جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 

  

 دانلود ماری جوانا-کندوکاوی در یافته های علمی-امیرحسین آریانپور:

http://faupload.com/upload/91/Khordad/Marijuana-2nd-ed-.pdf

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماری جوانا,مخدر,خطرات,مکانیسم اثر,مدت باقی ماندن در بدن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

كشور چين علاوه بر محصولات صنعتي و پوشاك، در توليد محصولات كشاورزي نيز در بين كشورهاي جهان پيشرو بوده و در توليد 25 محصول كشاورزي رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ است. به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ميان ايران با توليد سالانه 10 تن خاويار، 180 تن زعفران، 190 هزار تن پسته و 600 هزار تن انار رتبه اول در توليد اين چهار محصول را در بين كشورهاي جهان به خود اختصاص داده است.

كشور چين با توليد 183 ميليون تن برنج، 110 ميليون تن گندم، 507 ميليون تن ميوه و سبزي و 12.5ميليون تن سير بزرگترين توليدكننده اين محصولات به شمار مي‌روند.
- چيني‌ها همچنين با توليد سالانه 27 ميليون تن سيب درختي و بيش از 14 ميليون تن نارنگي بزرگ‌ترين توليد‌كننده‌ اين دو ميوه در جهان محسوب مي‌شوند.
البته ايران هم با توليد سالانه بيش از دو ميليون و 700 هزار تن سيب، چهارمين توليدكننده اين محصول به شمار مي‌رود و 600 هزار تن نارنگي نيز در باغات كشورمان برداشت مي‌شود كه در رتبه يازدهم توليد اين ميوه قرار گرفته‌ايم.
- سالانه بيش از شش ميليون تن هلو و شليل در چين توليد مي‌شود كه اين كشور را در مقام اول توليد اين دو ميوه هسته‌دار قرار داده است.
ايران نيز با توليد 600 هزار تن هلو و شليل، در جايگاه ششم توليد اين ميوه قرار دارد.
- سالانه دو ميليون تن خرمالو در كشور چين برداشت مي‌شود كه اين كشور را به بزرگ‌ترين توليد‌كننده‌ خرمالو مبدل كرده است.
- چين هم‌چنين با توليد سالانه بيش از 32.5 ميليون تن گوجه‌فرنگي و 69.5 ميليون تن هندوانه اولين توليد‌كننده‌ گوجه‌فرنگي و هندوانه در جهان است.
در اين ميان كشورمان با توليد چهار فصل سال در مناطق مختلف كشور ساليانه بيش از دو ميليون و 200 هزار تن هندوانه توليد مي‌كند كه جايگاه چهارم جهان در توليد اين محصول را به خود اختصاص داده است.
- سالانه 500 هزار تن گردوي چيني توليد مي‌شود كه اين كشور اولين توليد‌كننده‌ گردو در جهان به‌شمار مي‌رود.
ايران هم بيش از 300 هزار تن گردو در سال برداشت مي‌كند و چهارمين توليدكننده اين محصول در جهان است.
- توليد بيش از 18 ميليون تن بادنجان، 71 ميليون تن سيب‌زميني، 37 ميليون تن كلم، 11.5 ميليون اسفناج و 18 ميليون تن پياز در زمره اولين توليد‌كننده‌ اين محصولات كشاوري چين قرار گرفته است.
- همچنين توليد 298 هزار تن عسل و 50 ميليون تن ماهي در كشور چين، چشم‌بادامي‌ها را به اولين توليد‌كننده‌ ماهي و عسل نيز مبدل كرده است.
ايران نيز سالانه 45 هزار تن عسل توليد مي‌كند كه يازدهمين توليدكننده اين محصول محسوب مي‌شود.
- سالانه 11.5 ميليون تن پنبه، 291 هزار تن ابريشم، يك ميليون و 200 هزار تن چاي در كشور چين توليد مي‌شود كه اين كشور در توليد اين محصولات رتبه‌ اول جهاني را به خود اختصاص داده است.
در كشورمان نيز سالانه 60 هزار تن پنبه توليد مي‌شود كه نيمي از نياز صنايع نساجي را تامين مي‌كند. همچنين سالانه 110 هزار تن برگ سبز چاي در ايران برداشت مي‌شود كه از اين ميزان 35 هزار تن چاي خشك استحصال مي‌شود.
- از سوي ديگر ايران در توليد خرما، زردآلو، بادام، كيوي و گيلاس رتبه‌هاي دو و سوم را به خود اختصاص داده است.
همچنين سالانه با برداشت يك ميليون تن خرما، دومين توليدكننده اين محصول پس از مصر قرار گرفته‌ايم.
- سالانه بيش از 30 هزار تن فندق در كشور توليد مي‌شود كه ايران جايگاه ششم توليد اين محصول را دارد.
- توليد بيش از 34 هزار تن "به" ايران را چهارمين توليدكننده اين محصول در جهان كرده است.
- انجير،‌ آلبالو، آلو و گوجه ايراني نيز در رتبه پنجم توليد جهان قرار گرفته‌اند. 
 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:توليد محصولات كشاورزي,رتبه‌جهاني ,آمار تولید محصولات کشاورزی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به‌طور كلي در ايران سالانه حدود يك ميليون تن خرما توليد و حدود 130 تا 140 هزار تن خرما صادر مي‌شود كه عمده صادرات خرماي ايران خرماي «ساير» است .به گزارش خبرنگارخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، خرماي مضافتي كه عمده مصرف خرماي كشورمان است، به مقدار بسيار ناچيزي صادر مي‌شود، چون صادرات آن نياز به كانتينر‌هاي يخچال‌دار دارد و اگر به هر دليلي اين يخچال‌ها با مشكل مواجه شود، خرما‌ها ترش شده و خراب مي‌شود صادرات خرماي ايران در سه ماه نخست امسال با كاهش 9.3 درصدي به 32.3 ميليون دلار رسيد. براساس آمار گمرك ايران در اين مدت بيشترين ميزان صادرات خرماي ايران مربوط به خرماي مضافتي به ميزان 15.4ميليون دلار بود. در مدت زمان مشابه در سال قبل 35.7 ميليون دلار خرما از كشور صادر شده بود. به گفته رييس اتحاديه صادر‌كنندگان خشكبار ايران، بيشتر توليد خرماي ساير از خوزستان و پس از آن فارس و بندر‌عباس و به‌طور كلي مناطق گرمسيري است. محمدحسين شمس‌فرد به خبرنگار ايسنا گفت: قيمت خرماي صادراتي حدود 1600 دلار در هر تن است. صادرات خرماي ايران در سال 1390 با افزايش 17.7 درصدي به بيش از 174 ميليون دلار رسيده بود. ایران طبق آمار دومین تولیدكننده بزرگ خرما در جهان است که به دلیل نداشتن بازارهای جدید و بسته‌بندی‌های سنتی در رده هفتم صادرات این محصول قرار گرفته است. سالانه بیش از هفت میلیون تن خرما در جهان تولید می‌شود كه ایران با تولید یك میلیون تن از این میزان در رتبه دوم تولید خرمای جهانی جای گرفته است. هند، آذربایجان، امارات، ترکیه، عراق، روسیه، مالزی، آلمان، انگلستان، اوکراین دانمارک، سوئد، قزاقستان، مالزی، اندونزی، استرالیا و کانادا از جمله بزرگترین بازارهای صادراتی صنعت خرمای ایران در سال گذشته بودند. ایران پس از مصر دومین تولیدكننده خرما در جهان به شمار می‌رود، اما با توجه به این‌كه بسته‌بندی خرمای صادراتی ایران ۱۰ كیلوگرمی و به صورت سنتی است، كشورهای تونس و امارات با بسته بندیهای كوچك جایگاه ایران را در بازارهای صادراتی گرفته‌اند.


 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خرما,صادرات خرماي ايران,مصرف خرما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خبرگزاری فارس: اگرچه ایران ۹۶ درصد تولید زعفران دنیا را دارد و طی ۳۰ سال گذشته ۱۶.۵ برابر تولید افزایش یافته است اما مشکلاتی سر راه این صنعت است که درصورت عدم مدیریت این فرصت‌ها به تهدید تبدیل خواهد شد.

زعفران ایرانی4 300x209 چرا زعفران ایرانی را به نام اسپانیا و امارات می‌شناسند؟

زعفران ایرانی

زعفران محصولی است که به طور عمده در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی کاشت می‌شود و تأثیر بسزایی بر معیشت مردم دارد. طبق آمار اعلام شده، با توجه به صادرات ۳۶۶ میلیون دلاری زعفران و ۵.۵۱ میلیارد دلاری کل بخش کشاورزی در سال ۹۰، سهم ۷ درصدی صادرات بخش کشاورزی مربوط به زعفران می‌باشد. این در حالیست که حجم تولید این محصول کمتر از ۰.۰۰۰۱ (یک ده هزارم) کل تولید کشاورزی است.
نگاهی به روند تغییرات سطح زیر کشت زعفران در سالهای اخیر نشان میدهد کشت این محصول به شدت افزایش یافته است به گونه‌ای که طی ۳۰ سال گذشته سطح زیر کشت این محصول از ۴.۲۵ هکتار در سال ۶۰ به ۷۰ هزار هکتار در سال ۹۰ رسیده که نشان از رشد ۱۶.۵ برابری آن دارد. مزیت‌های نسبی کاشت زعفران نسبت به سایر محصولات در بسیاری از مناطق سبب توجه کشاورزان به این محصول شده است. نیاز به آب کم، تطابق با شرایط خرده مالکی و وجود نیروی کار در فصل برداشت محصول از جمله مزایای نسبی است.

تحقیقات نشان می‌دهد بین افزایش سطح زیر کشت زعفران و همینطور میزان وابستگی درآمد سالانه‌ کشاورزان با کم‌آبی رابطه معنی‌داری وجود دارد. به طوری‌که با کاهش بارندگی و منابع آب مناطق جنوبی خراسان در سال‌های اخیر، کشاورزان این مناطق به کشت زعفران اقبال بیشتری نسبت به محصولات دیگر نشان داده‌اند. در بسیاری از این مناطق درآمدهای حاصل از فروش زعفران نقش اساسی در تأمین معیشت مردم منطقه دارد. اقبال روز افزون کشاورزان کشور به این محصول پر منفعت که محدود به استان خراسان نمی‌شود، مخاطراتی را به همراه دارد که عدم توجه کارشناسی مدیریت تولید، تجارت و صنایع تبدیلی کشاورزی می‌تواند فرصت‌های توسعه این محصول را به چالشی جدی بدل کند.

*ایران محصول زعفران خود را با واسطه می‌فروشد
علی‌رغم سهم ۹۶ درصدی ایران در تولید جهانی زعفران، سهم اندکی از تجارت زعفران نصیب ایران می شود. این در حالی است که اسپانیا با حدود ۲۰ تن تولید با ۱۵۰ تن صادرات در سال سهم عمده ای از تجارت زعفران را به خود اختصاص داده است. ایران زعفران خود را به کشورهای واسطه می‌فرستد تا این کشورها کار بازاریابی را در کشورهای هدف انجام دهند و سود سرشار حاصل از این دلالی را نصیب خود کنند. مهمترین کشورهایی که زعفران ایران را باز صادرات می‌کند، اسپانیا و امارات متحده عربی هستند.

با توجه به اینکه اغلب تولید کنندگان ایرانی هیچ تجربه‌ای برای بازاریابی محصول خود ندارد، مطمئناً افزایش تولید و عرضه این محصول در سال‌های آتی بدون ورود به بازارهای جدید و عدم افزایش تقاضا، بازار را اشباع کرده و قیمت زعفران افت محسوسی خواهد داشت. نتیجه بی تدبیری امروز و فقدان مدیریت یکپارچه در بخش تولید و تجارت زعفران بدون شک بازار این محصول را با بحران مواجه خواهدکرد.

*غیر محتمل‌تر شدن تحقق برند ملی زعفران ایران
در آخرین برنامه توسعه زعفران در سال ۸۹ قرار بر تشکیل برند واحد ملی و حفظ حقوق معنوی آن (حمایت از ثبت خواص و ویژگی های زعفران در مبادی بین‌المللی، کدکس غذایی و استاندارد جهانی) شده است. همچنین در این برنامه ارتقای سهم تجارت بین‌المللی زعفران از صادرات متوسط سالانه ۱۳۰تن به ۳۵۰تن در سال ۱۴۰۰ و ارزآوری بیش از یک میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است. این اهداف از طریق شناسایی و توسعه بازارهای فروش زعفران و نیز متعادل سازی قیمت داخلی و قیمت‌های بین‌المللی میسر می‌شود، که تا کنون محقق نشده است.
با افزایش سالانه بهره‌برداران تولید زعفران و گسترش تولید این محصول در مناطق مختلف کشور کار واحد کردن برند تولیدی این محصول به جهت تعدد ذینفعان کاری سختر و پیچیده‌تر خواهد شد. اما اگر برند ملی محقق شود، بهره‌برداران جدید سود بالاتر خود را این خواهند دید که به این طرح ملی اضافه شده و زیر چتر برند ملی تولید خود را عرضه کنند.

*چالش‌های دیگر
از دیگر مسائل موجود در تولید زعفران ایرانی می توان به نوسانات قیمتی محصول،‌ قیمت فزاینده پیاز زعفران، هراس از کاشت عمده زعفران به خاطر مسائلی مانند عدم ثبات بازار، نبود سرمایه اولیه کافی با توجه به هزینه‌های بالای کاشت زعفران در سال اول و ارائه تسهیلات اندک و نامناسب برای این محصول اشاره کرد.از متولیان کشاورزی و تولید کشور انتظار می‌رود در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مدیریت نظام‌مندی روی این محصول محرومیت‌زدا و سودآور ارائه دهند و با جدی‌ گرفتن تهدید‌های پیش روی این بخش اقتصادی کشور، موانع پیشرفت را از پیش پای کشاورزان این رشته بزدایند.
مرکز تحقیقات راهبردی غذا و کشاورزی دانشگاه تهران – کارگروه زعفران

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زعفران ,درصد تولید زعفران, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با عرض تسلیت به تمام ایرانیان مخصوصا اذربایجانیان گرامی:

هموطنان می‌توانند از طریق شماره حساب ۸۸۸۸بانک ملی شعبه کمیته امداد امام خمینی (ره) قابل واریز در تمامی شعب این بانک در سراسر کشور کمکهای خود را به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اهدا کنند.(خبرگزاری مهر)

امیدوارم هرگز شاهد چنین صحنه های دلخراشی در کشور عزیزمان ایران نباشیم.

ادامه عکس ها در ادامه مطلب

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زلزله,آذربایجان,کمک های مردمی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت NANOELECTRO که با سرمايه‌گذاري مشترک شرکت روس‌نانو (RUSNANO) و VNIIM (از شرکت‌هاي زيرمجموعه TVEL است) تاسيس شده است، توليد سيم‌هاي نانوساختار را آغاز کرده است. اين سيم‌ها عمدتا محصولات الکتريکي مبتني بر کامپوزيت جديد هستند که رسانايي بالا را با دوام بالا ترکيب کرده‌اند. مجموع سرمايه‌گذاري انجام شده در اين پروژه بالغ بر يک ميليارد روبل است که 450 ميليون دلار آن توسط روس‌نانو و 570 ميليون دلار نيز توسط شرکت TVEL تامين شده است.

در نخستين فاز اين پروژه و تا سال 2014 ميلادي، NANOELECTRO ساليانه بيش از 50 تن ابرسيم توليد خواهد کرد. در مرحله بعدي، اين شرکت توليد انبوه ابرسيم‌ها را آغاز خواهد کرد، به طوري که در اين مرحله قادر خواهد بود 15 درصد سهم بازار جهاني کابل‌هاي با دوام بالا را کسب نمايد.

بازار هدف NANOELECTRO در تامين تقاضاي بخش‌هايي از بازار است که به دنبال سيم‌هايي هستند که اين کيفيت‌ها را درهم آميخته‌اند. عرضه الياف‌هاي فوق نازک (6 تا 10 نانومتر) نيوبيک با ترکيب مس، به شرکت NANOELECTRO اين امکان را مي‌دهد تا سيم‌هايي با دوام بالا و با قابليت رسانايي الکتريکي عالي توليد کند.

براساس پيش‌بيني تحليل‌گران، ارزش بازار ابرسيم‌هاي روسيه تا سال 2015 حدود 33 ميليون دلار، معادل 58.3 تن خواهد بود که اين رقم، 5 درصد بازار جهاني را در بر مي‌گيرد. رشد بازار اين بخش به خاطر تقاضاي سيستم‌هاي فني داخلي روسيه، ظهور حوزه‌هاي جديد پزشکي، انرژي، الکترونيک و مهندسي مکانيک و تحقيقات مربوط به حوزه‌هاي مغناطيسي است.

شرکت سوختي TVEL يکي از شرکت‌هاي عضو شرکت دولتي روس‌اتم است. اين شرکت يکي از پيشگامان جهاني در عرصه توليد سوخت هسته‌اي است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ابرسيم‌هاي مبتني بر فناوري‌نانو,ابرسیم,نانو فنآوری,نانوتکنولوژِی,الياف‌هاي فوق نازک , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همان‌طور که نقش فناوري‌نانو در حوزه محصولات مصرفي و تجاري در حال افزايش است، سازمان استاندارد انگليس (BSI) براي ارتقاي مقبوليت و پذيرش اين فناوري و تشويق نوآوري در اين عرصه، با همکاري متخصصان مربوطه در حال تدوين استانداردهاي جديدي در اين حوزه است. در پاسخ به درخواست صنعت براي تضمين انجام اقدامات برتر در عرصه اين صنعت نوظهور، BSI در حال تدوين 4 استاندارد جديد براي کمک به تعديل ريسک‌هاي مربوط به توليد و انتشار محصولات مبتني بر فناوري‌نانو است.

به گفته شيرلي بايلي وود، رييس بخش انتشارات BSI، «استانداردها از زيرساخت‌هاي بنيادي محسوب مي‌شوند که به سازمان‌ها کمک مي‌کند تا سريع‌تر به اهداف خود دست يابند». انتشار اين استانداردهاي جديد، بر تعهد BSI در حفظ پيشگامي خود در توسعه استانداردهاي مربوط به حوزه نوظهور فناوري‌نانو دلالت دارد.

استانداردهاي چهارگانه‌ي در حال توسعه‌ي جديد عبارتند از:

1. PAS 137:2012: محصولات مبتني بر نانومواد و فناوري‌نانو- راهنماي مقررات و استانداردها- هدف اين استاندارد، فراهم کردن يک راهنماي کاربردي براي کمک به توسعه کسب و کار و موفقيت تجاري سازمان‌هاي انگليسي است.

2. PAS 134:2012: اصطلاحات نانوساختارهاي کربني، ويرايش دوم- استاندارد اصلاح شده‌اي است که هدف آن کمک به استفاده از زبان واحد در صنايع مختلف و فناوري‌هاي درگير در اين عرصه است.

3. :PAS 138:2012 راهنماي انهدام ضايعات فرايندهاي توليدي حاوي عناصر نانو- فراهم کردن راهنمايي مشخص براي انهدام عناصر و نانومواد توليدي و حمايت از توليدکنندگان و ساير ذينفعان براي انتخاب بهترين روش دفع ضايعات فرايندهاي توليدي خود.

4. PAS 139:2012: شناسايي و تعيين مشخصات عناصر نانوي توليدي در شبکه‌هاي پيچيده - هدف اين استاندارد ارائه راهنما براي کساني است که به دنبال شناسايي و تعيين مشخصات عناصر نانو بوده و آنهايي که به دنبال درک اثرات نانومواد بر سلامت انسان و محيط زيست هستند.
 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:استاندارد جديد,فناوري‌نانو ,نانوتکنولوژی,PAS 137:2012,PAS 134:2012,PAS 138:2012 ,PAS 139:2012, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جدول پایانی مدال,رده بندی المپیک,توزیع مدال,جایگاه ایران, المپیک لندن, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی و بس (Bath) انگلستان با مطالعه ولتامتری ایزومرهای دی‌هیدروکسی بنزن در سطح یک الکترود کربن شیشه‌ای اصلاح شده با فیلم کامپوزیت نانوذرات کربنی-کیتوسان با مساحت بالا، به فناوری ساخت یک نانوحسگر برای اندازه‌گیری آلاینده‌های محیط زیست موسوم به دی‌هیدروکسی بنزن دست یافتند. همچنین الکترود ارائه شده در این پژوهش‌ها علاوه ‌بر کم هزینه بودن، قابلیت جذب مقادیر بزرگ ناخالصی‌های دی‌هیدروکسی بنزن را دارد. دی هیدروکسی بنزن‌ها شامل سه ایزومر کتکول (1و2- دی هیدروکسی بنزن) ، رزوسینول (1و3- دی هیدروکسی بنزن) وهیدروکینون (1و4- دی هیدروکسی بنزن) هستند که در لوازم آرایشی، آفتکش‌ها، اسانس‌های بو و طعم، داروها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی عکاسی و رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه رزورسینول در سنتز رنگ‌های دی‌آزویی و پلاستیک‌ها به عنوان جاذب UV در رزین‌ها استفاده می‌شود. به علت سمیت بالای این ترکیبات و توانایی نابود کردن اکولوژی‌های محیطی، به عنوان آلوده‌کننده‌های محیطی شناخته شده و به وسیله نمایندگی حفاظت محیطی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپایی در محصولات تولید شده، مورد بررسی قرار می‌گیرند. در طول فرآیندهای کاربرد و تولید این ترکیبات، تعدادی از آنها به طور غیر عمد وارد محیط شده و آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها را آلوده می‌کنند. در نتیجه هر روشی که توانایی حذف یا اندازه‌گیری این مواد را داشته باشد ارزشمند محسوب می‌شود. دکتر ماندانا امیری عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در مورد این پژوهش گفت: «مواد کربنی در الکتروآنالیز مهم‌اند. انواع مواد کربنی شامل گرافیت صفحه‌ای، کربن شیشه‌ای، نانولوله‌های کربنی، الماس‌های آلاییده با بور و نانوذرات کربنی باعث بهبود خواص الکترودی در گستره وسیعی از کاربردها می‌شوند. در مقابل نانولوله‌ها و فلورن‌ها، نانوذرات کربنی سال‌های زیادی است که شناخته شده‌اند و به طور گسترده در صنعت به عنوان پرکننده و رنگدانه استفاده می‌شوند. نانوذرات کربنی به علت مساحت سطح بالا و مکان‌های پیوندی فعال زیاد در فرآیندهای الکتروشیمیایی مورد توجه‌اند. الکترودهای اصلاح شده با نانوذرات کربنی مزایایی مانند کاتالیز واکنش‌های الکتروشیمیایی با افزایش سرعت انتقال بار و افزایش انتقال جرم به علت مساحت ویژه بالا را دارند. از این خواص نانوذرات کربن برای بهبود خواص سنسوری استفاده می‌شود.»

 این پژوهش توسط دکتر ماندانا امیری و دکتر ابوالفضل بضاعت‌پور از دانشگاه محقق اردبیلی، خانم شهناز غفاری (فارغ-التحصیل کارشناسی ارشد شیمی تجزیه دانشگاه پیام نور اردبیل) با همکاری پروفسور فرانک مارکن از دانشگاه بس انگلستان صورت گرفته است، بر اساس مطالعه بر روی رفتار ولتامتری ایزومرهای دی‌هیدروکسی بنزن‌ها در سطح یک الکترود کربن شیشه‌ای اصلاح شده با فیلم کامپوزیت نانوذرات کربنی-کیتوسان با مساحت بالا به این پژوهش پرداختند. دکتر امیری در این باره افزود: «بر همین اساس ابتدا به تهیه و مشخصه‌یابی نانوکامپوزیت نانوذرات کربن و کیتوسان پرداختیم و با آماده‌سازی الکترود با کستینگ بر سطح الکترود، خواص الکتروشیمیایی الکترود حاصل، در حضور دی‌هیدروکسی بنزن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه با استفاده از مطالعات جذب، کار را توسعه داده و اندازه‌گیری مقادیر بسیار کم ترکیبات ذکر شده، انجام شد.» وی ادامه داد: «جذب آنالیت‌ها می‌تواند در فیلم نانوکامپوزیت بر روی کاتیون (کیتوسان) و آنیون (گروه‌های سولفونات سطح نانوذرات) و مکان‌های خنثی (کربن گرافیتی) صورت گیرد. هر سه نوع جذب در محیط آبی مشاهده می‌شود. جذب ضعیف مولکول‌های خنثی مانند دی هیدروکسی بنزن‌ها به مکان‌های پیوندی مشاهده می‌شود. این ایزومرها با حساسیت و گزینش پذیری خوب ‌شناسایی می‌شوند. اثر pH محلول‌های بافر و سرعت اسکن روی پاسخ الکترود برای اکسایش هیدروکینون، رزورسینول و کتکول بررسی شد. این روش بر اساس یک جذب ضعیف است و برای اندازه‌گیری همزمان ایزومرهای دی‌هیدروکسی بنزن در آنالیز بیولوژیکی و محیطی است.» در این پژوهش نمونه‌های آب واقعی مانند آب رودخانه‌ی محلی و فاضلاب یک کارخانه لاستیک که در معرض این الکترود قرار گرفتند، آنالیز شده و نتایج حاکی از آن بود که بازیافت‌های 96% تا 108% در غلظت‌های متفاوت بدست آمد.

 نتایج این کار تحقیقاتی در مجله Sensors and Actuators B: Chemical (جلد 162، شماره 1، 20 فوریه سال 2012) منتشر شده است. علاقمندان می‌توانند متن مقاله را در صفحات 194 الی 200 همین شماره مشاهده نمایند

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نانوحسگرها,آلاينده‌هاي محيط زيست,اندازه‌گيري,نانوکامپوزیت,نانوذرات کربنی-کیتوسان,نانوذرات, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جدول توزیع مدال,المپیک,لندن,2012,مدال,91/05/22, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 با توجه به نوع ماده غذایی طول زمان نگهداری جهت حفظ قابلیت خوراکی آن متفاوت است.اما یک قانون کلی و غیر قابل تغییر اینست که غذای باقیمانده می بایست بلافاصله به یخچال منتقل گردد و توصیه می گردد که غذا بیش از 2 ساعت قبل از انتقال به یخچال، خارج از آن نگهداری نگردد در غیر این صورت بهتر است از مصرف آن خودداری گردد.در دمای 40 تا 140 درجه فارنهایت (به عبارتی 4 تا 60 درجه سانتی گراد)باکتریها به سرعت شروع به فعالیت و تکثیر نموده و باعث آلودگی غذا می گردند.غذا را درظروف اصلی خود ذخیره نسازید تا از آلودگی اجتناب نمایید یعنی غذا را به یک ظرف شسته شده و درب دار  منتقل نمایید .تاریخ انتقال به یخچال را حتما به خاطر بسپارید و در صورت فراموشکار بودن بهتر است تاریخ را بروی آن و یا درجایی ثبت نمایید یا کلا بی خیال نگهداری غذا شوید.برخی کارشناسان بر این باورند که کلا هر نوع غذایی را بعد از 2 روز می بایست مصرف نمود و برخی دیگر با دسته بندی آنها به غذاهای حاوی گوشت و سبزیجات می گویند که غذا های گوشتی طی 1 الی 3 روز و سبزیجات 5 روز می بایست مصرف شود.

دمای مورد نیاز برای گرم کردن مجدد غذا حداقل 165 فارنهایت (حدود 73 درجه سانتی گراد) بوده و در صورت هر گونه تغییر در رنگ،بو و طعم بهتر است که آن را دور بریزید و به خاطر داشته باشید هزینه وزمانی که صرف درمان مسمومیت خواهید کرد بیشتر از تهیه مجدد یک غذای سالم است .


 

HEALTHY FACTS

HEALTHY EATING FOR HEALTHY LIVING

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مدت زمان نگهداری خوراک,خوراک باقیمانده,وعده های غذایی,طول زمان, آلودگی,گوشت و سبزیجات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

لینک دانلود مستقیم فایل ترفندهای ویندوز و رجیستری PDF:

http://faupload.com/upload/91/Khordad/ترفندهای-ویندوز-و-رجیستری.pdf

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ترفندهای ویندوز,رجیستری,ترفند,دانلود,دانلود مستقیم, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

باقی تصاویر در ادامه مطلب

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تسلیحات ,کارد های نظامی,سلاح سرد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:توزیع مدال المپیک,جدول مدالها,ایران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مدت‌هاست که پژوهشگران به‌دنبال راهي هستند که بتوانند کيفيت شوينده‌ها را به‌نحوي بهبود دهندکه شستشو البسه در دماي پايين‌تري انجام شود. اخيرا محققات دريافته‌اند که افزودن نانوالماس مي‌تواند موجب زدوده شدن چربي‌ها در دماي کمتر شود. نتايج کار آنها نشان داد که در دماي 15 درجه سانتیگراد نيز چربي‌ها از سطح لباس جدا مي‌شوند.

نتايج تحقيقات پژوهشگران در دانشگاه وارويکس نشان مي‌دهد که نانوالماس‌ها که قطعاتي با ابعاد نانومتري از جنس کربن هستند مي‌توانند چربي‌هاي متبلور شده را شل کنند، با اين کار مي‌‌توان پودرهاي شوينده زيست سازگارتر توليد کرد. نتايج اين تحقيق در قالب مقاله‌اي تحت عنوان
"Nanodiamond Promotes Surfactant-Mediated Triglyceride Removal from a Hydrophobic Surface at or below Room Temperature" در نشريه ACS Applied Materials and Interfaces به چاپ رسيده است.
اين يافته‌ها مي‌تواند مشکل مشتريان را که مجبور هستند البسته کثيف خود را در دماي 60 تا 90 درجه سانتيگراد بيش از 80 بار در سال بشويند را حل کند.حتي با قوي‌ترين پودرهاي زيستي نيز باز هم برخي چربي‌ها را نمي‌توان در دماي پايين زدود. براي اين که اين دما کاهش يابد و در مصرف انرژي صرفه جويي شود لازم است رفتار اين مواد به‌دقت مورد بررسي قرار گيرد، از اين رو پژوهشگران اين پروژه با همکاري همتايان خود در دانشگاه آستون به بررسي اين موضوع پرداختند آنها براي انجام تحقيقات خود از حمايت مالي انجمن تحقيقات علوم فيزيک و مهندسي بريتانيا استفاده کردند.
براي انجام اين پروژه يک پيشگامي به‌نام پيشگامي شستشو با آب سرد توسط آندرو مارش از دپارتمان شيمي دانشگاه وارويکس تشکيل شد. پژوهشگران اين پروژه به‌دنبال اين سوال بودند که چگونه شکل‌هاي مختلف کربن ممکن است با شوينده‌هاي مختلف ترکيب شده و عملکرد آنها را بهبود دهد.آندرو مارش مي‌گويد نتايج کار ما نشان داد که الماس‌هايي با ابعاد 5 نانومتر موجب تغيير رفتار شوينده‌ها در 25 درجه سانتيگراد مي‌شود، به‌طوري که اگر با يکي از مولکول‌هاي پاک‌کننده رايج ترکيب شود مي‌تواند دو برابر حد معمول چربي‌ها را جدا کند. نتايج کار ما نشان داد که حتي در دماي 15 درجه سانتيگراد چربي‌هايي که به در حالت عادي به سختي زدوده مي‌شوند، از سطح مورد نظر آنها شسته شدند. ديدگاه‌هاي فيزيکي و شيميايي بدست آمده در اين پروژه مسير تازه‌اي باز کرده تا بتوان بروز اين رفتارهاي منحصر به‌فرد را از راه‌هاي ديگر ميسر ساخت.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کيفيت شوينده‌ها,استفاده از نانوالماس در شوينده‌ها ,نانوالماس ,پودرهاي زيستي,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:توزیع مدال المپیک,المپیک,مدال,تکواندو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اندازه گیری های دقیقی که از بهترین عملکرد سیستم بینایی ما توسط متخصصان صورت گرفته (psychophysicists)نشان داده که ما قادر به مشاهده 1000سطح نور تیره،100سطح قرمز سبزو100سطح زرد آبی می باشیم.این به این معنی است که تعداد رنگهایی که ما می توانیم ببینیم حدود 1000 * 100 * 100 = 10،000،000 (10 میلیون) می باشد.صفحه نمایش کامپوتری که با آن کار می کنیم حدودحدود 16،8 میلیون رنگ برای ایجاد تصاویر تمام رنگی، ایجاد می نماید که واقعا بیش از نیاز ما برای دیدن می باشد.امااین حدود دید ماست و شاید پاسخ به این سئوال که تعداد  رنگهای موجود در جهان چه تعداد است از این پیچیده تر باشد.

 شرایط برای مشاهده رنگها متفاوت است بدین معنی که رنگ نور تابیده شده ،مقدار نور و رنگهای دیگر موجود در صحنه بر این موضوع تاثیر می گذارند.همچنین رنگ ها  در حالت های مختلف ظاهر می شود هنگامی که بر روی اشیاء مختلف از جمله سطوح، منابع نور، و یا در داخل حجمی ظاهر می شوند. همچنین تمامی افراددر نوع مشاهده و شیوه دید رنگها با هم تفاوت هایی دارند.با توجه به اینکه ما می توانیم در یک مشاهده منفرد حدود 10 میلیون رنگ را ببینیم و کیفیت شرایط و ناظران تقریبا بی پایان است جواب صحیح می تواند بی نهایت باشد اما اگر بخواهیم با محاسبات عددی نزدیک به تعداد رنگهای موجود بدست بیاوریم باید نتیجه ضرب 10میلیون رنگ، در 10 میلیون نوع رنگ، در 10 میلیون سطوح روشنایی، در10میلیون رنگ محیط،در 6میلیارد انسان را در 3 حالت کیفیت دید بدست بیاوریم که عددی بسیار بزرگ است.(18،000،000،000،000،000،000،000،000،000،000،000).

این تخمینی حدودی است و هیچ راهی برای سنجش دقیق آن وجود ندارد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رنگهای موجود در جهان,رنگ,سیستم بینایی ,تعداد , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جدول توزیع مدال,جایگاه ایران,مدال های ایران,مدال,2012,لندن,جدول,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نتایج وزنه برداری ,المپیک,وزنه برداری,مدال ها,نتایج ایران, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مدالهای المپیک,رده بندی المپیک,کشتی فرنگی,کشتی,مقام ایران, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 - دستگاه های خودپرداز از نظر آلودگی و کثیفی در حد توالت عمومی می باشند.

- کشور دانمارک 2 برابر جمعیت کشورش دارای خوک است.

- در ایالات متحده نزدیک به 110 میلیون گل رز (اغلب قرمز)  در طول روز ولنتاین خریداری می شود.

- استرالیا حدود 20 میلیون جمعیت و بیش از 150 میلیون گوسفند دارد.

- در سال 2002 هیچ میلیاردری در چین وجود نداشت در حالیکه در سال 2007، دارای 106میلیاردر شده بود

 - کشور کانادا بیش از کل کشور های جهان دریاچه دارد.

- کشور آمریکا به تنهایی 25 درصد انرژی کل جهان را استفاده می نماید.

- آخرین کشورهای اروپایی که به زنان حق رای دادند عبارتند از سوئیس(1971) و لیختن اشتاین(1984).

- برای توریستها ورود به مکزیکو سیتی با بیش از دو عدد cd ممنوع می باشد.

- در تبت زبان در آوردن به یکدیگر نشانه رعایت ادب است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نکات,حقایق,جالب,حق رای,گل رز,والنتاین,خودپرداز,انرژی,زنان,میلیاردر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 بزرگترین دره منظومه شمسی ،دره عظیمMarineris واقع در نواری عریض و در قطر سیاره مریخ است.طول این دره ی پهناور بیش از 3000 مایل بوده و دارای عرضی در حدود 600 کیلومتر و عمقی در حدود 8 کیلومتر می باشد. نحوه و اصل تشکیل این دره پهناور مشخص نیست یک تئوری این بوده است که در هنگام سرد شده این سیاره در میلیاردها سال قبل این شکاف عظیم شکل گرفته است.اخیرا کشف گردیده است که فرآیندهای زمین شناسی در این دره همچنان ادامه دارد. این دره توسط دانشمندان به بخشهای مختلف و نامهای مختلفی تقسیم بندی گردیده است. به عنوان مثال به ناحیه انتهای غربی این دره هزارتوی شب (Labyrinth of Night) گفته می شود. این دره به قدری پهناور است که زمانیکه در یک انتهای آن شب می باشد انتهای دیگر آن توسط نور خورشید کماکان روشن است. در نتیجه این موضوع شاهد تفاوت درجه حرارت زیاد در این دره و به طبع آن وزش بادهای سهمگین درآن می باشیم. جالب است بدانیم بزرگترین دره زمین یعنی گراند کانیون در ایالات متحده آمریکا دارای طول 800 کیلومتر،عرض30 کیلومتر و عمق 1.8 کیلومتر می باشد و  در سراسر کشور کشیده شده (از اقیانوس اطلس تا آرام) است.

 

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بزرگترین دره,منظومه شمسی,دره,شمسی,منظومه,بزرگترین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بقيه در ادامه مطلب

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سلاح,تسليحات,قرون وسطي,شمشير,نيزه,تبر,زره ,سپر,گرز,کلاهخود, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مدال هاي المپيك,جدول مدال ها,رده بندي مدال ها,مدالها به تفکیک,مدال,رده بندی کشورها, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فقر,آمار گرسنگي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حیوانات,عکس,عکس حیوانات,زیبا ,عکس زیبا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Operating System Listing

Operating system Date first released Platform Developer
AIX and AIXL Unix and Linux history. Various IBM
AmigaOS Currently no AmigaOS history. Amiga Commodore
BSD Unix and Linux history. Various BSD
Caldera Linux Unix and Linux history. Various SCO
Corel Linux Unix and Linux history. Various Corel
Debian Linux Unix and Linux history. Various GNU
DUnix Unix and Linux history. Various Digital
DYNIX/ptx Unix and Linux history. Various IBM
HP-UX Unix and Linux history. Various Hewlett Packard
IRIX Unix and Linux history. Various SGI
Kondara Linux Unix and Linux history. Various Kondara
Linux Unix and Linux history. Various Linus Torvalds
MAC OS 8 Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
MAC OS 9 Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
MAC OS 10 Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
MAC OS X Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
Mandrake Linux Unix and Linux history. Various Mandrake
MINIX Unix and Linux history. Various MINIX
MS-DOS 1.x MS-DOS history. IBM Microsoft
MS-DOS 2.x MS-DOS history. IBM Microsoft
MS-DOS 3.x MS-DOS history. IBM Microsoft
MS-DOS 4.x MS-DOS history. IBM Microsoft
MS-DOS 5.x MS-DOS history. IBM Microsoft
MS-DOS 6.x MS-DOS history. IBM Microsoft
NEXTSTEP Apple operating system history. Various Apple
OSF/1 Unix and Linux history. Various OSF
QNX Unix and Linux history. Various QNX
Red Hat Linux Unix and Linux history. Various Red Hat
SCO Unix and Linux history. Various SCO
Slackware Linux Unix and Linux history. Various Slackware
Sun Solaris Unix and Linux history. Various Sun
SuSE Linux Unix and Linux history. Various SuSE
System 1 Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
System 2 Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
System 3 Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
System 4 Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
System 6 Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
System 7 Apple operating system history. Apple Macintosh Apple
System V Unix and Linux history. Various System V
Tru64 Unix Unix and Linux history. Various Digital
Turbolinux Unix and Linux history. Various Turbolinux
Ultrix Unix and Linux history. Various Ultrix
Unisys Unix and Linux history. Various Unisys
Unix Unix and Linux history. Various Bell labs
UnixWare Unix and Linux history. Various UnixWare
VectorLinux Unix and Linux history. Various VectorLinux
Windows 2000 Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Windows 2003 Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Windows 3.X Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Windows 7 Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Windows 95 Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Windows 98 Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Windows CE Microsoft Windows history. PDA Microsoft
Windows ME Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Windows NT Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Windows Vista Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Windows XP Microsoft Windows history. IBM Microsoft
Xenix Unix and Linux history. Various Microsoft

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیستم عامل,لیست سیستمهای عامل,انواع سیستم عامل, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Satellites Of Countries

Country Year of first launch First satellite Payloads in orbit in 2010-2011
Soviet Union
(Russia)
1957
(1992)
Sputnik 1
(Cosmos 2175)
1437
United States 1958 Explorer 1 1099
Japan 1970 Ōsumi 127
China 1970 Dong Fang Hong I 120
France 1965 Astérix 49
India 1975 Aryabhata 45
Germany 1969 Azur 42
Canada 1962 Alouette 1 32
United Kingdom 1962 Ariel 1 29
Italy 1964 San Marco 1 17
Luxembourg 1988 Astra 1A 15
Saudi Arabia 2000 Saudisat 1A 12
South Korea 1992 Kitsat A 12
Australia 1967 WRESAT 11
Brazil 1985 Brasilsat A1 11
Sweden 1986 Viking 11
Indonesia 1976 Palapa A1 10
Argentina 1990 Lusat 10
Israel 1988 Ofeq 1 10
Taiwan 1999 ROCSAT-1 9
Spain 1974 Intasat 9
Mexico 1985 Morelos 1 7
Thailand 1993 Thaicom 1 6
Ukraine 1995 Sich-1 6
Hungary 2012 MaSat-1 5
Pakistan 1990 Badr-1 5
Netherlands 1974 ANS 5
Czechoslovakia 1978 Magion 1 5
Turkey 1994 Turksat 1B 5
Nigeria 2003 Nigeriasat 1 4
Iran 2005 Sina-1 4
Denmark 1999 Ørsted 4
Malaysia 1996 MEASAT 4
Norway 1997 Thor 2 3
United Arab Emirates 2000 Thuraya 1 3
Egypt 1998 Nilesat 101 3
Singapore 1998 ST-1 3
South Africa 1999 SUNSAT 2
Chile 1998 FASat-Bravo 2
Cyprus 2003 Hellas Sat 2 2
Vietnam 2008 Vinasat-1 2
Philippines 1997 Mabuhay 1 2
Mauritius 2007 Rascom-QAF 1 2
Kazakhstan 2006 KazSat 1 2
Greece 2003 Hellas Sat 2 2
Morocco 2001 Maroc-Tubsat 1
Poland 1973 Intercosmos Copernicus 500 1
Poland 2012 PW-Sat 1
Colombia 2007 Libertad 1 1
Bulgaria 1981 Intercosmos Bulgaria 1300 1
Algeria 2002 Alsat 1 1
Switzerland 2009 SwissCube-1 1
Romania 2012 Goliat 1
Portugal 1993 PoSAT-1 1
Venezuela 2008 Venesat-1 1

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماهواره,ماهواره های کشورها,ماهواره های فعال,لیست ماهواره, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

1- Facebookبا  24.000.000 بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

2-Twitter با  7.000.000  بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

3- LinkedInبا 3.500.000 بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

4-MySpace با  2.600.000 بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

5- Ningبا  2.000.000 بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

6- Google با  1.060.000 بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

7- Taggedبا  840.000 بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

8- Orkutبا  516.000 بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

9- Hi5با  384.000  بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

10- Myyearbookبا 249.000 بازدید کننده در هر روز به طور میانگین

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:وبسایت ها ی رسانه اجتماعی,بازدید روزانه,رسانه اجتماعی ,آمار,Facebook,Twitter ,MySpace , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

لیست فیلمهای بتمن ساخته شده تا کنون:

  • Batman June 23, 1989
  • Batman Returns June 19, 1992
  • Batman: Mask of the Phantasm December 25, 1993
  • Batman Forever June 16, 1995
  • Batman & Robin June 20, 1997
  • Batman Begins June 15, 2005
  • The Dark Knight July 18, 2008
  • The Dark Knight Rises July 20, 2012

لیست سریال و فیلمهای تلوزیونی بتمن:

  • Catwoman (2004) (movie)
  • Return to the Batcave (2003) (TV movie)
  • Birds of Prey (2002-2003) (TV series)
  • Legends of the Superheroes (1979) (TV movie)
  • Batgirl (1967) (short TV movie)
  • Batman the Movie (1966) (movie)
  • Batman (1966-1968) (TV series)
  • Batman and Robin (1949) (movie serial)
  • The Batman (1943) (movie serial)

  

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مجری طرح زیتون با بیان اینکه امکان وجود کنسرو زیتون سیاه تقلبی در بازار است از اعزام تیمی از ایران جهت آموزش به کشورهایی که دارای تکنولوژی تولید کنسرو زیتون سیاه هستند، خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر زینانلو مجری طرح زیتون پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری به تشریح فعالیت های معاونت تولیدات گیاهی در این زمینه پرداخت .وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از او پرسید آیا در حال حاضر زیتون سیاه تقلبی در بازار وجود دارد یا خیر؟ گفت: سال گذشته واردات زیتون کنسرو را به کشور ممنوع اعلام کردیم اما متاسفانه برخی از واردکنندگان روغن تفاله زیتون را به صورت قاچاق وارد کشور کردند.مجری طرح زیتون در ادامه با بیان اینکه در داخل کشور تکنولوژی تولید زیتون سیاه را نداریم، گفت: بر این اساس، امکان تولید زیتون سیاه در کشور وجود ندارد.

 

وی در عین حال تصریح کرد: البته ممکن است برخی از افرد با استفاده از ترکیبات شیمیایی زیتون را به رنگ سیاه درآورند که بسیار مضر است و افراد نباید از آن استفاده کنند.زینانلو اضافه کرد: با این وجود در اجلاس شورای بین المللی زیتون که اخیرا در آرژانتین برگزار شد، در این رابطه صحبت هایی انجام و قرار شد تیمی متشکل از کارشناسان را از ایران برای آموزش تولید و تهیه کنسروهای زیتون سیاه به کشورهایی که دارای این تکنولوژی هستید، اعزام کنیم تا بتوانیم در کشور خودمان این کار را انجام دهیم.

خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زیتون سیاه تقلبی,زیتون سیاه,زیتون,روغن تفاله زیتون,کنسروهای زیتون,ترکیبات شیمیایی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در حالی كه مسئولان وزارت تجارت و نمایندگان مجلس علت گرانی گوشت مرغ را ناشی از وجود واسطه ها دانسته و اعلام می كنند مشكل مرغ ۷۵۰۰ تومانی كمبود خوراك و گرانی آن نیست، محاسبات انجام شده خلاف این موضوع را نشان می دهد.  بر اساس یك محاسبه ساده قیمت مرغ در بازار بر اساس هزینه تمام شده حدود ۷۱۰۰ تومان می شود و این یعنی حدود ۵۰۰ تومان از مبلغ بازار كمتر است كه می توان این رقم را به گرانی گوشت مرغ و نقش فرصت طلبان نسبت داد.

 به گزارش خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از آنجایی كه كنجاله سویا پس از كمی تعدیل قیمت اكنون به كیلویی ۱۲۵۵ تومان رسیده اما به جای آن ذرت به كیلویی ۶۷۵ تومان افزایش یافته است به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی كشور بر این اساس قیمت تمام شده هر كیلو مرغ زنده در مرغداری به طور میانگین به ۴۹۰۰ تومان رسیده است.   با توجه به اینكه ۲۸ درصد از وزن هر كیلوگرم مرغ زنده امیاء و احشام بوده و در حین كشتار از دست می رود، از هر كیلوگرم مرغ زنده ۷۲۰ گرم گوشت مرغ استحصال می شود كه این وزن از دست رفته روی هر كیلو گوشت مرغ مجددا محاسبه می شود به این ترتیب ۱۴۰۰ تومان به قیمت اولیه مرغ زنده افزوده می شود و بهای هر كیلوگرم آن به ۶۳۰۰ تومان می رسد.  حال با توجه به محاسبه كیلویی ۱۲۰ تومان هزینه كشتار و بسته بندی گوشت مرغ ـ كه رییس انجمن صنفی طیور آن را عنوان و تاكید كرده این نرخ به هیچ وجه بیش از ۱۲۰ تومان نبوده است ـ تا این مرحله هزینه تمام شده هر كیلو گوشت مرغ ۶۴۲۰ تومان می شود.   همچنین به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی كشور كیلویی ۲۰۰ تومان هزینه خرده فروشی برای مغازه داران در نظر گرفته می شود كه قیمت این محصول تا بدین جا به ۶۶۲۰ تومان می رسد. اما با توجه به اینكه بخشی از نیاز مرغ استان تهران به صورت زنده از استان های همجوار از جمله مازندران، سمنان، قم، قزوین و اراك تامین می شود و روزانه از مرغداری های این استان ها به كشتارگاه های تهران منتقل می شوند، هزینه حمل و نقل مرغ زنده كه از مسافت های گوناگون به كشتارگاه می رسد را نیز باید لحاظ كرد. همچنین هزینه حمل گوشت مرغ از كشتارگاه به مغازه های مختلف موجود در سطح شهر هم به عنوان هزینه حمل و نقل اضافه می شود حال اگر هزینه حمل و نقل هر كیلو مرغ ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شود قیمت تمام شده هر كیلوی آن تا اینجا به ۶۸۲۰ تومان می رسد.  در عین حال ذكر این نكته ضروری است كه مبلغ ۴۹۰۰ تومانی مرغ زنده به طور میانگین بوده و این مبلغ در استان تهران بیش از این میزان است. در این میان سود عاملان واسطه ای كه مرغ زنده را از مرغداری به كشتارگاه تحویل می دهند و پس از كشتار توزیع می كنند هم به هزینه تمام شده هر كیلو مرغ اضافه می شود كه اگر این مبلغ را نهایتا ۲۸۰ تومان در هر كیلوگرم درنظر گرفته شود، حدود ۴۰۰ تومان مبلغ مازاد و حلقه گم شده باقی می ماند كه به نظر نمی رسد مشكل گرانی گوشت مرغ كیلویی ۴۰۰ تومان باشد و انتظارات مسئولان و مصرف كنندگان از كاهش قیمت گوشت مرغ انتظار كاهش كیلویی ۲۵۰۰ تومانی است!  چراكه طبق وعده مهدی غضنفری ـ وزیر تجارت ـ گوشت مرغ در این هفته با ۲۵۰۰ تومان كاهش قرار است كیلویی به كمتر از ۵۰۰۰ تومان تقلیل یابد؛ البته اینكه چگونه و با چه سیاستی قرار است هزینه تمام شده تولید كاسته شود یا اینكه یارانه پرداخت شود یا .... تاكنون اعلام نشده است.  این درحالی است كه مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام از وفور نهاده های تولید خبرداده و تصریح كرده عامل گرانی گوشت مرغ خوراك و دان مرغ نیست و علت آن را باید در جایی دیگر جست جو كرد! همچنین ایرج ندیمی ـ عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ـ نیز تاكید دارد مرغ نباید بیش از ۴۰۰۰ تومان باشد یا نهایتا چندصد تومان بالاتر؛ در غیر این صورت سوء استفاده و تخلف صنف، رانت، واسطه گری و دلالی غیرمولد وجود دارد.  در پی روند صعودی نرخ گوشت مرغ و اختلاف نظر مرغداران با شركت پشتیبانی امور دام در زمینه مشكلات مربوط به واردات و كمبود خوراك مرغ و گرانی آن، قرار بود هفته گذشته مشكلات تولید گوشت مرغ و قیمت این محصول در بازار مصرف در نهاد ریاست جمهوری و با حضور رییس جمهور و مرغداران و مسئولان وزات تجارات مورد بررسی قرار گیرد اما این جلسه لغو و تصمیم گیری در این خصوص به هفته جاری موكول شد.حال باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان در هفته جاری بنا دارند كه به بررسی مشكلات و تصمیم گیری در این باره بپردازند و مصرف كنندگان به مرغ ۵۰۰۰ تومانی برسند؟!

گزارش : خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گرانی مرغ,قیمت مرغ,مرغ,گرانی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Rank
Rating
Title
1.
8.9
2.
8.8
3.
8.7
4.
8.6
5.
8.6
6.
8.5
7.
8.5
Vertigo (1958)
8.
8.5
9.
8.5
10.
8.4
11.
8.4
Rashômon (1950)
12.
8.4
13.
8.4
14.
8.4
15.
8.4
16.
8.3
17.
8.3
18.
8.3
19.
8.3
20.
8.3
Ikiru (1952)
21.
8.3
22.
8.3
23.
8.3
24.
8.3
Umberto D. (1952)
25.
8.2
26.
8.2
High Noon (1952)
27.
8.2
28.
8.2
29.
8.2
30.
8.2

Copyright © 1990-2012IMDb, Inc.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برترین فیلمهای دهه 50,فیلمهای برتر,فیلم,دهه 50,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Copyright © 1990-2012IMDb, Inc

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برترین فیلمهای دهه 40,بهترین,فیلم,دهه40,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان مركز فناوري علم نانو در دانشگاه فلوریدا (UCF) آزمايشي را براي تشخيص دقيق‌تر تومورهاي سرطان پروستات و ميزان پيشروي آنها ارائه كرده‌اند. اين آزمايش مي‌تواند در ظرف 5 تا 6 سال برروي بيماران انجام شود.

 

اين آزمايش بر مبناي پتنت‌هاي ثبت شده توسط گروه تحقيقات UCF به سرپرستي پرفسور هو (Huo) در طي سه سال گذشته، ارتقاء يافته است. پرفسور هو و گروهش يك فناوري به نام NanoDLSay را توسعه داده‌اند. اين فناوري به دانشمندان كمك مي‌كند تا مولكول‌هاي ريز را از طريق مشاهده برهم‌كنش آنها با نانوذرات طلا مورد مطالعه قرار دهند. پرفسور هو كشف كرده است كه تومور سرطاني در بيمار با ايمونوگلوبين G‌ يا IgG كه يك پروتئين پادتن و بخشي از سيستم ايمني بدن است برهم‌كنش دارد. آزمايش شامل اختلاط نانوذرات طلا با نمونه‌هاي بافت انساني است. در ادامه IgG يك هاله دور نانوذرات طلا تشكيل مي‌دهد و بعد از اندازه‌گيري اندازه اين هاله، دانشمندان مي‌توانند ميزان پيشروندگي تومور را ارزيابي كنند.هو و گروهش عمده هزينه‌هاي فناوري NanoDLSay را از طريق كمك هزينه‌هاي اعطا شده توسط ديگران دريافت مي‌كنند. بيش از يك ميليون دلار بوسيله بنياد ملي علم، مركز سلامتي فلوريدا و ايالت فلوريدا اهدا شده است. بنا بر اظهارات هو، گام بعدي انجام چندين مطالعه اعتبارسنجي باليني است كه طي آنها محققين با موسسه سرطان بيمارستان فلوريدا كار خواهند كرد و اين آزمايش را بر روي چند بيمار انساني بررسي خواهند كرد. پس از آن آزمايشات باليني انجام خواهد شد. اين فناوري براي تجزيه و تحليل ديگر سرطان‌ها مانند سرطان سینه نيز قابل استفاده است.

 

كار پرفسور هو در مجله پزشكي انتقالي و نيز در اخبار و گزارش‌هاي علمي منعکس شده است. تحقيق او در سومين مسابقه ساليانه جايزه موزه كيد در گينسويل، كه در آن 120 مخترع علمي از سراسر ايالت فلوريدا حضور داشتند به مقام سوم رسيد. پرفسور هو يكي از دريافت كننده‌هاي كمك هزينه‌هاي پژوهشي از سيستم دانشگاه ايالتي فلوريدا است بطوريكه 225000 دلار براي تحقيقات او در نانوشيمي اعطا شده است. پرفسور هو از پيشرفت گروهش تا بدين جا اظهار شگفتي مي‌كند و از اينكه UCF فناوري مورد استفاده او را پتنت كرده است، افتخار مي‌كند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: دانشگاه فلوریدا (UCF), ايمونوگلوبين G‌,فناوري NanoDLSay,گزارش‌هاي علمي, علم نانو ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

يک نانوذره حمل‌کننده دارو که توسط پژوهشگران در آمريکا توليد شده است، وسيله‌اي براي انتقال مولکول‌هاي تداخل‌کننده کوچک RNA (siRNA) است. اين نانوذره در طي آزمايش‌هاي باليني بر روي انسان اثرات بهبوددهنده‌اي براي سرطان‌هاي سر و گردن نشان داده است.

دانگ شين از دانشگاه اموري و مارک داويس از موسسه فناوري کاليفرنيا اين مطالعات را انجام داده‌اند. داروهايي که بر مبناي فناوري siRNA مي‌باشند براي متوقف کردن توليد پروتئين‌هاي خاصي که در بيماري‌هايي نظير سرطان دخالت دارند، طراحي مي‌شوند. دکتر داويس و همکارش مدت مديدي است که در تلاشند تا از نانوذراتي که تومورها را هدف مي‌گيرند براي محافظت مولکول‌هاي siRNA در مقابل تخريب استفاده نموده و آنها را در جايي از بدن که مورد نياز است، انتقال دهند.

گروه دکتر داويس در گذشته نانوذره‌اي طراحي کرده بود که يک عامل siRNA که پروتئيني به نام RRM2 را هدف مي‌گيرد را درون خود حمل مي‌کند. اين محققان براي افزايش تاثيرگذاري اين ذرات عليه سرطان سر و گردن در اين مطالعه با گروه دکتر شين يک گروه تحقيقاتي تشکيل داده‌اند. زماني که RRM2 در اين نوع تومور تحريک گردد، نقش فعالي را در توسعه سرطان و مقاومت در برابر دارو ايفا مي‌نمايد.

آزمايش‌هاي اوليه بر روي سلول‌هاي سرطان سر و گردن که در ظرف کشت پرورش يافته‌اند نشان مي‌دهد که اين ساختار وارد سلول‌هاي تومور شده و در نتيجه رشد آنها را متوقف كرده است. اين پژوهشگران نتايج مشابهي را در استفاده دارو بر روي سلول هاي كشت شده سرطان ريه مشاهده نموده‌اند. آنها براساس اين يافته‌ها نانوذرات حامل siRNA خود را در مورد سرطان سر و گردن انسان بر روي موش به عنوان مدل آزمايش نموده‌اند.

يك بار تزريق دارو موجب توقف توليد RRM2 به مدت حداقل 10 روز و حضور نانوذره درون تومور به مدت 3 روز مي شود. 4 بار تزريق در طول 10 روز موجب نابودي مقدار قابل‌توجهي از سلول هاي سرطاني و كاهش چشمگير پيشرفت تومور مي گردد.

اين پژوهشگران تاكيد كرده‌اند كه در طول درمان هيچگونه اثرات مضر يا تغييراتي در وزن بدن مشاهده نكرده‌اند. آنها همچنين نشان داده‌اند كه اين دارو هيچ اثري بر توليد RRM2 در كبد ندارد.

اين پژوهشگران جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را در مجله‌‌ي Journal of Controlled Release منتشر کرده‌اند.


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این اختراع از یک صفحه گرم کننده و یک کابل اتصال USBبه رایانه تشکیل شده است.متناسب با لیوان و فنجان باریک ساخته شده و تا یک ساعت می تواند یک فنجان چای یا قهوه را گرم نگه دارد.همچنین ولتاژپایین بوده (5ولت)،نیازی به نصب درایور نداشته و باید مراقب باشید که مایعات بر روی صفحه آن نریزد.از فنجان پلاستیکی نباید استفاده بشود و بدلیل گرم بودن صفحه باید مراقب بچه ها نیز بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:2013 Ford Explorer, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Box office data supplied by and copyright Exhibitor  © 2012

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم,باکس آفیس,برترین فیلمها,2012,فیلم های باکس آفیس, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

توضیح: هر اونس معادل 28.35 گرم می باشد.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خاویار,خاویار ایران,قیمت,قیمت خاویار,قیمت روز,iranian osetra, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com