستانش آغاز می کند تا پشم قوچ زرین را پیدا کنند و برای این کار باید از دریای هیولاها بگذرند و با خطرهایی که در کمین شان است روبه رو شوند.

File:PJ-SOM-poster.jpg

این فیلم تابستان امسال اکران می شود و پس از آن نسخه سه بعدی آن هم ساخته خواهد شد.

euronews 2013

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم های جدید,پرسی جکسون,دریای هیولاها,خدایان یونان,دزد آذرخش,ریک ریوردن ,پوزئیدون,رب النوع یونانی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Cell’ Defense - Body SPF 20 - Moisturizing Anti-Ageing Suncare

این روزها استفاده از کرم ضد آفتاب بویژه برای کودکان پدیده رایجی شده است. پوست خردسالان در برابر تشعشعات خورشید آسیب پذیری بیشتری از خود نشان می دهد و شرکتهای بهداشتی-آرایشی هر روز محصولات بیشتری برای حفاظت بیشتر از پوست روانه بازار می کنند. در این بین، والدین سعی می کنند هنگام خرید بیش از پیش به توضیحات روی بسته بندی کِرِم توجه داشته باشند.

آیا کرمهای ضد آفتاب، از آنچه انتظار می رود تاثیر کمتری دارند؟ تردیدهایی در این زمینه وجود دارد. مجله فرانسوی «شصت میلیون مصرف کننده» حدود ده مدل کرم ضد آفتاب با حفاظت بالا را روی کودکان امتحان کرده است. نتیجه به دست آمده نشان می دهد که شش کرم از بین ده کرم نه تنها از عهده وعده های از پیش اعلام شده خود بر نیامده اند، که در بردارنده مواد ضد التهاب هم بوده اند.

 

توما لورنسو یک متخصص در این زمینه می گوید: «در نتیجه وجود مواد ضد التهاب پوست قرمز نمی شود و جای تشعشعات آفتاب روی پوست نمی ماند و ما خیال می کنیم پوست محافظت شده است. اما در واقع اینگونه نیست ولی نشانه ای از وجود خطر هم دیده نمی شود.»

بر خلاف مارکهایی که کرم های خود را روی افراد داوطلب امتحان می کنند، مجله فرانسوی «شصت میلیون مصرف کننده» مطالعه خود را در آزمایشگاه و بر روی نمونه های مصنوعی انجام داده است.

اساس این شیوه، انتقال تشعشعات از طریق صفحات پلاستیک شفاف است؛ اینکه با وجود استفاده از کِرِم ضد آفتاب، چه میزان از این اشعه ها می توانند از صفحات پلاستیکی عبور کنند.

مزیت اصلی این روش این است که پلاستیک، بر خلاف پوست، در برابر مواد ضد التهاب حساسیتی از خود نشان نمی دهد. اینگونه، کرم هایی که درجه حفاظت مندرج بر روی محصول کمتر از میزان واقعی است، براحتی شناسایی می شوند.

نتیجه آزمایش آن بود که بعضی از کرمها از آنچه اعلام می کنند، اثر کمتری دارند. توصیه متخصصان این است که کرمها به هر حال، در حفاظت از پوست اثر دارند ولی بهترین راه، پرهیز از قرار گرفتن زیر تابش مستقیم خورشید و یا حداقل کم کردن زمان قرار گرفتن زیر آفتاب تا حد امکان است.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کرم ضد آفتاب,تشعشعات خورشید ,شرکتهای بهداشتی-آرایشی , مواد ضد التهاب ,حساسیت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایران تیم ملی والیبال آلمان را در تهران در هم کوبید.با این پیروزی ارزشمند ایران 15 امتیازی گردید و از آلمان 12 امتیازی و کوبای 4 امتیازی پیشی گرفته است.صربستان 16 ،ایتالیا و روسیه 19 امتیازی می باشند.

 

درصد خطای بازیکنان ایران بسیار پایین بود و با تشویق زیبا و بی امان تماشاچیان ژرمنها آخرین قطرات روحیه خود را نیز در آوردگاه آزادی از دست دادند تا دلاوران ایرانی والیبال ما پنجمین پیروزی دلچسب خود را به مردم ایران تقدیم کنند.

ست اول:25 بر 19

ست دوم:25 بر 18

ست سوم:25 بر 20

با آرزوی پیروزی در بازی بعد ی در برابر ژرمن ها.

 

مشخصات و قد بازیکنان ایران و آلمان و رنکینگ ها در ادامه نوشتار:

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایران 3 آلمان 0,غرش شیران ایران,پیروزی تیم ایران,والیبال ایران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رقابت سختی میان فیس بوک و توییتر بر سر ویدیوهای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی در جریان است. برنده چه کسی است؟ توییتر با سرویس Vine اش یا فیس‌بوک با اینستاگرام‌اش؟

twitter vine app Twitters Vine app has rocky launch, survives anyhow

توییتر و فیس بوک مدت هاست که بر سر چیره شدن به دنیای شبکه‌های اجتماعی با هم دست و پنجه نرم می‌کنند. مبارزه این دو رقیب دیرینه اینبار بر سر ویدیوست.

به تازگی (۳۰ خرداد /۲۰ ژوئن) اینستاگرام از قابلیت ضبط و به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای در این شبکه اجتماعی رونمایی کرد تا از این طریق به جنگ با سرویس Vine توییتر برود. اپلیکیشنی که تا پیش از این ضبط و به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی را در انحصار خود داشت.



کار کردن با Vine ساده است. کاربر توییتر با ۱۴۰ علامت می‌تواند پیام‌های خود را با انتخاب هشتگ، با دنبال‌کنندگانش، با جهان به اشتراک بگذارد. همین اجازه را vine به کاربر برای به اشتراک‌گذاری ویدیو می‌دهد. برای یک Vine تنها لازم است که کاربر انگشت‌اش را روی صفحه نمایش نگه دارد و تصاویر دلخواه را ضبط کند. با برداشتن انگشت ضبط تصاویر متوقف می‌شود و با تماس دوباره صحنه‌ی بعدی به ویدیو افزوده می‌شود.

در این سرویس توییتر، ویدیوها پس از پایان، دوباره تکرار می‌شوند. محصول Vine ۶ ثانیه ویدیوست. با این امکان ۶ ثانیه‌ای، به سرعت شبکه‌ی بزرگی از کاربران به وجود آمد که تصاویر حیرت‌آوری از زندگی انسان در عصر گوشی هوشمند در اختیار بیننده قرار می‌دادند. در صفحه‌ای به آدرس vpeeker.com می‌توان نگاهی انداخت به برخی از این ویدیوها که به طور تصادفی نمایش داده می‌شوند.

وقتی توییتر با Vine یکه تاز بود

علاوه بر این، فرمت تازه رقابتی تازه در حوزه‌ی فیلم را هم رقم زد. رقابتی که پدیده‌ای به نام Tweaser را به وجود آورد. تریلرهایی برای عصر توییتر. برای مثال۳.۳ برش در یک ثانیه در „The Wolverine“ که از طریق Vine به اشتراک گذاشته شد. از سوی دیگرVine در دنیای خبررسانی هم برای خود اسم و رسمی به هم زد با ویدیویی از انفجار در ماراتن بوستون. پس از آن هم بسیاری از ویدیوهای اعتراضات ترکیه و برزیل با سرویس ویدیوی توییتر در فضای مجازی این سو و آن سو می‌روند. به این همه باید شمار کاربران Vine را هم افزود: با گذشت ۵ ماه از آغاز کار ۲۰میلیون کاربر.

بقیه در ادامه نوشتار

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رقابت سخت فیس بوک و توییتر,Vine ,توییتر,اپلیکیشن,Tweaser ,فیس بوک,اینستاگرام,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

corn chowder 7 1024x682 lightened up corn chowder

ذرت گیاه بومی قاره آمریکا است که از نام لاتین یکی از قبایل سرخ‌پوست گرفته شده است، ذرت گیاهای یک ساله است که از دو گیاه جداگانه نر و ماده تشکیل شد است.
ترکیبات گیاه شامل: نشاسته، پروتین، روغن، پنتوزان، قند و خاکستر است، این گیاه از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است، میزان انرژی آن به صورت تصادفی با سیب‌زمینی و یا نخودفرنگی برابری می‌کند. کالری بسیار بالای این گیاه آن را در زمره رژیم غذایی بسیاری از مردم زمین قرار داده است، ذرت سرشار از اجزاء اصلی ویتامین B مخصوصاً تیامین (ویتامین B۱)، نیاسین، اسید پانتوتنیک، اسیدفولیک و منبع مستقیم ویتامین Cو E و همچنین املاحی نظیر منیزیم، منگنز، روی ،آهن، مس، فسفر، پتاسیم و کلسیم است. در طب قدیم ایران ذرت را دارای طبعی سرد و خشک می‌دانند، پماد ذرت خشک کننده زخم‌ها است، ذرت غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان، استفاده مداوم از ذرت از پوسیدگی جلوگیری می‌کند، کلسترول خون را پایین می‌آورد و در نتیجه از خطر بیماری‌های رگ‌های خونیئ قلب جلوگیری می‌کند، روغن این گیاه برای درمان اگزما نیز مفید بوده و برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند نیز مفید است. تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه اسکرانتون آمریکا نشان می‌دهد مقادیر آنتی‌اکسیدان موسوم به"پلی فنل" در دانه ذرت بسیار بیشتر از میوه و سبزی‌جات است، میزان آنتی‌اکسیدان موجود در یک ظرف ذرت ۳۰۰ میلی گرم یا دو برابر میزان موجود در میوه‌های آبدار است.
این را هم باید اضافه کرد که ذرت منبع غنی اسید فنولیک و ترکیب اسید فلوریک به عنوان یک عامل ضد سرطان، مؤثر درتومورهای سرطان سینه و سرطان کبد است، برای پوست مفید بوده ومصرف آرد آن برای بیماران مسلول مفید است.
سایر نقش های سلامتی ذرت شامل کنترل دیابت، پیشگیری از بیماری مزمن قلبی، کاهش فشار خون و ممانعت ازنقص غلاف عصبی جنین در زمان تولد می باشد. ذرت به دلیل غنی بودن مواد شیمیایی حفاظت در برابر بیماری‌های متعدد مزمن را فراهم می کند.
از دیگر خصوصیات اجرای این گیاه، جوشانده ساقه وسط بلال خونریزی بینی را بند می‌آرود. برای دفع سنگ مثانه از جوشانده برگ های ذرت استفاده كنید جوشانده ریشه ذرت برای سوزش مجاری ادراری مفید است، جوشانده وسط ذرت درد شكم و معده را از بین می برد ،در قدیم برای معالجه سوزاك از جوشانده ساقه بلال استفاده می‌كردند، برای درمان روماتیسم از دم کرده کاکل ذرت استفاده می‌شود. به هیچ عنوان ذرت بودداده نخورید، چون تبدیل ذرت به پاپ کورن موجب کاهش خواص این ماده غذایی با ارزش می‌شود. ذرت بو داده از پایین ترین میزان کالری برخوردار است.
متخصصان ریه می‌گویند نه تنها کارگران کارخـانه‌ها، بلکه مصرف‌کنندگان نیز از بخـارهای ناشی از طعم دهنده‌های کره‌ای ذرت بوداده، مخصوصاً در مایکروویو، درمعرض خطرند. یک متخصص ریه از مرکز پزشکی و تحقیقات ملی در دنور، در نامه‌ای به نمایندگی‌های فدرال اظهار داشت که پزشکان این مرکز بر این باورند که اولین فرد مبتلا به سرطان پیشرفته ریه را یافته اند که سال‌هاست روزی چندبار در معرض بخارهای ذرت بوداده مخصوص مایکروویو قرار گرفته است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ذرت,مایکروویو,بخـار,طعم دهنده‌های کره‌ای ذرت ,سرطان پیشرفته ریه,بخارهای ذرت ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Bosnians carry coffins of 409 newly identified victims of the 1995 Srebrenica massacre in the Potocari Memorial Center, near Srebrenica July 11, 2013. REUTERS/Dado Ruvic

مراسم تدفین اجساد شمار دیگری از قربانیان کشتار سربرنیتسا برگزار شده است. روز پنجشنبه، ٢٠ تیر (٩ ژوئن)، هزاران تن از مردم بوسنی با حضور در سربرنیتسا، در مراسم خاکسپاری اجساد بیش از چهارصد تن از قربانیان کشتار سال ١٩٩٥ در این شهر شرکت کردند.

در جریان جنگ استقلال بوسنی در دهه ١٩٩٠، گروهی از نیروهای صرب، پس از اشغال سربرنیتسا، به منظور پاکسازی قومی، چند هزار تن از مسلمانان را، که اکثرا از مردان و پسران ساکن این شهر و مناطق اطراف آن بودند، به قتل رساندند.شمار قربانیان این کشتار را بیش از هشت هزار تن ذکر کرده‌اند.

این کشتار در حالی روی داد که مسلمانان سربرنیتسا قرار بود تحت حفاظت نیروهای سازمان ملل قرار داشته باشند.این شهر در منطقه‌ای قرار داشت که سازمان ملل در سال ١٩٩٣ آن را استحفاظی بین المللی اعلام کرده بود اما هنگام حمله نیروهای صرب، تنها یک واحد چند صد نفری از صلح‌بانان‌هلندی در این شهر مستقر بودند.در مراسم روز پنجشنبه، خانواده‌های شماری از قربانیان این کشتار حضور داشتند.

در میان قربانیانی که اجسادشان در این گورستان دفن شد، بیش از چهل پسر نوجوان و یک نوزاد هم بودند. ظاهرا این نوزاد هنگامی متولد شده بود که کشتار مردان شهر در جریان بود.دبیرکل وقت سازمان ملل، کشتار سربرنیتسا را فجیع‌ترین مورد نسل کشی از زمان جنگ دوم جهانی به بعد توصیف کرد.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جنگ استقلال بوسنی,مسلمانان سربرنیتسا, نیروهای صرب,سازمان ملل,نسل کشی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

«ارگ انار»، ارگي با گستردگي ۱۱هزار و ۱۷۹ متر‌مربع،   امروز نمي‌تواند از شهر كه هيچ حتا از خودش نگهداري كند. سالِ‌ زاده شدن اين ارگ به دوره‌ي پيش از اسلام به دوران ساساني بازمي‌گردد و سال بازسازيش به دوران صفويان. البته «علیرضا جعفری‌زند»، باستان‌شناس و استاد دانشگاه بر اين باور است كه؛ در کاوش‌ها و لایه‌نگاری‌ها، حتا ممكن است لایه‌های دوره‌ي اشکانی یا كهن‌‌تر نیز در این ارگ پيدا شود. اين سازه‌ي خشت‌و‌گلي كهنسال، اكنون بازيچه‌ي دست كساني شده كه حتا يك سده عمر نكرده‌ و نخواهند كرد.

 


شهرستان انار در شمال استان کرمان است. ارگ انار هم در مرکز این شهر جاي گرفته است و هرروز زخمي بر پيكرش وارد مي‌كنند و لايه لايه پوستش را مي‌كنند. ورودی ضلع شمالی این ارگ كه ميان دو برج جاي گرفته است در سال‌هاي نخست انقلاب ويران شد، ورودی اصلی در ضلع جنوبی دژ، در خیابان رازی جاي گرفته است. مي‌گويند نزديك به ۲۵ سال پيش بود كه افرادی از شهرداری انار و يکی از ارگان‌های نظامی به وسيله‌ي لودر شهرداری دست به ويران كردن در ورودی ارگ انار زدند و بخشی از ساختمان‌ها‌ي آن را به شوند(:دليل) آن که «پاتوق افراد معتاد و قمارباز» می‌دانسته‌اند، ويران کرده‌اند، با اين‌حال بخشی از ساختمان‌های مرکز ارگ، هنوز سالم‌اند و زير خاك سنگر گرفته‌اند.


سال‌ها گذشت و گذشت تا اين‌كه روزي بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد كه می‌خواهد در حریم ارگ، آرامگاه شهید گمنام بسازد! در اين ميان، فعالان میراث فرهنگی كه مي‌دانستند ساختن اين آرامگاه ١٥ در ١٠٠ متري اين ارگ را كه در سياهه‌ي آثار ملي به ثبت رسيده است با خطر روبرو مي‌كند سرسختانه واكنش نشان دادند و با ساخت اين آرامگاه مخالفت كردند.
گروه کارشناسان سازمان ميراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ برای اين ارگ سه حريم تعيين کردند اما اين حريم‌ها با گذشت چند سال، هنوز به گونه‌ي رسمی اعلام نشده است. اعلام نشدن رسمی حريم‌های درجه‌ي يک، درجه‌ي دو و درجه‌ي سه اين ارگ شوند(:دليل) محكمي بود تا شهرداری انار، به حريم درجه‌ي يک اين ارگ دست‌اندازي و آن را ويران كند.
در ضلع شمالي ارگ، وسايل بازي و ورزشي را با فاصله‌اي نزديك به پنج‌متر تا ديوار ارگ نصب كردند و با بلوك سيماني آن را از ارگ جدا كردند. مي‌گويند در همين‌جا كه وسايل ورزشي و بازي نصب شده است آثار و گورهاي تاريخی جاي دارد. گوشه‌ي ديگر اين ارگ را هم با فنس‌های پارک بادی كه در يک متری ديوار و برج اين اثر تاريخی  است آرايش كردند.


 عليرضا جعفری‌زند باستان‌شناس، درباره‌ي اين دست‌اندازي در مصاحبه‌اي با روزنامه‌ي شرق گفته بود: «اين اقدام فوق‌العاده برای يک گستره‌ي تاريخی خطرناک است و چهره‌ي اثر را مخدوش کرده و به لايه‌هايی که می‌توان در کاوش‌ها از آن برای تاريخ‌گذاری اين ارگ نتيجه‌ي موثری گرفت، آسيب می‌زند.»
ساكنان بومي هم گفته‌اند؛ در سال‌هاي گذشته افرادی اقدام به حفاری غيرمجاز در اين ارگ کرده‌اند كه در اين حفاری‌های ظروف سفالی و سکه نيز پيدا شده است بااين‌حال اين ارگ، تاکنون از سوی سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری مورد کاوش قرار نگرفته است.
از ديگر ويران‌گران اين ارگ مي‌توان موتورسواراني را دانست كه در آنجا جولان مي‌دهند و كسي نيست كه جلوي اين لذت پر از ويراني تاريخ‌شان را بگيرد.
هفتم خوردادماه امسال با اين‌كه چندگاهي از توقف ساخت‌و‌ساز آرامگاه شهید گمنام در گستره‌ي ارگ تاریخی انار کرمان مي‌گذشت خبر آمد كه متولیان این بنا در یکی از کارگاه‌های انار در حال آماده کردن اسکلت فلزی هستند تا ساخت و ساز آن را در زیربنای نزديك به ۳۶۰ متر‌مربع و بلنداي(:ارتفاع) ۱۲ در 80 متری ارگ دوباره آغاز کنند. كار به آنجا رسيد كه سردبیر تارنماي انارپرس از سازمان میراث فرهنگی کشور و به ویژه از «آتوسا مومنی»، معاون جدید میراث فرهنگی این سازمان خواست تا با دخالت در این ماجرا، جلوي اين ساخت‌و‌ساز غيرقانوني را بگيرد. نوزدهم خوردادماه، ساخت و ساز در گستره‌ي ارگ تاریخی انار با بي‌توجهي به نامه‌ي صریح سازمان میراث فرهنگی کشور که اعلام کرده بود ساخت و ساز باید متوقف بماند، آغاز شد.
بیش از دو سال است که ساخت آرامگاه شهید گمنام در گستره‌ي ارگ تاریخی انار با انتقاد دوستداران میراث فرهنگی روبرو شده است و ساخت آن مدام متوقف مي‌شود و با از سر گرفته مي‌شود. يكشنبه، ١٦ تيرماه، دوباره خبر، آغاز عملیات ساخت و ساز اين آرامگاه در گستره‌ي ارگ انار با نصب اسکلت فلزی پيچيد و باز ارگ انار چشم به راه تصميمات تازه‌اي است كه برايش مي‌گيرند.
شهر «انار» تا پیش از يورش تازيان به ایران، آبان نام داشته است. این شهر در دوران باستاني بخشی از ولايت «استخر»، فارس بوده اما از نزديك به هزار و٥٠٠سال پیش در قلمرو کرمان جاي گرفت. «آبان‌یشت»، یکی از یشت‌های اوستاست و با توجه به اینکه مردم کهن این شهر، زرتشتی بوده اند، گمان آن مي‌رود كه  نام آبان از اوستا گرفته شده باشد.«ابن خردادبه» نيز در کتاب «المسالک و الممالک» از اين منطقه به عنوان «قريه‌ي آبان» نام برده است. در کتاب «معجم‌البلدان» نيز به نام آبان اشاره شده است.

نگار پاكدل


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ارگ انار,ساساني,خیابان رازی ,ويراني ,ارگ تاریخی انار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رادیو بین المللی فرانسه اعلام کرد، یک جمجمه، انقلاب کوچکی در عرصه علمی استرالیا به وجود آورد. مسئله بر سر سن این جمجمه است. به گفته استوارت فالون مدیر آزمایشگاه تعیین تاریخ، با کربن 14 در دانشگاه ملی استرالیا، این جمجمه که نام آن را از روی شهر نزدیک به محل کشف آن، تاری گذاشته اند، متعلق به مردی سفید پوست است که حدود سال 1650 به دنیا آمده است، و به احتمال بسیار قوی (چهار به پنج) در بین سال‌های 1660 و 1700 درگذشته است.
اگر این نتایج، تأیید شود، تاری پیش از دوره کاپیتان کوک، زندگی می کرده است؛ کاپیتان کوک،  کاشف معروف انگلیسی است که تاکنون به عنوان اولین اروپایی شناخته می‌شود که در سال 1770، قدم بر ساحل شرقی استرالیا گذاشته است.با این کشف، سوالات بسیاری در ذهن مورخان، باستان‌شناسان و انسان شناسان استرالیایی شکل گرفته است، از جمله اینکه آیا، تاری تنها به استرالیا آمده بود؟

Shutterstock[www.shutterstock.com]

یا اینکه آیا او مستعمره کوچکی در این بخش از استرالیا ایجاد کرده بود؟ و اگر جواب مثبت است شرایط و اوضاع آن زمان چگونه بوده است.اما با وجود این، در این ماجرا، نکات مبهمی هم وجود دارد. ابتدا اینکه احتمال یک به پنج، وجود دارد که تاری در بین سال‌های 1780 و 1790، به دنیا آمده باشد و در بین سال‌های 1805 تا 1810، مرده باشد. بنابراین پس از ورود جیمز کوک به سیدنی بوده است. چرا که کلاژن استخوان جمجمه و مینای یکی از دندانها نتیجه یکسانی را نمی دهد.عامل دیگری که ممکن است، نظریه زندگی تاری پیش از ورود جیمز کوک به ساحل شرقی استرالیا را تضعیف کند، مکانی است که این جمجمه کشف شده است، محل کشف این جمجمه در 300 کیلومتری شمال سیدنی بوده است. که از سواحل شمالی و غربی استرالیا که بر اساس منطق جغرافیایی، مناطق ورود دریانوردان اروپایی بوده اند، بسیار دور است.

australia skull

در سواحل‌ غربی و شمالی استرالیا، بوده است، که نشانه های باستانی از تعاملات میان بومیان استرالیا و بازرگانان هلندی، پرتغالی، جاوه‌ای و چینی در اوایل قرن هفدهم، یافت شده است.تنها سناریوی ملموس، درباره سرنوشت تاری توسط باستانشناس انگلیسی-استرالیایی، به نام آدام فورد بیان می شود که می گوید، این جمجمه‌ای صاف و زیباست، که دست نخورده مانده و تقریباً همه دندان‌هایش را هم دارد. امری که نشان می‌دهد، احتمالاً تاری همه مدت زیر خاک نبوده است، و احتمالاً به دلیل کنجکاوی‌های قرن نوزدهم در حفاظی قرار داشته است.در آن زمان جمع آوری و تهیه کلکسیونی از جمجمه و اسکلت،‌ حتی در استرالیا هم مد بوده است. این باستان شناس این گونه نتیجه می‌گیرد، که تاری در استرالیا نمرده است، زمانی که تاری وارد قاره استرالیا شده، جمجمه‌ای در چمدان یک کلکسیونر ثروتمند بوده است. که در این صورت مسئله سن تاری دیگر اهمیتی نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که در این مرحله هیچ یقینی وجود ندارد. و این موضوع همچنان به صورت رمز و راز باقی می‌ماند.تاری در انتظار بازگویی همه تاریخ خود،‌ به عنوان میراث ملی اعلام شد. او باز هم از زیر دست دانشمندان متعددی عبور خواهد کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جمجمه ای که تاریخ استرالیا را تغییر داد,جمجمه,کاپیتان کوک,کشف استرالیا,تاری ,بومیان استرالیا,مردی سفید پوست,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Common name: Carambola, Starfruit, Five-finger
Botanical name: Averrhoa carambola
Family: Oxalidaceae
Origin: Southeast Asia
 
این گونه گیاهی نوعی درخت کوچک بوته ای است.میوه آن معمولادر سالاد ها و نوشیدنی ها و چاشنی شیرین تازه خورده می شود.این درخت بومی جنوب شرق آسیا (اندونزی،هند وسری لانکا)است.همچنینمی توان درخت آن را در سراسر  آسیای جنوب شرقی،مالزی،اقیانوس آرام جنوبی یافت  همچنین درمناطق استوایی سایر نقاط جهان مانند ترینیداد،گویان،برزیل،جنوب فلوریدا در آمریکا کشت می گردد.بدلیل مقطع ستاره ای شکل آن به میوه ی ستاره ای نیز مشهور است.
 
 
برخی ادعا میکنند که از کشور سری لانکا سرچشمه گرفته است ولی در هر صورت رهبری جهانی تولید و صادرات آن در دست کشور مالزی می باشد.در حال حاضر در مورد آفات و عوامل بیماریزا هنوز رتبه بندی نگردیده است و صادرات آن بر طبق قوانین مندرج در FDA / USDA انجام می گیرد.این گیاه از مالزی به آمریکا وارد شده و در حال حاضر تولید آن در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آمریکا مانند فلوریدا ،پورتوریکو و هاوایی افزایش چشمگیری داشته است.این میوه غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C، قند، سدیم است. میوه ستاره ای یک منبع قوی از آنتی اکسیدان اولیه و ثانویه است. بهترین زمان مصرف آن زمانی است که در حالت سایه ،نور به رنگ سبز زرد در می آید.این میوه کاملا خوراکی است و پوست آن حالت مومی دارد.طعم آن شیرین و آبدار است و می توان گفت که بیان طعم آن دشوار است زیرا طعمی بین گریپ فرویت،پاپایا،پرتقال و یا نارنج دارد.دمای زیر صفر باعث کشتن این گیاه می شود.
 
Carambola flowers
تصویری از گل درخت میوه ستاره ای
 
 
بقیه تصاویر در ادامه نوشتار

جندی شاپور البرز.تیر 92

http://www.ferreiradasilva.pt
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میوه های ناشناخته برای ایرانیان,کارامبولا, میوه‌ی ستاره‌ای,آنتی اکسیدان ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دستنوشته های مورفی، نخستین رمان ساموئل بکت در حراجی ساتبی به مبلغ ۹۶۲ هزار و ۵۰۰ پوند فروخته شد.خریدار این دستنوشته ها دانشگاه ردینگ است که قصد دارد آن را به مجموعه اش که حاوی بیش از ۵۰۰ دستنوشته و چرکنویس است اضافه کند. این مجموعه شامل شش دفترچه یادداشت و پر از طرح و خط خطی و نوشته هایی است که مجموعا چرکنویس اولین کار عمده این نویسنده به شمار می رود.پیت کسل، سخنگوی دانشگاه به بی بی سی گفت که هزینه این مجموعه از طریق فروش برخی دیگر از اموال دانشگاه تامین خواهد شد.پرفسور جیمز نولسون از دانشگاه ردینگ که مبلغ نهایی را از سوی دانشگاه در حراج پیشنهاد داد، گفت که این حراجی مهمترین "حراج دستنوشته" در چند دهه گذشته است.

او گفت که دستنوشته های بکت بیش از پنجاه سال در دست مالکان خصوصی بوده است.دکتر گابریل هیتون، متخصص امور دستنوشته ها در حراجی ساتبی، می گوید که این دفترچه ها دریچه منحصربه فردی را رو به ذهن بکت می گشاید.دستنوشته این رمان که در ابتدا "ساشا مورفی" نام داشت، حاوی طرح هایی از چارلی چاپلین و جیمز جویس و مقداری خط خطی و ویرایش است.دکتر هیتون گفت: "ما شمردیم و دیدیم که جمله اول رمان، به هشت شکل مختلف نوشته شده است"این رمان که نخستین بار در سال ۱۹۳۸ منتشر شد، داستان مورفی و آرزویش برای فاصله گرفتن از زندگی است.دکتر هیتون می گوید که این دستنوشته ها برای نخستین بار نشان می دهد که بکت موضوعات عمده ای نظیر "تمایل به خاتمه دادن به هرگونه تماس انسانی" را که در سراسر آثارش تکرار می شود، می کاود.او می گوید که این نوشته ها اصلاحات و ویرایش های نویسنده را در روند "تلاش برای شروع کردن کتاب" نشان می دهد.سال گذشته نخستین چاپ مورفی که در سال ۱۹۳۸ منتشر شده، به مبلغ ۱۲ هزار پوند به فروش رفت.این دستنوشته ها که به دوست و همکار بکت، برایان کافی، سپرده شده بود، در سال های دهه ۱۹۶۰ به یک کلکسیونر شخصی فروخته شد و پس از آن ورثه او، آنها را فروختند.  

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دستنوشته های مورفی,ساموئل بکت,رمان ,حراجی ساتبی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید که دندانپزشک شما چیزهایی را به شما هرگز نگفته است؟ خوب، حقیقت این است که یک دندانپزشک ممکن است اطلاعات خاصی را در مورد شما به تعویق بیندازد.به گزارشسلامت نیوزبه نقل از فارس ؛ شما زمانی که وقت دندانپزشکی دارید، درباره دندانپزشک خود چه فکری می‌کنید؟ این رایج و معمولی است که یک دندانپزشک به ما در مورد راه‌هایی برای حفظ بهداشت و دهان و مراقبت مناسب از دندانها و لثه‌ها توصیه کند.با این حال دندانپزشک شما گاهی بعضی از چیزهایی که شما نیاز دارید را به شما نمی‌گوید.قبل از مراجعه به دندانپزشکی به شما توصیه می‌شود که لیستی از سوالات خود را که مایل هستید بپرسید، تهیه کنید.

 

teeth whitening

 



چیزهایی که دندانپزشکتان به شما نمی‌گوید:

1.تنفس از طریق دهان می تواند به مشکلات بهداشت دهان و دندان منجر شوداین موضوع را اکثر دندانپزشکان به شما نمی‌گویند به دلیل اینکه یک مشکل بسیار مشترک است که آنها آن را به سختی جدی می‌گیرند، با این حال، حقیقت این است که شما می‌توانید این مسئله را ترک کنید.

2.فلوراید زیاد می‌تواند به دندان‌های شما صدمه بزنداین عمل برای دندانپزشکان رایج است که مکمل‌های فلوراید را برای دندانهای قوی‌تر و سالم تجویز می‌کنند.با این حال، حقیقت این است که مقدار بیش از حد فلوراید می‌تواند آسیب بیشتری را به دندانهای شما برساند و دندان‌های شما با این ماده به دندانهای ضعیف تبدیل شده و مینای دندان شما با این روش از بین می‌رود.

Teeth Whitening

سلامت نیوز

 بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دندانپزشک,حفظ بهداشت و دهان,دندانها و لثه‌ها,دندانپزشکان ,فلوراید,مسواک زدن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

در جامعه شهری و صنعتی امروز سبک تغذیه انسان‌ها دستخوش تغییرات اساسی شده است.به گزارش زندگی سالم به نقل از همشهری ؛ امروزه فست فودها و انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌ها با طعم‌ها و مزه‌های متفاوت، جایگزین غذاهای محلی و نوشیدنی‌های سنتی شده است و گاه انسان‌ها آنقدر در مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی‌های مدرن افراط می‌کنند که غذا و نوشیدنی که می‌تواند مایه حیات انسان باشد، مخل حیات می‌شود. ۲ نفر از کارشناسان طب سنتی در گفت‌وگو با همشهری نسبت به مصرف افراطی ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌هایی که از گیاه رازک در ساخت آنها استفاده شده است هشدار می‌دهند.دکتر مهدی فهیمی، مدیر یک مؤسسه بین‌المللی طب ایرانی – اسلامی در این‌باره به همشهری گفت: گیاه رازک موجود در انواع نوشیدنی‌های میوه‌ای و ماء‌الشعیرها می‌تواند خطرات جبران ناپذیری برای افراد به‌دنبال داشته باشد.این کارشناس طب ایرانی – اسلامی افزود: استفاده از گیاه رازک چه به‌طور مستقیم و چه غیرمستقیم که امروزه در انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌های میوه‌ای وجود دارد برای مصرف زنان باردار، زنان شیرده و کودکان زیر ۲ سال خطرناک است و باید این قبیل افراد ا ز مصرف آن جدا خودداری کنند.

دکترفهیمی تصریح کرد:مصرف انواع نوشیدنی‌های میوه‌ای و ماء‌الشعیرها که در آنها از گیاه رازک استفاده شده است می‌تواند عوارض دیگری هم برای سایر مصرف‌کنندگان این قبیل نوشیدنی‌ها به‌دنبال داشته باشد که ازجمله این عوارض می‌توان به عارضه بلوغ زودرس در دختران، تأخیر بلوغ جنسی در پسران، ناتوانی‌های جنسی برای مردان، افزایش توهمات جنسی در زنان و عارضه چاقی در هر دو گروه زن و مرد یاد کرد.او با بیان اینکه امروزه بحث بلوغ زودرس به یکی از معضلات خانواده‌ها تبدیل شده است گفت: اگر از نظر علت شناسی به بحث بلوغ زود رس نگریسته شود باید گفت که مصرف انواع غذاهایی که در آنها حجم زیادی هورمون یافت می‌شود و علاوه بر آن، وجود گیاه رازک در انواع نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرها می‌تواند بلوغ زودرس را در دختران به‌دنبال داشته باشد.این کارشناس طب سنتی افزود:اگر پسران حجم زیادی از نوشیدنی‌هایی را که در آنها گیاه رازک وجود دارد مصرف کنند، بلوغ جنسی آنها به تأخیر می‌افتد وحتی می‌تواند باعث عقیمی شود.دکترفهیمی اظهار داشت: اگر بعد از نوشیدن انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌هایی که در آنها رازک وجود دارد، فرد دچار خارش بدن و یا اسهال شد این به آن معناست که آستانه تحمل بدن برای این گیاه به اوج خود رسیده و به‌طور قطع و یقین باید مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرها قطع شود.او گفت: ممکن است شرکت‌های سازنده انواع نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرهایی که در آنها رازک وجود دارد اعلام کنند که میزان رازک موجود درانواع ماء‌الشعیرها کم است اما این نکته را باید دانست که چون افراد حداقل ۲ تا ۳ لیوان از این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند بنابراین خیلی سریع دوز مجاز تبدیل به دوز غیرمجاز می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود که شرکت‌های سازنده انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌هایی که در آنها از گیاه رازک استفاده می‌شود، به‌دنبال جایگزین مناسب تری غیراز گیاه رازک باشند که برای مردم عارضه به‌دنبال نداشته باشد.به گفته دکتر فهیمی، گیاه رازک یا رزک که با نام‌های گل خمل و کلیمور نیز شنیده می‌شود از خانواده شاه دانه است که در آن موادی مانندآسپارتین، کولین، هومولون و لوپولون وجود دارد. این گیاه در مراحل اول دارای خواص مفیدی مانند افزایش ادرار و تعریق است اما در مراحل بعدی می‌تواند نقش مخدر و آرام بخشی را هم ایجاد کند.درج عبارت HOPS نشانه وجود رازک در نوشیدنی است.یک کارشناس طب سنتی دیگرنیز نسبت به آشامیدن افراطی انواع ماء‌الشعیرها و نوشیدنی‌هایی که حاوی گیاه رازک است هشدار داد. دکتر حمیدرضا خوش‌نژاد نیز به همشهری گفت: گرچه گیاه رازک همانند سایر گیاهان دارویی دارای خواص مفیدی است اما استفاده از این گیاه در انواع نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرها خطراتی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد.دکتر خوش نژاد افزود: گیاه رازک گیاهی است با مزاج سرد که در ایجاد آرامش و رفع تنش، اضطراب و استرس کارایی دارد. علاوه براین، این گیاه اثرات ضد‌دردی دارد اما درعین حال از دیدگاه طب سنتی گیاهان دارویی می‌توانند آسیب‌رسان نیز باشند. او اظهار داشت: به‌دلیل آنکه مصرف زیاد رازک احتمال ناباروری را در مردان و زنان به همراه خواهد داشت بنابراین توصیه می‌شود که افراد از آشامیدن افراطی نوشابه‌ها و ماء‌الشعیرهایی که در آنها رازک وجود دارد، پرهیز کنند. این کارشناس طب سنتی افزود:مصرف زیاد رازک همچنین می‌تواند ناتوانی و یا کاهش میل جنسی را در مردان ایجاد کند. علاوه بر این، به‌دلیل اثرات مداخله‌گرانه هورمونی که در ۲ ماده مؤثر در رازک به نام‌های هومولون و لوپولون وجود دارد، این گیاه اثرات مداخله گرانه هورمونی در زنان ایجاد می‌کند.دکتر خوش نژاد گفت:از آنجا که مصرف افراطی گیاه رازک یا آشامیدن نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرهایی که حاوی رازک است می‌تواند اثرات مفید دارویی را از بین برده و یا کاهش دهد بنابراین، بهتر است که خانم‌ها در دوران حاملگی به‌ویژه زنانی که حاملگی‌های پرخطر دارند و همچنین زنانی که هورمون یائسگی دریافت می‌کنند و علاوه بر آن، زنانی که به سرطان سینه مبتلا هستند در آشامیدن نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرهای حاوی رازک احتیاط کنند. از سوی دیگر، رازک با داروهای آرام بخش نیز تداخل دارد به حدی که می‌تواند اثرات داروهای آرامبخش را در افراد افزایش دهد.این کارشناس طب سنتی به مردم توصیه کرد که از مصرف افراطی انواع نوشیدنی‌ها و ماء‌الشعیرهایی که در آنها از گیاه رازک استفاده می‌شود جدا خودداری کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماء‌الشعیر, نوشیدنی‌ها,طب سنتی,نوشیدنی‌های میوه‌ای,رازک,HOPS ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

2009_03_18-Dishwasher02.jpg

نتایج یک آزمایش‌ جدید نشان داده است که بیش از 60 درصد ماشین‌های ظرفشویی، محل مناسبی برای رشد قارچ‌های بیماری‌زا هستند.به گزارش ایسنا، پزشکان معتقدند که محیط گرم و مرطوب داخل ماشین‌های ظرفشویی فضای مطلوب و ایده‌آلی برای رشد انواع قارچ‌هایی است که برای سلامت بدن مضر هستند.

siemens-party-dishwasher.jpg

در مطالعه‌ای که اخیرا در چندین کشور مختلف بر روی وضعیت بهداشت آشپزخانه‌ها انجام گرفت، آشکار شد که 62 درصد این ماشین‌ها محلی مناسب برای رشد قارچ‌ها هستند و تماس با آنها می‌تواند به بروز بیماری‌های ریوی و عفونت‌های پوستی منجر شود.همچنین برخی از این گونه‌های قارچی به طور خاص مستعد رشد در ماشین‌های ظر‌فشویی هستند و در محیط‌های شور هم پرورش می‌یابند.پزشکان هشدار دادند: افرادی که از داروهای آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند و نیز مبتلایان به بیماری دیابت یا نقص سیستم ایمنی بدن، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های پوستی و ریوی ناشی از این قارچ‌ها هستند.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، علاوه بر این به کاربران این وسیله توصیه می‌شود که ماهی یک بار بخش‌های داخلی ماشین ظرفشویی را بیرون آورده و آن‌ها را با آب‌ گرم شست‌وشو دهند. همچنین می‌توان با ترکیبی از سرکه و آب گرم فضای داخلی ماشین‌های ظرفشویی را ضدعفونی کرد. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماشین‌های ظرفشویی,قارچ‌های بیماری‌زا,محیط گرم و مرطوب,عفونت‌های پوستی و ریوی,ترکیبی از سرکه و آب,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ويژگيهاي توصيفي و زمين شناسي

 

نام سافیر از کلمه یونانی sapphires به معنی آبی مشتق شده اما آنها می توانند سیاه، بنفش، ازغوانی، آبی تیره، آبی روشن، سبز، زرد یا نارنجی باشند. رنگهای آبی آن به دلیل حضور تیتانیوم و آهن و رنگ قرمز آن به خاطر وجود کروم است.
بلور سافیر در سیستم تریگونال متبلور می شود و شکل گیری آنها به محل و تنوعشان وابسته است. برای مثال سافیرهای سریلانکا دو هرمی متبلور می شوند. سافیرها شکستگیهای صدفی دارند اما رخ واقعی ندارند و دارای درخشندگی شیشه ای هستند.
 
ياقوت كبود در عقايد ملل جهان
بر اساس فرضیه ای رایج، یاقوت کبود هنگامی به وجود آمد که ده فرمان بر روی لوحها نوشته شدند. پیشینیان معتقد بودند که یاقوت کبود به همراه خود نیروهای ویژه ای دارد و دارنده آن می تواند آینده را پیشگویی کند. پرنس چارلز حلقه ای مزین به این سنگ را در مراسم نامزدی به پرنسس دیانا هدیه کرده بود. از دیرباز یاقوت کبود نشانه فرزانگی و دانایی بوده است.
 
پراكندگي جهاني
سافیرهای برمه ای کیفیت بسیار عالی دارند. سنگها در بین ماسه های زرد و سخت یافت می شوند. رنگ در تعیین خاستگاه بسیار مهم است. سافیرهای آبی در سنگهای پگماتیتی کشمیر و در سنگریزه های دره های رودخانه ای وجود دارند. سافیرهای سریلانکایی آبی کمرنگ، بنفش، زرد، سفید، سبز و صورتی می باشد. سافیرهای نارنجی-صورتی پادپاراسکا نامیده می شوند.
کرندومهای زرد، سبز و آبی در کوئیزلند و استرالیا ديده می شوند. سافیرهای استرالیایی اغلب آبی کمرنگ و نوعی از آنها زرد مایل به سبز جذابی هستند. دیگر مکانها عبارتند از: برزیل، برمه، کنیا، مالاوی، تانزانیا، تایلند، زیمباوه.


 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:sapphires ,یاقوت کبود,شکستگیهای صدفی,فرزانگی و دانایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک ماده هیبریدی نانولوله-گرافن که توسط محققان دانشگاه رایس ساخته شده است؛ ‏ممکن است بهترین ماده رابط الکترودی برای بسیاری از کاربردهای الکترونیکی و ذخیره ‏انرژی باشد.یک ماده هیبریدی نانولوله-گرافن که توسط محققان دانشگاه رایس ساخته شده است؛ ‏ممکن است بهترین ماده رابط الکترودی برای بسیاری از کاربردهای الکترونیکی و ذخیره ‏انرژی باشد. این‌گروه به رهبری جیمز تور بصورت موفقیت‌آمیزی جنگل‌هایی از نانولوله‌های ‏کربنی رشد‌داده که به سرعت از صفحه‌های گرافن با طول‌های حیرت‌آور بیش از 120 ‏میکرون، بیرون می‌‌آیند.‏در این ماده هیبریدی، گرافن دوبعدی با نانولوله‌ها ترکیب شده و یک ساختار سه‌بعدی ‏یکپارچه ایجاد شده است. پیوند‌های بین آنها کوالانسی است که بدین معنی است که اتم‌های ‏کربن مجاور الکترون‌های خود را در یک پیکربندی بسیار پایدار به اشتراک می‌گذارند. این ‏نانولوله‌ها فقط روی صفحه گرافن نمی‌نشینند، بلکه جزئی از آن می‌شوند.‏تور گفت: «تعداد زیادی از محققان سعی کرده‌اند که نانولوله‌ها را به یک الکترود فلزی ‏متصل کنند، ولی این کار هرگز به خوبی انجام نشده است. زیرا آنها با یک مانع الکترونیکی ‏کوچک در فصل‌مشترک برخورد می‌کنند. با رشد گرافن روی فلز (در این حالت مس) و ‏سپس رشد نانولوله‌ها از این گرافن، تماس الکتریکی بین نانولوله‌ها و الکترود فلزی اهمی ‏می‌شود، این بدین معنی است که الکترون‌ها هیچ مقاومتی احساس نمی‌کنند زیرا این ماده ‏هیبریدی یکپارچه است.»تور اضافه کرد: «این ماده هیبریدی به ما یک سطح ویژه بسیار بزرگ، بیش از 2000 متر ‏مربع بر هر گرم از این ماده، می‌دهد. دلیل طبیعت هیبریدی این ماده حلقه‌های هفت‌عضوی ‏در انتقال از گرافن به نانولوله‌ است؛ ساختاری که بطور تئوری برای چنین ماده‌ای پیش‌بینی ‏شده بود و اکنون با استفاده از تصاویر میکروسکوپ الکترونی با دقت زیرنانومتری تایید شده ‏است.»

filereader.php?p1=main_4b57b204c364f8ef5 حلقه‌های هفت‌اتمی(قرمز رنگ) در محل اتصال نانولوله‌ها و گرافن(انتقال از گرافن ‏به نانولوله).
روبرت هاوج، یکی از این محققان، با استفاده از سوسپانسیونی از ورقه‌های غنی از ‏کاتالیست، راهی برای ساخت فرش‌های بسیار فشرده‌ای از نانولوله‌ها روی یک بستر کربنی ‏در یک کوره کشف کرد. این کاتالیست، موقعی که گرم می‌شود، نانولوله‌هایی از بستر شروع ‏به رشد کرده و مانند آسمان‌خراش‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنند.‏ این گروه در کار جدید خود، یک ‏odako‏ ویژه رشد داد که کاتالیست آهن و بافر ‏اکسید آلومینیوم را روی لایه‌ای از گرافن رشد داده شده بصورت جداگانه روی یک بستر ‏مسی، باقی نگه‌داشته بود. مس باقی‌مانده بعنوان یک جمع‌کننده جریان عالی برای هیبریدهای ‏سه‌بعدی عمل می‌کرد که در عرض چند دقیقه با طول‌های قابل کنترل بیش از 120 میکرون ‏رشد می‌یافتند.‏تصاویر میکروسکوپ الکترونی، نانولوله‌های کربنی یک، دو و سه جداره‌ای را نشان‌ ‏می‌دادند که روی گرافن رشد کرده بودند. همچنین اندازه‌گیری‌های الکتریکی نشان دادند ‏که در محل اتصال نانولوله‌ها و گرافن هیچ مقاومتی در برابر جریان الکتریکی وجود ندارد.‏این محققان جزئیات نتایج کار تحقیقاتی خود را در مجله‌ی ‏Nature Communications‏ ‏منتشر کرده‌اند.
 

    

Iran Nanotechnology Initiative Council

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماده هیبریدی نانولوله-گرافن,گرافن دوبعدی ,نانولوله‌ها,میکروسکوپ الکترونی ,سوسپانسیون, هیبریدهای ‏سه‌بعدی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

از بالاي بلندي‌هاي نارين‌قلعه شهر ميبد دورنگ است، رنگ خشت و رنگ درخت. از اين بالا، از چهار زاويه شهر زير پايمان است. كهن‌دژ نارين‌قلعه بر تپه‌اي به بلنداي ٢٥ متر در ميان شهر ميبد است. كنار يك ميدان و ماشين‌ها و چراغ‌هاي سبز و قرمز. دژي كه درونش خود شهري است مربوط به ٦ ‌هزار سال پيش از ميلاد حالا درست درميان شهر خودنمايي مي‌كند. گرچه بافت سنتي و خشتي ميبد با آن چندان ناهمگون نيست اما انبوه خودروهاي پارك كرده در زمين كنار آن زياد با اين دژ كهن همخوان نيست. اگر چند اسب و گاري بود گمان مي‌كردي به هزاران سال پيش رفته‌اي. 


بيرون دژ، پيش از ورود، گروهي كه درحال بازسازي بخش‌هايي از دژ هستند خشت مي‌سازند خشت‌هايي از همان خاك ميبد به رنگ خانه‌هاي ميبد، به رنگ دژ، تا با آنها بخش‌هايي از دژ را بازسازي كنند. 
دژي پنج اشكوبه(: طبقه) كه دورتادور آن راهي مارپيچ براي گذر گردشگران دارد تا خود را به بالاي آن برسانند.
در ميانه‌هاي اين گذرگاه سوراخ‌ها، گنجه‌ها، راهروها و اتاق‌هاي گوناگوني هست كه چون بسيار كهن هستند چندان نمي‌توان درون آنها رفت اما ديدنشان ذهن را به هزاران سال پيش مي‌برد.
از درگاه ورودي دژ تا بالاترين جاي آن پانزده دقيقه بيشتر زمان نمي‌برد اما به بالاي آن كه رسيدي ديگر نمي‌خواهي به اين زودي برگردي. چشم‌انداز بي‌مانند آن، شهر ميبد را با همه‌ي جزيياتش زيرپايت مي‌گذارد.
شكوه نارين قلعه تازه، رخ مي‌نمايد.
اما تاريخ درباره آن، چه مي‌گويد، بر تابلوي ورودي اين دژ از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد آمده است: «اين بنا كه در زبان عامه به آن «نارين قلعه» گفته مي‌شود، يكي از باارزش‌ترين بناهاي تاريخي پيش از اسلام به شمار مي‌آيد. پيشينه‌‌ي اين سازه تا بدانجاست كه ارزشي استوره‌اي يافته و بناي دژ را به سليمان نبي نسبت داده‌اند. اين عمارت خشتي، كهن‌ترين بناي خشتي استان يزد است كه پيشينه‌ي آن بر پايه‌ي تازه‌ترين كاوش‌هاي باستان‌شناسي به واپسين سال‌هاي هزاره‌ي ٤ تا ميانه‌ي هزاره‌ي ٦ پيش از ميلاد (دوره ايلامي) مي‌رسد و البته دژي كه امروز مي‌بينيم توده‌اي است خشتي از لايه‌هاي معماري در دوران‌هاي گوناگون ساخت و ساز. اما بارزترين بخش‌هاي دژ كه واپسين بخش هاي افزوده شده به دژ هستند ازآن سده‌ي ٨ مهي(:قمري) است و همزمان با فرمانروايي آل‌مظفر و پادشاهي امير مبارزالدين محمد است.
كهن‌دژ نارين‌قلعه بر بالاي تپه‌اي به بلنداي ٢٥ متر و مشرف بر شهر ميبد ساخته شده است. اين دژ گويا ارگ حاكم‌نشين ‌ شهر بوده و حاكميت سياسي بخش گسترده‌اي را بردوش داشته است. اين دژ بر روي زميني بيضي‌شكل به گستره‌ي ٤ هكتار ساخته شده است. همه‌‌ي بنا از خشت و گل و در پنج اشكوب ساخته شده است. و در اوج آن شاه‌نشين قرار دارد.
اين دژ در ميان پنج حصار است و در بيرون واپسين حصار، خندقي بزرگ دورتادور آن را فراگرفته است. اين خندق جز در بخش جنوبي در ديگر بخش‌ها  تا اندازه‌اي گسترده است كه در آن هنگام همچون ميداني مناسب براي كارهاي گوناگون مانند گردهمايي، تمرين نظامي، اردوها و يا كاربردهايي چون بارانداز و ... استفاده مي‌شده است.
ارتباطات دژ با بيرون از راه ٥ دربند انجام مي‌شده است كه امروز دربندهاي سوم، چهارم و پنجم برجاي‌مانده‌است. كهن‌ترين بخش دژ جاهايي است كه در دل زمين كنده شده است و در گويش محلي به آن «بوكن» گفته مي‌شود. برخي سندها گواه بر نظام پيچيده‌ي رفت وآمد زيرزميني و ارتباط پنهاني در اين دژ است كه دهانه‌ي شماري از اين راهروها در جاي‌جاي دژ پيداست.
نارين‌قلعه از آن دست بناهايي است كه باوجود گزندهاي بي‌شمار در درازاي تاريخ همچنان پابرجا مانده است. 
دژي رازآلود كه پيدا كردن رازهاي آن كار آساني نيست.

amordadnews

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نارين‌قلعه ,ميبد,دژ كهن , كهن‌دژ نارين‌قلعه,سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 در فیلم های علمی تخیلی و داستانها ی نوشته شده مشاهده شده که به گیاهان گوشتخوار بزرگی اشاره گردیده که براحتی یک انسان را می بلعند یا حرکت کرده و با پیچکهای خود او را بدام می اندازند.تاکنون شواهد عینی ای اینگونه حوادث در هیچ کجای جهان ارائه نگردیده است.

  

اما دراین دو مورد مبالغه نگردیده است، اول اینکه، وجود گیاهان گوشتخوار بزرگ در حدی که یک انسان در آن بگنجد مبالغه نگردیده است  و مورد دوم اینکه این گیاهان استاد شکار کردن(بدام انداختن نه به معنای تعقیب و گریز)،کشتن و هضم قربانیان خود می باشند.آنها انواع دامها از قبیل قیف های لغزنده ،اندامهای چسبان و اندامهای سریع حساس و بدام اندازنده را برای گرفتار ساختن قربانیان خود دارا می باشند.اما در مورد ابعاد غول آسا ،گیاه زبان شیطان با نام علمی Amorphophallus titanum گیاهی است که این خصوصیات را داراست.

 

File:Amorphophallus Wilhelma.jpg

Amorphophallus titanum

ساقه گل آن با بلندای بیش از 8 فوت(2.4متر) و اسپاتی به شکل گلدان و بزرگی 4 فوت(1.2)متر و قطری در حدود 14 فوت(4متر)واقعا یک گوشتخوار غول پیکر است.این غول از یک غده به اندازه 6 فوت(2متر) خارج گردیده و وزنی بالغ بر 100 پوند(46کیلوگرم )داراست.اما بر خلاف برخی افسانه ها این گیاه برای نوع انسان کاملا بی آزار می باشد ،البته بوی ناهنجار و بسیار بد آن را باید فاکتور گرفت زیرا برای انسان فوق العاده آزار دهنده است.

   

جندی شاپور البرز.تیر 92

 

 the Royal Botanic Gardens

بقیه تصاویر گیاه در ادامه نوشتار

  

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: گیاهان گوشتخوار بزرگ,شکار ,گیاه زبان شیطان,Amorphophallus titanum ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک متخصص پوست و مو بهترین و کم‌خطرترین روش برنزه شدن را مصرف کرم‌ها و اسپری‌های رنگ دانست که به صورت موقتی پوست را به رنگ دلخواه درمی‌آورد.دکتر خلیل صداقت‌پیشه در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: استفاده از سولاریوم و آفتاب به ترتیب میزان خطر، از روش‌های برنزه شدن است ولی استفاده از رنگ‌های موقتی آسیب‌های پوستی کمتری به همراه دارد.وی ادامه داد: نور آفتاب، کلاژن‌های پوست را می‌سوزاند و باعث پیری زودرس پوست می‌شود. همچنین افزایش تیرگی پوست و به وجود آمدن لک‌ها در پوست به دنبال فعال شدن رنگدانه‌های پوست اتفاق می‌افتد و در افرادی که پوست اندام‌ خود را در معرض آفتاب قرار می‌دهند شایعتر است.

صداقت‌پیشه نور شدید آفتاب را در ساخت و سازهای پوستی موثر دانست و گفت: اشعه‌های مضر این نور به کروموزوم‌های سلول‌های پوستی آسیب وارد می‌کند و بر تقسیمات ژنتیکی تاثیر می‌گذارد و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.وی افزود: راه حفظ پوست بدن از این خطرات، پوشاندن در مقابل آفتاب و دور نگه داشتن از اشعه‌های مضر (UV) است؛ در صورتی که حجم پوستی که در معرض آفتاب است بیشتر شود، احتمال بروز این خطرات نیز بیشتر می‌شود. وی در رابطه با استفاده از سولاریوم برای برنزه شدن پوست گفت: سولاریوم تمام نورهای مضر اشعه ماورای بنفش را فیلتر نمی‌کند و می‌تواند تمام آثار منفی نور آفتاب را به دنبال داشته باشد اما کمتر است.ین متخصص در این رابطه افزود: طول موج و شدت اشعه‌ها در سولاریوم قابل کنترل است، مدت آن نیز محدود است و قابلیت اندازه‌گیری دارد. بنابراین آسیب‌ کمتری نسبت به نورآفتاب وارد می‌کند.داقت‌ پیشه خاطرنشان کرد: سولاریوم و نور آفتاب هر دو برای سلامتی پوست و لایه محافظتی بدن مضر است و اگر کسی اصرار به تیرگی و برنزه شدن پوست خود دارد می‌تواند از کرم‌ها و داروهای برنزی استفاده کند اما در آن صورت نیز از حساسیت‌های پوستی نباید غافل شد.




ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کم‌خطرترین روش برنزه شدن ,پوست و مو,سولاریوم,آفتاب,رنگدانه‌های پوست, آسیب‌های پوستی,اشعه‌های مضر ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پسته در گروه مغزها و آجیل‌ها یکی از بهترین منابع پتاسیم محسوب می‌شود که میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال است.به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایده آل ؛ این دانه خوش آب و رنگ اگرچه جثه و اندازه کوچکی دارد اما خواص درمانی و غذایی آن به حدی زیاد است که می‌تواند ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را در بدن کنترل کند. اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید، اگر برایتان مهم است که پوست و مویی سالم داشته باشید بهتر است مصرف پسته را به برنامه هفتگی‌تان بگنجانید.

برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش

یکی از قابلیت‌های درمانی پسته تاثیر آن بر چگونگی عملکرد دستگاه گوارش بدن است. از آنجا که پسته یکی از مغزهایی است که بیشترین مقدار فیبر را در خود دارد، می‌تواند علاوه بر بهبود هضم مواد غذایی به کاهش میزان کلسترول و قند خون کمک کند. افرادی که در طول هفته 15 گرم پسته تازه می‌خورند می‌توانند از خواص درمانی پسته بهره‌مند شوند. تنها نکته مهم در مورد مصرف پسته آن است که نباید میزان مصرف آن در طول هفته بیشتر از 18 گرم شود. چرا که مصرف بیش از اندازه پسته موجب افزایش میزان چربی و پروتئین خون می‌شود.

چرا دختران باید پسته بخورند

کم‌خونی رایج میان دختران و زنان بعد از سن بلوغ یکی از مواردی است که با گنجاندن پسته تازه به سبد غذایی این گروه قابل جبران است. دخترانی که در طول هفته به میزان لازم و استاندارد پسته مصرف می‌کنند می‌توانند به کنترل و پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی کمک کنند. پسته از جمله دانه‌های مغزی است که علاوه بر آهن دارای ویتامین 1B ، 6B و E است كه می‌تواند در كنار متعادل‌سازی اشتهای دختران در سن بلوغ به تقویت سلول‌های عصبی بدن نیز كمك كند.

معجون قوت

در برخی از متون طب سنتی از معجونی یاد شده كه از تركیب پسته، قند و هل تهیه می‌شود. در زمان‌های قدیم مادربزرگ‌ها برای زنانی كه تازه وضع حمل كرده بودند این معجون را تهیه می‌كردند تا آنها با مصرف این معجون قوت پیدا كنند و سریع‌تر دوران نقاهت خود را به پایان برسانند. برای تهیه این معجون كه می‌تواند در روزهای قاعدگی نیز به تقویت بنیه دختران كمك كند، پسته خام را با قند می‌كوبیدند و كمی هل به آن اضافه می‌كردند. مصرف این معجون به عنوان غذایی مفید می‌تواند در میان‌وعده‌های غذایی به افزایش توان و بنیه دختران و زنان كمك كند.

چگونه از پسته‌های خندان نگهداری کنیم

از دیدگاه طب سنتی مصرف آجیل و مغز‌ها و دانه‌های روغنی در شرایطی  به مردم توصیه می‌شود كه آجیل‌ها از كیفیت خوبی برخوردار باشند و به طور كلی شرایط زیر را داشته باشند:

بهترین روش برای نگهداری از  آجیل مغز شده، این است كه آن را درون فریزر نگهداری كنید تا از رشد قارچ آفلاتوكسین بر سطح دانه‌ها و مغزها پیشگیری كنید. مصرف این قارچ سرطان‌زاست و خانواده‌ها باید دقت زیادی در این زمینه داشته باشند.آجیل خام بهترین انتخاب برای خرید مهمانی‌های شب عید است چرا‌كه چربی‌ها و بعضی مواد مغذی موجود در آجیل مانند ویتامین‌های A‌و E محلول در چربی  به وسیله بودادن یا افزایش نمك از دست می‌روند.برای شناسایی آجیل خوب و باكیفیت راه‌هایی وجود دارد كه ساده‌ترین و كاربردی‌ترین آن بررسی رنگ، بو و ظاهر آجیل است. مغز آجیل باید سفید یا به رنگ طبیعی خود باشد و آجیل بوی كهنگی ندهد.

نكته مهم

از مخلوط‌كردن آجیل با ماءالشعیر و نوشابه‌های مختلف پرهیز كنید. نوشیدن این خوراكی‌ها موجب ابتلا به نفخ و دل‌درد می‌شود.
مطمئن انتخاب کنیداگر به سلامت اعضای خانواده به ویژه مادر و دختر خود اهمیت می​دهید به شما پیشنهاد می​کنیم مصرف پسته پستیژ را به میان وعده​های غذایی خود اضافه کنید.


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پسته,سلامتی دختران, پوست و مویی سالم,میزان کلسترول و قند خون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمدرضا خلعتبری در گفت و گویی اعلام کرده بود که اگر به امارات نروم جریمه می شوم ، اگر این اتفاق هم رخ می داد با مساعدت فدراسیون فوتبال این مسئله قابل حل بود ، بازیکنان زیادی همچون نکونام ، آندو ، جباری و.. با پیشنهادهای بالای اماراتی ها مواجه بودند ولی به  احترام نام خلیج فارس این پیشنهادات را رد کردند. به گزارش «تابناک»، به اين ترتيب كه وزارت امنيت امارات با تماس تلفني با تعدادي از ايرانيان از آنان مي‌خواهد كه با در دست داشتن گذرنامه به اداره امنيت اين كشور مراجعه كنند و بعد از مراجعه اين افراد گذرنامه آنان توقيف و اقامت آنان را نيز لغو مي‌كنند و بعد يك فرصت دوهفته‌‌اي يا يك ماه به آنان داده تا از امارات خارج شوند .
 

عربها اخراج می کنند، بجای تلافی بازیکن میدهیم

 

این در حالی ست که چندي پيش مسئولان برگزاري ليگ امارات در اقدامي تحريک آميز و سياسي دست به جعل تاريخ زدند و نام ليگ اين کشور را از ليگ برتر امارات به ليگ خليج "ع .ر. ب. ي" تغيير دادند.اين اقدام بي پايه و اساس اماراتي‌ها به نوعي به حضور بازيکنان ايراني در ليگ اين کشور پايان داد. با اين حال محمدرضا خلعتبري، مهاجم تيم ملي فوتبال ايران اين خط قرمز را دور زد و با عجمان قرارداد امضا کرد هر چند خود خلعتبري مي‌گويد که قرارداد با عجمان قبل از تغيير نام ليگ امارات بوده است ! یعنی برای خلعتبري مثلا به مصدومیت زدن در تیم ملی و همراهی سپاهان در لیگ و جام حذفی سخت تر بود ؟!در حالي که پس از تحريف تاريخ از سوي اماراتي‌ها و تغيير نام ليگ امارات به نام مجعول خليج ع.ر.ب.ي، پيش‌بيني مي‌شد که تا زمان بازگشت به عقب سران فدراسيون فوتبال امارات، بازيکنان ايراني به صورت خودجوش فوتبال باشگاهي اين کشور را تحريم کنند، رسانه‌هاي عربي از امضاي قرارداد محمدرضا خلعتبري با باشگاه عجمان خبر دادند.بر اساس عرفي که در بيشتر ليگ‌هاي دنيا وجود دارد، بايد لوگوي ليگ کشورها روي آستين پيراهن بازيکنان حک شود و چه اتفاق بدي خواهد بود، نقش بستن نام جعلي خليج ع.ر.ب.ي بر روي لباس يک بازيکن ايراني و ملي‌پوش.جالب این که در کشور خودمان پولهای میلیاردی رد و بدل می شود و با توجه به وضعیت بد آب و هوایی و گرمای طاقت فرسا در امارات این تصمیم سوال برانگیز است . کاش مسئولان فدراسیون فوتبال ایران هم در موضع خود پافشاری می کردند و با نگاه بهتری به این قضیه می پرداختند .

امیدوارم خداوند اینقدر پول به ایشان مرحمت بفرمایند که از بازی کردن در لیگ یک کشور عربی آن هم امارات بی نیاز گردند.مطلبی که به نظر من باید برای یک ملی پوش مهم باشد که مطمئنا از خود شخص ایشان هم مهمتر است ملیت و کشور اوست که بدون آن هویتی ندارند.این که قرارداد در چه زمانی بسته شده و ایشان جریمه می شوند در برابر مسئله ملی خلیج فارس کوچکترین اهمیتی ندارد.ایشان بهتر بود بدون حرف و حدیث قراردادشان را باطل می کرد و یک شماره حساب برای پرداخت جریمه به ما ایرانیها اعلام می کرد تا ایشان تا آخر عمرشان نیازمند دلارهای نفتی عربی نباشند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:محمدرضا خلعتبری, امارات,خلیج فارس,ليگ امارات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک فعال میراث فرهنگی در استان همدان از وقوع آتش‌سوزی در چهار هکتار از محوطه‌ی تاریخی هگمتانه در استان همدان خبر داد.حسین زندی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی ظهر روز گذشته (یکشنبه 16 تیر) اتفاق افتاد،‌ اظهار کرد: این اتفاق در چهار هکتار از محوطه‌ای را که علوفه‌های محوطه‌ی تاریخی هگمتانه در اطراف بناهای تاریخی داخل محوطه مانند دو کلیسا، موزه‌ی هگمتانه و ترانشه‌های جدیدی که توسط باستان شناسان باز شده بود،‌ احاطه کرده بودند، رخ داده است.

وی افزود: دو هفته گذشته نیز یک بار دیگر چنین اتفاقی برای محوطه‌ی تاریخی هگمتانه رخ داد، که یک هکتار از این علوفه‌ها که در همین موقعیت بودند، در‌ آتش سوختند، ولی متاسفانه علت آن نیز هنوز مشخص نشده است.او با تاکید بر اینکه خوشبختانه به هیچ یک از بناهای تاریخی موجود در محوطه‌ی تاریخی هگمتانه در دو آتش‌سوزی رخ داده، آسیب ظاهری وارد نشده است‌، گفت: با این وجود نباید فراموش کرد که چنین اتفاقاتی علاوه بر آسیب زدن به منظر محوطه، خاک این محوطه تاریخی را نیز می‌سوزاند. همچنین دوده‌ای که از بروز آتش‌سوزی در فضای محوطه پخش می‌شود‌، می‌تواند به آثار تاریخی آسیب وارد کند.زندی تاکید کرد: چرا زمانی که برای چنین محوطه تاریخی مهمی، نگهبان داریم، باید آتش‌سوزی آن هم برای دوبار در آن رخ دهد؟!وی افزود: آیا نباید در چنین محوطه‌ی مهم تاریخی، دست کم یک سیستم حفاظتی یا سنسوری که نسبت به بروز چنین اتفاقاتی حساس باشد، نصب کرد تا با بلند شدن هر دوده یا کمترین اتفاق و سرو صدایی بتوان از گسترش یا بروز آن جلوگیری کرد؟

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: آتش‌سوزی هگمتانه,محوطه‌ی تاریخی هگمتانه ,سیستم حفاظتی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یکدانشمند مدعی شده است که عشق «ملوان زبل» به اسفناج، در حقیقت ناشی از یک اشتباه تاریخی بوده است.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ساموئل آربسمان، ریاضیدان و دانشمند نشان داده که مقدار آهن اسفناج توسط یک شیمیدان آلمانی با جاگذاری غلط یک نقطه اعشار به اشتباه محاسبه شده است.

اشتباه وی بعدها باعث شد که در شخصیت کارتونی ملوان زبل، علاقه وی به اسفناج بسیار زیاد نشان داده شود و این شخصیت برای افزایش نیروی خود به مقدار زیاد اسفناج مصرف کند.این اشتباه در حقیقت 50 سال قبل از شکل‌گیری شخصیت محبوب کارتونی ملوان زبل رخ داد.آربسمان، در کتاب خود با عنوان «نیم عمر حقایق: چرا هر چه می‌دانیم تاریخ انقضا دارد؟» در مورد این که چگونه اشتباهات دانشمندان می‌تواند به شکل‌گیری اسطوره‌های محبوب منجر شود، صحبت کرده است.در سال 1870 اریک فون وولف، شیمیدان آلمانی در مورد میزان آهن اسفناج و سبزیجات دیگر تحقیق می‌کرد.به گفته وی، او در زمان رونوشت نتایج خود در دفترچه جدیدش، یک نقطه اعشار را جا انداخته و میزان آهن درون اسفناج را 10 برابر بیشتر از مقدار واقعی آن ثبت کرد.در حالی که طبق یافته‌های فون وولف، تنها 3.5 میلی‌گرم آهن در 100 گرم اسفناج وجود داشته، میزان پذیرفته شده کنونی 35 میلی‌گرم است.این امر باعث تصور رایج بالا بودن میزان آهن در اسفناج و قوی‌تر شدن بدن به واسطه مصرف آن شده است.سازندگان کارتون ملوان زبل با بهره‌برداری از این واقعیت که اسفناج آهن زیادی داشته، از آن برای افزایش قدرت این شخصیت کارتونی استفاده کردند.باورها بر این است که این شخصیت کارتونی باعث افزایش یک سومی مصرف اسفناج در آمریکا شده است.اگرچه این اشتباه در سال 1937 شناسایی و تصحیح شد، امااسفناج همچنان به عنوان یکی از سبزیجات غنی از آهن در میان مردم رایج است.در سال 1981 یک مجله پزشکی انگلیسی هم مقاله‌ای در تلاش برای غلط نشان دادن تصور در مورد اسفناج چاپ کرد.آربسمان نیز در کتاب خود از داستان ملوان زبل برای نمایش گرایش انسان به نادیده انگاشتن شواهد تازه و اعتراف به غلط بودن شواهد قبلی استفاده کرده است.به عقیده وی دلیل انتشار چنین اشتباهاتی و تبدیل آنها به داستانهای پذیرفته شده این است که اغلب، انتشار واقعیتی که به نظر درست است، نسبت به کاوش دقیق‌تر در مورد آن راحت‌تر است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ملوان زبل,اسفناج,اشتباه تاریخی , آهن اسفناج,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اختلال در پخش زنده‌ها به فرستنده‌های جام جهانی فوتبال سرایت نکند!

 دیدار برگشت تیم‌‌های ملی والیبال ایران و کوبا در شرایطی امروز برگزار شد که این رویداد با دیرکردی طولانی از ست سوم پخش شد تا حواشی نگران کننده پخش زنده‌ها استمرار داشته باشد و بیم آن برود که جام جهانی فوتبال برزیل با موج گسترده‌‌‌‌ای از اختلال‌ها یا تأخیر در پخش‌ها روبه‌رو شود؛ رویدادی که بزرگترین ضررش متوجه رسانه ملی خواهد شد.
به گزارش «تابناک»، پخش برخی تصاویر از تماشاگران در مسابقه فوتبال اسپانیا و ایتالیا و والیبال ایران و ایتالیا، حواشی فراوانی ‌داشت که شایعه ـ بعدها ـ رد شده‌ی اخراج عوامل پخش شبکه سه نیز از آن جمله بود و به ظاهر‌ اعتراضات عمدتاً پنهان و بعضاً آشکار آنچنان قدرتمند بود که عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما شخصاً واکنش نشان دهد و بر لزوم رعایت موازین در پخش مسابقات زنده تأکید کند.ضرغامی در بخش از سخنانش به حاشیه‌ پخش مسابقات والیبال تیم ایتالیا و ایران از تلویزیون اشاره کرد و گفت: پیش از این جلسه‌ای صورت گرفت که در آن اعلام کردیم، بالاخره چه باید کنیم؟ اگر بخواهیم شرع را رعایت کنیم، نباید این مسابقات را نشان دهیم، به جهت اینکه وضعیت پوشش تماشاگران نامناسب است؛ اما در قبال این تصمیم که با بزرگان کشور انجام گرفت، آن‌ها اعلام کردند ‌باید بازی پخش شود... در مسابقه بعدی دوستان را می‌فرستیم تا در این مسابقات به خانم‌هایی که پوشش ندارند، یک گرمکن بدهند تا بپوشند!وی همچنین گفت: در بازی تماشاگران به زمین چسبیده‌اند و پوشش تماشاگران زن نیز نامناسب است. حال شرایط برای ما بسیار دشوار است، به جهت اینکه مسابقه را با هفت ثانیه تأخیر پخش کردیم و شاید هیچ‌کس باورش نشود. به همین دلیل بخش‌هایی از صحنه را حذف کردیم و بخش‌هایی را نیز آرشیوی گذاشتیم که همه مخاطبان در این بازی اعصابشان خرد شد، ولی واقعا هنگامی که بازی ایتالیا پایان یافت، از دست‌اندرکاران پخش تشکر و قدردانی کردم. پوشش این مسابقات از مناظره‌ها برایم سخت‌تر بود. 

بقیه در ادامه نوشتار
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پخش مسابقات ورزشی,حذف تصاویر,وضعیت پوشش تماشاگران,سازمان صداوسیما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Terminator Robots Exhibition 

به گزارش فارس، این تازه‌ترین خبری است که در رابطه با«ترمیناتور 5» در رسانه‌های گروهی منتشر شده است،ولی تهیه‌کنندگان فیلم این خبر را تائید یا تکذیب نکرده اند و در رابطه با آن سکوت کرده اند.همین نکته بر دامنه ابهامات در رابطه با قصه فیلم و نوع حضور آرنولد در آن افزوده است. گفته می شود کاراکتر آرنولد در این فیلم،به محافظت از پدر و مادر سارا کانر می پردازد.سارا کانر در قسمت اول این مجموعه فیلم در نقش زن جوانی ظاهر شد که از پسر کوچک خود در برابر حمله ترمیناتورهای فضایی محافظت می کند. 

Still Of Arnold Schwarzenegger And Nick Stahl In Terminator 3 Rise The Machines

 کمپانی پارامونت «ترمیناتور» جدید را با همکاری دو شرکت مستقل فیلم سازی اسکای دانس پروداکشن و آناپورنا پیکچرز تهیه می‌کند. مسوولان این کمپانی با اعلام خبرهای تازه درباره این فیلم پر سروصدای خود، خبر از احیای قصه و ماجراجویی‌های این مجموعه فیلم داده‌اند. تا قبل از این، اعلام نشده بود که «ترمیناتور» جدید به احیای قصه قسمت‌های قبلی آن می‌پردازد و از حال و هوای تازه‌ای برخوردار خواهد شد.فیلم‌نامه فیلم بزودی وارد مرحله نگارش می‌شود. این فیلم نامه را تیم دو نفر، لیتا کالوگریدیس (نویسنده فیلم نامه های «آواتار» و «جزیره شاتر») و پاتریک لوسیر ( رانندگی خشمگین) خواهند نوشت. 

هنوز اطلاعی از کم و کیف قصه فیلم‌نامه در دست نیست و کسی نمی‌داند احیای قصه و ماجراجویی‌های آن، به چه شکلی صورت خواهد گرفت. در عین حال،به صورت رسمی اعلام نشده آرنولد شوارزنگر بازیگر اصلی این مجموعه فیلم، نقش اصلی قسمت تازه را هم بازی خواهد کرد.تا به امروز فقط خبرهای تائید نشده حکایت از حضور وی در قسمت تازه فیلم می کنند.  اولین قسمت مجموعه فیلم «ترمیناتور» در سال 1984 با بازی آرنولد بر روی پرده سینماها رفت. این فیلم صاحب دو قسمت دیگر هم شد و به صورت یک تریلوژی درآمد.

این سه گانه بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد. با آنکه در اطلاعیه جدید کمپانی پارامونت اشاره‌ای به نام آرنولد به عنوان بازیگر آن نشده، ولی این بازیگر اواسط ماه ژوئن در گفت‌وگویی رسمی گفت که در قسمت پنجم آن بازی دارد. درآن زمان وی گفت در «ترمیناتور5» دوباره نقش قبلی خود را تکرار می‌کند.این صحبت با خبر تازه ای که از سوی منابع مختلف پخش شده منافات دارد. کسی نمی‌داند چرا در اطلاعیه کمپانی پارامونت، اشاره‌ای به نام آرنولد به عنوان بازیگر فیلم نشده و گمانه‌زنی‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته است. برخی این نکته را مطرح می‌کنند که در نسخه احیا شده این مجموعه فیلم قدیمی، قرار نیست آرنولد شوارزنگر به عنوان بازیگر اصلی بازی کند.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ترمیناتور 5,آرنولد ,کمپانی پارامونت,اسکای دانس پروداکشن و آناپورنا پیکچرز,لیتا کالوگریدیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مدافعان دستگاه پخش صدای الکترونیکی (EVP) ادعا می‌کنند که می‌توانند با استفاده از تجهیزات مخابراتی با مردگان ارتباط برقرار کنند. اما آیا آنها تنها چیزهایی را می‌شنوند که دلشان می‌خواهد بشنوند؟ در سال ۱۹۶۹ یک پزشک لتونیایی میانسال و مرموز با مجموعه‌ای بزرگ از نوارهای کاست در منطقه جراردز کراس در نزدیکی لندن ظاهر شد. او می‌گفت که آزمایش‌هایی در زمینه ارتباط با مردگان انهزار نمونه از نوارهای همراه او حاوی صدای این افراد بود. نام این دکتر کنستانتین رائودیوه بود، و او نام روشش را پخش صدای الکترونیکی (EVP) گذاشته بود. البته در این روش ارتباط به‌صورت زنده و همزمان برقرار نمی‌شد. سوال‌ها پرسیده می‌شدند، و بعد نوار همچنان می‌چرخید و سکوت را ضبط می‌کرد.اما وقتی دوباره به نوار گوش داده می‌شد، از میان خرخر و پارازیت‌ها آوایی شبیه صدای حرف زدن انسان شنیده می‌شد. جراردز کراس محل زندگی ناشری بنام کالین اسمیت بود، و کنستانتین رائودیوه امیدوار بود که او درباره یافته‌هایش کتابی منتشر کند.اسمیت به این کار مایل بود، اما باید اول سر رابرت میر، رئیس شرکت انتشاراتی، را متقاعد می‌کرد که کل ماجرا یک حقه نیست. برای این کار، کنستانتین رائودیوه یک سلسله جلسه در جراردز کراس برگزار کرد، و سر رابرت میر هم در یکی از آنها شرکت کرد. بخت با کنستانتین همراه بود، و صدای آرتور اشنابل، پیانیست فقید، در یکی از نوارها شنیده شد. همسر سر رابرت که قبلا اشنابل را می‌شناخت هم در جلسه حاضر بود و از شنیدن صدای او به وجد آمد. در نتیجه ایده نوشتن کتاب با موفقیت پیش رفت و دستگاه EVP مورد توجه قرار گرفت.این روش از از نظر فناوری از احضار روح پیشرفته‌تر بود و از اکتوپلاسم (فراطبیعه) هم کمتر ریخت و پاش ایجاد می‌کرد، و جهان اعتقاد به ارواح را به سال‌های آخر قرن بیستم پیوند داد.امروزه استفاده از EVP یکی از ابزارهای رایج در میان جن‌گیرهای سراسر جهان است. در اینترنت صدها گروه تبادل نظر درباره EVP وجود دارد. بسیاری از افراد جدی و تحصیل‌کرده در این گروه‌ها عضو هستند و این روش را اثباتی بر این مدعا می‌دانند که مردگان سعی دارند با ما حرف بزنند.برای مثال، آنابلا کاردوسو، قبلا دیپلمات دولت پرتغال بوده است. او که حالا در اسپانیا زندگی می‌کند، نشریه‌ای بنام کلیک Instrumental Transcommunication Journal منتشر می‌کند. خانم کاردوسو یک استودیو مجهز ضبط صدا دارد و ادعا می‌کند که به نتایج مشابهی با یافته‌های آقای رائودیوه در جراردز کراس رسیده است. او می‌گوید: "صداهایی که من می‌شنوم، نجواهای آرام نیستند. صداهایی بلند و واضح، و کاملا قابل فهمند." او پیشنهاد کرد که یکی از سی‌دی‌هایش را برایم بفرستد.

bbc news

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:صدای الکترونیکی (EVP),احضار روح , جن‌گیرها,فراطبیعه,اکتوپلاسم,فرا روان‌شناسی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 نخستین دختر رکورددار شنا در آب‌های آزاد ایران که خردادماه رکورد شنای کرال سینه را در دریای خزر شکست، برای ثبت این رخداد مهم با مشکلی باورنشدنی مواجه شده است.به گزارش عصرایران، «الهام السادات اصغری» با اشاره به این که تاکنون مراحل اداری ثبت رکورد شنای ۱۸ کیلومتری او نتیجه‌ای در پی نداشته، می‌گوید: «با این که هنگام شنا از پوشش کامل اسلامی استفاده کردم و ناظران قانونی هم تمام مدت در پلاژ حضور داشتند، اما پس از آن مسوولان وزارت ورزش به من گفتند که باید ثبت این رکورد را فراموش کنم.»این ورزشکار رکوردشکن که واکنش مسوولان ورزش کشور را تنها یک اعمال نظر شخصی می‌داند، تصریح کرد: «استدلال آنها این است که چون پیشتر چیزی به اسم «لباس شنای آزاد بانوان» در وزارت ورزش تصویب نشده ، لباس من هنگام شنا در دریا هرقدر هم اسلامی بوده باشد، اما از نظر آنها مورد قبول نیست و ثبت این رکورد، از لحاظ شرعی مشکل دارد!»الهام اصغری با بیان این که لباس ابداعی او کاملا پوشیده است و ناظران نیز آن را تایید کرده بودند، گفت: «پوشش من به اندازه یک لباس فضانوردی آزاردهنده و سنگین بود، اما چاره دیگری نداشتم. اکنون اگر لباسی از این جنس و با همین حجم را به تن آقای حسین رضازاده کنید و از او بخواهید تا وزنه بزند، همان لحظه دوباره از این رشته خداحافظی می‌کند.»شناگر رکوردشکن ۳۲ ساله با تاکید بر این که شنای مسیر ۱۸ کیلومتری کار ساده‌ای نبوده که اکنون بتواند از کنار آن بگذرد، تصریح می‌کند: «من وقتی ساعت‌ها در دریا شنا می‌کنم و تسلیم امواج نمی‌شوم، برایم قابل پذیرش نیست که حالا در مقابل تصمیمات و نظرات شخصی برخی مسوولان سر فرود بیاورم، به همین دلیل همچنان در حال پیگیری حق قانونی خودم هستم چون رکورد من قانونی بوده و باید ثبت شود.»

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: نخستین دختر رکورددار شنا,مشکلی باورنشدنی,لباس شنای آزاد بانوان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

nina_jasmin.jpg 

کشتی‌گیر زن ایرانی - آلمانی در المپیک دانشجویان مبارزه می‌کند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یاسمین سفیدرودی اولین کشتی‌گیر زن ایرانی الاصل در تاریخ است که در بازی‌های دانشجویان جهان در کازان روسیه در وزن 51 کیلوگرم به میدان می‌رود. سفیدرودی یک خانواده کاملا کشتی‌گیر دارد. پدر او محمود سفیدرودی در گذشته از کشتی‌گیران در سطح ملی ایران و شاگرد منصور برزگر بوده است. وی در وزن 62 کیلوگرم کشتی می‌گرفته است.او همچنین در دهه 80 سابقه كشتي گرفتن در بوندسلیگای آلمان را دارد. برادر یاسمین سفیدرودی هم در حال حاضر کشتی‌ مي‌گيرد.یاسمین (جاسمین) سفیدرودی در بازی‌های دانشجویان جهان برای تیم ملی آلمان به روی تشک می‌رود. او تنها كشتي‌گير تيم زنان آلمان در كازان است.

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کشتی‌گیر زن ایرانی - آلمانی,یاسمین سفیدرودی,منصور برزگر,محمود سفیدرودی,تیم ملی آلمان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

bringingchea.jpg 

محققان موفق به تولید نقاط کوانتومی ارزان قیمت و زیست‌سازگاری برای ساخت دیودهای نشر نور آلی (OLEDs) شده‌اند.به گزارش سرویس علمی ایسنا، دیودهای نشر نور آلی (OLEDs) ادواتی زیست سازگار هستند که کارایی بالایی نیز دارند. البته در مقایسه به LEDها هنوز کارایی این دیودها پایین است، با این حال از آنها می‌توان در حوز‌ه‌های مختلف استفاده کرد. از OLEDs می‌توان در سطوح انعطاف‌پذیر استفاده کرد، بنابراین از آنها می‌توان در تولید لامپ‌ها و تلویزیون‌هایی با قابلیت تاشدن استفاده کرد.یکی از حوزه‌های نوظهور در این بخش این است که OLED را با نقاط کوانتومی معدنی ترکیب کرد. نقاط کوانتومی بلورهای نیمه‌هادی هستند که به صورت مستقل نور نشر می‌کنند. به این سیستم‌های OLED هیبریدی یا QD-LEDs گفته می‌شود. با این ترکیب می‌توان کارایی دیودها را افزایش داد و همچنین رنگ‌هایی را که می‌توان با آنها تولید کرد، افزایش داد. اما تولید تجاری این محصولات بسیار دشوار و پرهزینه است.محققان دانشگاه لوئیسویل برای تولید ارزان و ساده این OLEDs نقاط کوانتومی را اصلاح کردند. این گروه در کنفرانس لیزری و اپتوالکترو که در سن‌خوزه برگزار شد، امکان تجاری‌سازی این سیستم را اعلام کردند.محققان این پروژه برای وارد کردن نقاط کوانتومی ارزان قیمت به ادوات هیبریدی از چاپ جوهرافشان استفاده کردند. آنها با این روش نقاط کوانتومی را روی OLED اسپری کردند، این کار با دقت بالایی انجام می‌شود. گروه‌های تحقیقاتی دیگر از روش چاپ جوهرافشان برای کارهای تحقیقاتی استفاده کردند، اما این گروه درصدد استفاده تجاری و تولید انبوه با این روش هستند. آنها معتقدند که این روش موجب کاهش هزینه تولید می‌شود. محققان این پروژه در حال حاضر روی تولید نمونه‌های کوچکی در ابعاد یک در یک اینچ هستند. آنها معتقدند که این روش را می‌توان روی نمونه‌های 6 در 6 اینچ اعمال کرد.این گروه تحقیقاتی برای این که بتوانند OLED را به سوی تجاری شدن و استفاده در ادوات مختلف سوق دهند، به تولید نقاط کوانتومی زیست‌سازگار ارزان قیمت پرداختند. آنها ارتباطی میان OLED و نقاط کوانتومی ایجاد کردند که با این کار کارایی سیستم افزایش می‌یابد، به طوری که نور بیشتری در طیف طول موج مرئی تولید می‌کند.از دیگر مزایای این سیستم جدید می‌توان افزایش تعداد رنگ‌های تولید شده، امکان اعمال روی سطوح انعطاف‌پذیر و استفاده از مواد با سمیت‌ کمتر اشاره کرد.نتایج این پژوهش در قالب مقاله‌ای تحت عنوان Printed Hybrid Quantum Dot Light-Emitting Diodes For Lighting Applications در کنفرانس لیزری و اپتوالکترو ارائه شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نقاط کوانتومی,دیودهای نشر نور آلی,LEDها,اپتوالکترو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ایران در دومین بازی خود در برابر کوبا در استادیوم 15 هزار نفری هاوانا بار دیگر این تیم را کوبنده تر از گذشته در هم کوبید.تیم ایران موفق شد 3 بر یک به پیروزی دست یابد.ایران با این پیروزی 12 امتیازی شد اما همچنان پس از صربستان در مکان پنجم گروه قرار گرفت.بازی بعدی ایران در مقابل آسمان خراش های  آلمانی و در تهران خواهد بود. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برد ایران در برابر کوبا,کوبا,والیبال,والیبال قهرمانی جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 بر خلاف نظریه‌های تا کنونی انقلاب نوسنگی در ۱۲ هزار سال پیش نه تنها در یک منطقه بلکه همزمان در مناطق مختلفی انجام شده است. این نظریه بر بقایای بسیار قدیمی غلاتی استوار است که اخیرا در ایران یافت شده است.کشاورزی تنها در یک منطقه شروع نشده، بلکه انسان همزمان در چند نقطه به گونه‌ای نسبتا سامان‌مند به این کار آغاز کرده است. این مضمون مقاله‌ای تحقیقی است که یک گروه پژوهشی دردانشگاه توبینگن آلمان به سرپرستی سیمون ریل (Simon Riehl) در شماره جدید نشریه علمی "ساینس" منتشر کرده است.تا کنون پیدایش اولیه کشاورزی در شرق منطقه موسوم به هلال خصیب (به انگلیسی Fertile Crescent که به فارسی می‌توان آن را هلال بارور نامید) امری ثابت‌شده به شمار می‌رفت. ولی در شرق این منطقه و از جمله ایران به دلیل برخی دشواری‌ها برای دسترسی به آن، تحقیقی صورت نگرفته بود. با آغاز به تحصیل یک دانشجوی ایرانی (محسن زیدی) در مقطع دکترای باستانشناسی دانشگاه توبینگن این امکان نیز فراهم شد و گروه تحقیقاتی سیمون ریل کار خود را در بخش‌هایی از کوهپایه‌های زاگرس آغاز کرد. در روند این تحقیقات دانشمندان تحت سرپرستی ریل بقایای دیرینه غلات و حبوباتی را در ایران یافته‌اند که نشان می‌دهد بر خلاف نظریه رایج، کشاورزی تنها در غرب منطقه موسوم به هلال خصیب رواج پیدا نکرده، بلکه همزمان شرق این منطقه را نیز شامل می‌شده است. 


یافته‌هایی پر اهمیت در کوهپایه‌های زاگرس

هلال خصیب حوزه جغرافیایی داس‌گونه‌ای است که از راس خلیج فارس تا بخشی از قفقاز و کناره‌های دریای سیاه تا بخش غربی مدیترانه و دلتای نیل را در برمی‌گیرد و امروز بخشی از مصر و کشورهایی همچون اسرائیل و لبنان و عراق و سوریه و نیز جنوب غربی ترکیه و بخشی از غرب ایران را شامل می‌شود. این منطقه مهد تمدن انسانی به شمار می‌رود و جایی است که انسان برای اولین بار در آن از زندگی عشایری به سوی اسکان‌یافتگی گذر کرد.غلات و حبوبات یادشده در تپه باستانی چغاگلان در کوهپایه‌های زاگرس و در منطقه مهران یافت شده‌اند. محققان دانشگاه توبینگن در این منطقه نمونه‌هایی از گیاهان، بقایای استخوان‌ها و ابزارهای دست‌ساز همچون وسایل خانه و هاون‌های کوچک سنگی را جمع‌آوری کرده‌اند. ساکنان دوران نوسنگی در این منطقه با هاون‌ غلات را خرد کرده و از طریق مخلوط‌ کردن آن با آب غذاهای حلیم‌مانند تهیه می‌کرده‌اند.این گونه رد و نشانه‌ها از دوران پیشین زندگی بشر برای محققان واجد ارزش بسیار است، زیرا نه تنها بیانگر نوع استفاده انسان از برخی غلات است، بلکه می‌توان بر مبنای آنها تغییر و تحول گونه‌های وحشی گیاهان را نیز شناسایی کرد.این واقعیت که وسایل خانه و انواعی از غلات همزمان در مناطقی دور از هم سربرآورده‌اند پشتوانه‌ای برای این نظریه است که کشاورزی ابتدا تنها در منطقه‌ای محدود رواج پیدا نکرده است.

منبع:خبرگزاری آلمان

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تکامل نظریه کشاورز شدن انسان,انقلاب نوسنگی,کوهپایه‌های زاگرس,هلال خصیب, خلیج فارس ,محسن زیدی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com