جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

رافائل نادال مرد شماره ۶ تنیس جهان برای کمک به بهبود مچ دستش از حضور در بقیه مسابقات سال ۲۰۱۶ انصراف داد.

 

به این ترتیب این تنیس‌باز اسپانیایی که قهرمانی در ۱۴ گرند‌اسلم را در کارنامه داد در مسابقات داخل سالن بازل، مسترز پاریس و مسترز آخر فصل در لندن شرکت نخواهد کرد.

نادال ۳۰ ساله از مسابقات اوپن فرانسه نیز به دلیل مصدومیت کنار کشید و در مسابقات ویمبلدون نیز نتوانست حاضر شود.

 

به گفته این تنیس‌باز اسپانیایی فرآیند آمادگی برای حضور در المپیک ریو با لباس اسپانیا در ماه اوت موجب شد از آن موقع تا به حال درد بکشد.

نادال به همراه مارک لوپز قهرمان مسابقات دو نفره المپیک ریو شد، اما در دیدار رده‌بندی مسابقات انفرادی به کی نیشیکوری باخت و نتوانست مدال برنز بگیرد.

نادال گفت: "همه می‌دانند که من با آمادگی ناکافی و بدون سلامتی کامل به رقابت‌های المپیک رسیدم، اما هدف این بود که رقابت کنم و برای اسپانیا مدال بگیرم. حالا وقت استراحت و آماده‌سازی فشرده برای سال ۲۰۱۷ است."

نادال پس از باخت به ویکتور ترویکی، تنیس‌باز صربستانی و نفر ۲۸ رده‌بندی جهانی در دور دوم مسترز شانگهای گفت که روی سال آینده تمرکز خواهد کرد.

قهرمان ۹ دوره اوپن فرانسه گفت: "باید کاری کنم تا حریفانم درد بکشند. این اتفاقی است که در حال حاضر اغلب نمی‌افتد. من دو ماه و نیم وقت دارم که خودم را به سطحی که لازم است برسانم."

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رافائل نادال,تنیس‌باز اسپانیایی ,مسترز پاریس ,مسابقات سال ۲۰۱۶ ,مسابقات ویمبلدون ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نینجا (یا در ژاپن شینوبی) به مزدوران مخفی در دوران ژاپن فئودال گفته می‌شود. نینجاها تخصصشان در جنگ‌های غیرمتعارف بود. آنها معمولاً برای جاسوسی، نفوذ، قتل و گاهی هم برای مبارزات مستقیم استخدام می‌شدند و از هنر رزمی و روش جنگی نینجوتسو استفاده می‌کردند.کاربرد امروزی این کلمه به هنرجویان رشته رزمی نینجوتسو نیز اشاره دارد.درضمن هم اینک به غیراز نینجوتسو نینجاهای دیگری هم مثل توشیندویی ها وجود دارند.

در ژاپن باستان، معمولاً نینجاها برای نبرد با سامورایی‌ها به کار گرفته می‌شدند که بیشترین اولویت‌شان، شرافتمندی بود.

ماهیت مرموز نینجاها، در قرن اخیر توجه مردم ژاپن و سپس کل دنیا را جلب کرد و آن را به بخشی از فولکلور و افسانه‌های ژاپن تبدیل کرد. نتیجه این افسانه‌سازی، مشکل‌تر شدن جدا کردن افسانه از واقعیت بود تا حدی که قابلیت‌های فراطبیعی مثل نامرئی شدن و راه رفتن روی آب، به نینجاها نسبت داده شد و این شخصیت، به شکل فیلم و داستان به فرهنگ عامه تمامی جهان، راه یافت. از واژه نینجوتسو برای توصیف فعالیت‌های مختلف نینجاها استفاده می‌شود.

نینجاها با رنگ لباس تیره خود و پوشیدن نقاب همواره نمادی از ترس و دلهره برای ساموراییها مطرح بوده‌اند. برعکس سامورایی‌ها که از سلاح کاتانا به عنوان سلاح اصلی خود استفاده می‌کردند، نینجاها هر ابزاری را که می‌توانستند برای رسیدن به هدف خود به کار گیرند به عنوان سلاح در نظر می‌گرفتند. این تنوع در بکار گیری سلاح از آنان مبارزانی مخوف و راز آلود ساخته بود. شاید معروف ترین سلاح یک نینجا شورایکن یا ستاره نینجا باشد که تقریبا نماد این افراد یا این هنر نیز شده‌است. ستاره نینجا یا شورایکن سلاحی بود که از فاصله به طرف دشمن پرتاب می‌شد و با زخمی کردن یا کشتن حریف و دشمن او را از مقابله با نینجاها باز می‌داشت. توانایی این افراد در جاسوسی در گرو تغییر چهره و استتار آنها بود که ایشان از کودکی آنرا فرا می‌گرفتند و اساتید این هنر بودند.

تاریخ پیدایش نینجاها چندان مشخص نیست اما بسیاری از منابع به حوالی قرن ۱۴ اشاره می‌کنند. و لغت «شینوبی» نیز تا قرن ۱۵ دیده نشده‌است.

در افسانه‌های ژاپنی آمده که نینجاها از نسل هیولایی هستند که نیمی انسان و نیمی کلاغ بود. بر اساس بیشتر منابع تاریخی نینجاها به تدریج خود را به عنوان نیروی مخالف همتایان طبقه بالاتر خود یعنی سامورایی‌ها در دوران حکومت فئودال‌ها بر ژاپن مطرح کردند و تکامل این هنر رزمی بین قرن ششم تا نهم میلادی در ژاپن اتفاق افتاد. پس از سقوط امپراطوری تانگ در چین در سال ۹۰۷ میلادی، تعدادی از فرماندهان نظامی چینی به ژاپن آمدند و تاکتیک‌ها و نظریات جدید جنگی را با خود به این جزیره آوردند.

در دهه ۱۰۲۰ میلادی هم راهبان بودایی چینی وارد ژاپن شدند و دانش پزشکی و نظریات جنگی خود را هم که بسیاری از آن‌ها از هند ریشه گرفته و در تبت و نقاط مختلف چین تکامل یافته بود به ژاپن آوردند و روش‌های خود را به راهبان جنگجوی ژاپنی و اولین طایفه‌های نینجا آموختند. دایسوکه توگاکوره سامورایی خلع‌شده، و کاین دوشی راهب جنگجوی چینی، نخستین نینجاهایی بودند که برای اولین بار قواعدی را برای این هنر رزمی تدوین کرده و جانشینان دایسوکه نیز نخستین نینجا ریو یا مدرسه نینجوتسو را با نام توگاکوره ریو تاسیس کردند. نینجوتسو به این ترتیب رقیبی برای مکتب بوشیدو سامورایی‌ها شد. سامورایی‌ها وفاداری و شرافت را بر هر چیز مقدم می‌داشتند و بوشیدو سیستم رزمی آن‌ها بسیار اصیل و منسجم بود اما روش‌های جنگی آن‌ها همیشه کارآمد نبود.

برتری نینجاها درست در همین مسئله بود. نینجاها انجام ماموریت به هر شکل ممکن را بر هر چیز مقدم می‌داشتند. حمله ناگهانی، مسموم کردن، فریب و جاسوسی از نظر سامورایی‌ها ناجوانمردانه بود اما از روش‌های اصلی رزمی نینجاها محسوب می‌شد.

در حال حاضر هنر رزمی نین جوتسو در جهان زیر نظر سوکه ماساکی هاتسومی دنبال می‌شود. جناب هاتسومی این هنر دیرین را دوباره زنده کرده و به عنوان استاد بزرگ نه مدرسه و مکتب (ریو) نین جوتسو ژاپن مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. این نه مدرسه که با اسامی: توگاکوره ریو، کوتو ریو، گیوکو ریو کوشی جوتسو، کوکی شیندن ریو، تاکاگی یوشین ریو، کومو گاکوره ریو، گیو کوشین ریو، شیندن فودو ریو، گیکان ریو شناخته می‌شوند همه تحت نظر و مدیریت هاتسومی به آموزش اصول نین جوتسو در قالب ۱۸ هنر رزمی نین جوتسو می‌پردازند. این رشته از هنرهای رزمی در بسیاری از کشورها از جمله ایران به عنوان یک رشته ورزشی شناخته شده‌است و طرفداران بسیاری دارد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شینوبی,نینجا,ژاپن فئودال, رشته رزمی نینجوتسو ,توشیندویی ها ,سامورایی‌ها ,شورایکن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تاثیر ویتامین B12 بر عملکرد دستگاه عصبی یکی از موضوعات مورد توجه دانشمندان است. کمبود این ویتامین در بدن باعث بروز بیماری‌های عصبی و جسمانی می‌شود و گاه عوارضی جبران‌ناپذیر دارد.

به گزارش نشریه "روانشناسی امروز" ویتامین B12 یا "کوبالامین" یکی از ویتامین‌های بسیار مهم برای تشکیل و تجدید گلبول قرمز و عملکرد مطلوب دستگاه عصبی انسان است و از این رو درمانی موثر برای کم‌خونی حاد، اختلالات و فشار روانی و افسردگی به شمار می‌رود.

در سال‌های اخیر تاثیر این ویتامین بر سیستم عصبی خودمختار که مسئول برقراری ثبات شرایط داخلی بدن می‌شود مورد بررسی قرار گرفته است. این ویتامین در تشکیل DNA، ساخت غلاف میلین (پوشش سلول‌های عصبی)، تکثیر سلولی و تولید سلول قرمز، جذب آهن و اسید فولیک موثر است.

علل کمبود ویتامین B12

درباره علل، علائم و پیامدهای کمبود ویتامین B12 پژوهش‌های بسیاری انجام شده است. شایع‌ترین دلیل کمبود ویتامین 12B نه نبود آن در مواد غذایی، بلکه اختلال در فرایند پیچیده هضم این ویتامین در دستگاه گوارش است. بیماری‌های گوناگون دستگاه گوارش چون گاستریت‌های مزمن و کم‌خونی ناشی از برداشتن کامل یا بخشی از معده، کمبود ویتامین B12 را بدنبال دارند. عواملی از قبیل رژیم گیاه‌خواری و کاهش وزن نیز می‌توانند باعث کمبود این ویتامین در بدن شوند.

پژوهش‌های کارشناسان تغذیه نشان داده است که اگرچه گیاه‌خواری رژیم غذایی سالمی است و خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد اما از آنجایی که این رژیم غذایی فاقد ویتامین B12 است گیاه‌خواران می‌بایست با مکمل‌های حاوی B12 کمبود این ویتامین را جبران کنند.

افرادی که از یبوست رنج می‌برند در اثر استفاده بیش از حد از ملین‌ها به کمبود این ویتامین در بدن دچار می‌شوند. کاهش این ویتامین در بدن کودکان و سالمندان ممکن است موجب عدم جذب مواد مغذی دیگر شود.

عوارض کمبود ویتامین B12

عوارض کمبود ویتامین B12 عبارتند از کم‌خونی، احساس ضعف و سستی و بی‌حالی، حواس‌پرتی، زوال عقل و عدم تمرکز، زخم دهان و زبان، کاهش وزن، اختلال در راه رفتن و بوی بد دهان. علائم حاد کمبود این ویتامین توهم، افسردگی، از دست دادن حافظه و پارانویا است.

اما بسیاری از این علائم ممکن است ناشی از کمبود ویتامین دیگری هم در بدن باشد. کاهش ویتامین‌هایی چون B1، B2، B6 و ویتامین C نیز ممکن است باعث کج‌خلقی و افسردگی شود. این ویتامین‌ها به وفور در میوه‌جات، برنج قهوه‌ای، کلم بروکلی، جوانه گندم، کلم بروکسل و کلم برگ یافت می‌شوند.

رابطه کمبود ویتامین B12 و بیماری آلزایمر

پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که ۲۴ میلیون از مردم سراسر جهان دچار بیماری‌ زوال عقل هستند. نیمی از این تعداد از آلزایمر رنج می‌برند. از بین رفتن سلول‌های عصبی به مرور زمان باعث ضعف حافظه، اختلال تمرکز و تکلم می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند که با افزایش میزان مصرف ویتامین B12 می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های مغزی را کاهش داد.

جبران کمبود ویتامین B12

تامین این ویتامین مهم از طریق تغذیه و تنها از طریق فرآورده‌های حیوانی امکان‌پذیر است، بنابراین احتمال این‌که بدن به کمبود ذخیره این ویتامین دچار شود بسیار زیاد است. ویتامین B12 در کبد ذخیره می‌شود و چنانچه بدن با کمبودی مواجه شود نیاز آن به مدت سه سال با این ذخیره قابل جبران است اما کاهش ذخیره پس از طی این دوره مشکلات محسوسی را پدید می‌آورد که باید به سرعت تحت درمان قرار گیرد.

مصرف روزانه ۳ میکروگرم ویتامین B12 برای افراد بزرگسال ضروری است. اما به‌دلیل فرایند پیچیده جذب این ویتامین توسط دستگاه گوارش توصیه می‌شود ذخیره بیشتری برای تامین نیاز بدن در نظر گرفته شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تاثیر ویتامین B12, "کوبالامین",تجدید گلبول قرمز ,تشکیل DNA,جذب آهن و اسید فولیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

۰ قسمت از بدن هست که بر اساس نظریه تکاملی داروین، باقی مانده از اعضا اجداد انسانهاست که در بدن انسان به صورت کوچک و بدون عملکرد باقی مانده است:


۱) ارگان ومرونازال VOMERONASAL ORGAN: یا ارگان جاکوبسون که حفره ای است در پل های بینی دو سمت با گیرنده های شیمیایی که در انسان عملکردی ندارند. در جانوران پست تر وظیفه درک ماده شیمیایی فرومون رو بر عهده دارند.


۲) عضلات خارجی گوش: ۳ عضله هستند که در بخش خارجی گوش واقع شده اند و در سایر حیوانات نظیر خرگوشها و سگها، وظیفه حرکت مستقلانه گوش از سر را بر عهده دارند. اما انسانها هنوز دارای آن هستند و توسط این عضلات است که بعضی از افراد می‌توانند گوششان را تکان دهند.


۳) دندان عقل: در انسانهای اولیه که مقادیر زیادی از گیاهان رو جهت به دست آوردن انرژی مصرف می‌کردند داشتن یک جفت اضافه دندان آسیا در هر فک مفید به نظر می‌رسید اما در انسانهای امروزی که انواعی از غذاها را مصرف می‌کند، زیاد ضروری به نظر نمی‌آید.


۴) دنده گردنی: حدود یک درصد از مردم یک جفت دنده اضافی در بالای دندهای خود (در بخش گردن) دارند که به نظر می‌رسد باقی‌مانده از اجداد خزنده ما باشد. این دنده می‌تواند در این افراد مشکلات عروقی یا عصبی ایجاد کند.


۵) پلک سوم: در اکثر پرندگان و پستانداران یک لایه محافظ به عنوان پلک سوم بر روی چشمشان وجود دارد که وظیفه حفاظت از چشم و خروج شن ریزه و گرد و غبار را از چشم بر عهده دارد. باقی مانده این پلک در انسان به صورت یک چین نازک در گوشه داخلی چشم وجود دارد.


۶) تکمه یا نقطه داروین: اگر لبه خارجی لاله گوش خود رو لمس کنید به یک برجستگی بر‌می‌خورید که به نام دکمه داروین مشهور است. در حیواناتی نظیر خرگوش این تکمه در انتهای گوشها قرار دارد و وظیفه فوکوس صداهای دور را روی گوش بر عهده دارد.


۷) عضله زیر ترقوه: عضله کوچکی که در زیر شانه قرار دارد و از دنده اول به ترقوه کشیده شده است و در صورتی برای انسان مفید بود که هنوز بر روی ۴ پا راه می‌رفت. البته بعضی از مردم این عضله را ندارند و بعضی نیز یک جفت از آن را دارند.


۸) عضله پالماریس (خیاطه): عضله بلند و نازکی که از زانو به کمر کشیده شده و ۸۹ درصد مردم دارای این عضله هستند. این عضله در جانوران پست تر در آویزان شدن و بالا رفتن از درخت بسیار مهم است. جراحان معمولا این عضله رو در جراحی های ترمیمی عضلات برداشته و از آن استفاده می‌کنند.


۹) نوک پستا‌ن در مردان: مجاری شیری قبل از اینکه هورمون جنسی مردانه (تستوسترون) در جنین باعث ایجاد صفات مربوط به جنس مذکر بشود به وجود می‌آیند. مردان دارای بافت پستا‌نی هستند اما عملا استفاده‌ای از آنها نمی‌کنند.


۱۰) عضلات صاف کننده مو: در بسیاری از جانوران این عضلات که در قاعده موهای بدن واقع شده اند وظیفه سیخ کردن موهای جانور را در هنگام بروز خطر دارند تا جانور بتواند از آن به عنوان ترساندن مهاجم استفاده کند.


۱۱) زائده آپاندیس: یک لوله عضلانی باریک در روده بزرگ که در به نظر می‌رسد باقی مانده بخش از روده جانوران باشد که وظیفه هضم سلولز غذا (گیاهان) را بر عهده داشته باشد. اما در انسان بیشتر حاوی گلبول های سفید و غدد لنفاوی است.


۱۲) موهای بدن: ابروها در جلوگیری از ورود عرق به چشم ها و موها در آقایان در انتخاب جنس‌ی نقش دارند. اما به نظر می‌رسد اکثر موها در بدن نقش موثری را ایفا نمی‌کنند.


۱۳) دنده سیزدهم: در شامپانزه ها و گوریل ها ۱۳ جفت دنده وجود دارد در حالی که در انسانها ۱۲ جفت. اما ۸ درصد از مردم دارای جفت دنده سیزدهم هستند که به نظر نمی‌رسد عملکردی را در آنها ایفا کند.


۱۴) عضله کف پایی: به نظر می‌رسد در جانوران پست تر وظیفه چنگ شدن و قلاب شدن پاها به شاخه ها را بر عهده داشته است . اما در انسان به نظر می‌رسد فقط کمی کف پا را به پایین خم می‌کند. در ۹ درصد مردم این عضله وجود ندارد.


۱۵) رحم مردانه: باقی مانده از ارگان تناسلی زنانه که از غده پروستات مرد آویزان است.


۱۶) انگشت پنجم پا: در پریماتها و پستانداران پست تر انگشتان پا وظیفه چنگ زدن و آویزان شدن از شاخه ها را بر عهده داشته اند.. اما انسانها احتیاج به انگشتان بزرگ پا دارند تا بتواندد با آنها ایستاده راه رفته و تعادل خود را حفظ کنند. لذا به نظر می‌رسد انگشت پنجم یا کوچکترین انگشت پا نقش اصلی در این مورد ایفا نکند.


۱۷) وازدفران (لوله منی) زنان: ارگان تکامل نیافته مردانه که انتهای در کنار تخمدانها قرار دارد. فاقد عملکرد است.


۱۸) عضله هرمی (پیرامیدال) : حدود ۲۰ درصد افراد این عضله مثلثی، کوچک و شبیه کیسه را که در استخوان شرمگاهی (پوبیس) است ندارند. به نظر می‌رسد این عضله باقی مانده‌ای از کیسه در جانوران کیسه دار باشد.


۱۹) استخوان دنبالچه (کوکسیس): مجموعه چند مهره به هم جوش خورده کوچک که درا نتهای ستون مهره ها واقع شده و در پستانداران دیگر وظیفه حفظ تعادل و ارتباط را بر عهده دارد. اما در انسان نقشی را بر عهده ندارد.


۲۰) سینوسهای اطراف بینی: به نظر می‌رسد در انسانها نخستین این سینوسها سرشار از مخاط بویایی بوده تا به این ترتیب حس بویایی آنها را تقویت کرده و آنها را از خطرات حفظ کند. اما نقش انها در انسان امروزی به شکل دهی به صورت، گرم کردن هوای ورودی به ریه ها و سبکتر شدن سر کمک می‌کند. التهاب این سینوسها باعث سینوزیت می‌شود. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ارگان ومرونازال VOMERONASAL ORGAN,پلک سوم,دندان عقل,عضلات خارجی گوش,دنده گردنی,عضله پالماریس (خیاطه),عضله زیر ترقوه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سریال جنایی «آن شب» یا The Night Of محصول شبکه محبوب و پربیننده اچ بی او آمریکا به پایان رسید. سریالی که توانست بیننده های زیادی را تا اپیزود آخر نگه دارد. بسیاری از تماشاگران، پیش از پخش آخرین قسمت، به گمانه زنی در مورد پایان سریال پرداختند و همین پایان غیر قابل پیش بینی یکی از عواملی بود که به موفقیت سریال کمک کرد.

یکی از بازیگران سریال «آن شب» پیمان معادی، بازیگر سرشناس ایرانی بود. این سریال در واقع نخستین پروژه ای بود که پس از فیلم «جدایی» به معادی پیشنهاد شد اما به دلیل مرگ ناگهانی یکی از بازیگران فیلم، مدتی متوقف شد.

سریال «آن شب» محصول سال ۲۰۱۶، داستان نصیر پسر جوان پاکستانی متولد آمریکا را دنبال می کند که ناخواسته وارد ماجرایی جنایی شده و با آنکه از چون و چرای داستان بی خبر است متهم اصلی قتل است.

پیمان معادی، در نقش سلیم خان، پدر نصیر ایفای نقش می کند که پس از این ماجرا شغلش را به عنوان راننده تاکسی از دست می دهد.

سریال «آن شب» داستانی جنایی دارد اما در خلال داستان، زندگی یک مرد مسلمان با پوستی تیره را در آمریکا امروز تصویر می کند. کسی که هر چند متولد آمریکاست و تا به حال به پاکستان نرفته، اما به عنوان یک پاکستانی مسلمان مورد قضاوت برخی قرار می گیرد.

پیمان معادی، با نقش آفرینی در فیلم «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی خود را به طیف گسترده ای از مخاطب ایرانی شناساند. این، نخستین همکاری او با اصغر فرهادی بود.

دو سال پس از این پروژه مشترک، فرهادی از او برای بازی در «جدایی نادر از سیمین» دعوت کرد. فیلمی که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را گرفت و سرنوشت حرفه ای معادی را عوض کرد.

او برای نقشش در این فیلم جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد را نیز از جشنواره بین المللی فیلم برلین دریافت کرد. استعداد او در بازیگری در عرصه بین المللی فیلم نیز دیده شد.در سال ۲۰۱۴، یکی از مشهورترین کارهای معادی در آمریکا اکران شد. «کمپ ایکس ری» با بازی کریستن استوارت در نقش نگهبان زندان گوانتانامو و پیمان معادی در نقش زندانی «علی» نخستین فیلم بلند کارگردان پیتر ستلر بود که در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و با استقبال تماشاگران و منتقدان همراه شد. فیلم «کمپ ایکس ری» از معدود فیلمهای غیر ایرانی بود که در ایران هم نمایش داده شد.این فیلم داستان زندانبان سرخورده و مطیعی است که وارد رابطه ای احساسی با یکی از زندانیان(علی) می شود و زندگیش دگرگون می شود. علی هم که ساعتهای بیکاری اش را با مرور قرآن و بازنگری در بینش دینی اش میگذراند، باورهای خود را نسبت به همه چیز زیر سوال می برد.معادی چند فیلم دیگر نیز در آمریکا بازی کرد از جمله Last Knights یا «آخرین شوالیه ها» با بازی مورگن فریمن. این فیلم اثری است از کارگردان ژاپنی کازواکی کریا که با الهام از اسطوره های حماسی شرقی ساخته شده است.نمایش این فیلم در کشورهای خاور دور با استقبال خوبی همراه شد.

پیمان معادی در گفتگو با «وولچر»، شاخه سرگرمی مجله نیویورک گفته که در انتخاب نقش هایی که به او پیشنهاد می شود حساس است و نقشی که یک عرب تروریست و یا یک ایرانی خرابکار را تصویر کند را نمی پذیرد. معادی در مورد بازی در نقش سلیم خان می گوید که از فیلمنامه خوشش آمده و دوست داشته این قصه را ایرانی ها نیز بشنوند. برای ایفای نقش یک پدر پاکستانی در سریال «آن شب» ، معادی و ریز احمد، بازیگر نقش نصیر به گوشه و کنار نیویورک سر زدند و پای صحبتهای خیلی ها از جمله راننده تاکسی ها نشستند تا بتوانند در نقشی که قرار است بازی کنند بنشینند.

پیمان معادی در سال ۱۳۴۹ در نیویورک متولد شد. او پنج ساله بود که همراه با خانواده اش به ایران رفت. معادی در رشته مهندسی متالوژی تحصیل کرده است و از شانزده سال پیش، فعالیت خود در عرصه سینما را با نگارش فیلمنامه آغاز کرد.

از جمله کارهایی که خود او کارگردانی کرده، فیلم «برف روی کاج ها» است محصول سال ۱۳۹۰ و نقش آفرینی چهره هایی چون مهناز افشار، ویشکا آسایش و حسین پاکدل. نگارش فیلمنامه «برف روی کاج ها» چهار سال طول کشید.

این فیلم به مشکلات زنان را در ایران امروز می پردازد و هر چند معادی سعی کرده به صورتی هوشمندانه و بدون اینکه به کسی بر بخورد، تابوها و محدودیتهایی را که زنان در ایران با آن روبرو هستند تصویر کند فیلم دو سال پشت سد ممیزی متوقف شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پیمان معادی ,«درباره الی», Last Knights یا «آخرین شوالیه ها»,«جدایی نادر از سیمین»,سریال جنایی «آن شب» یا The Night Of ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تیم وردر برمن آلمان پس از اخراج ویکتور اسکریپنیک، سرمربی این تیم، در جست‌و‌جو برای یافتن مربی تازه‌ای بود. این جست‌و‌جو سرانجام پایان یافت و آلکساندر نوری، مربی ایرانی‌تبار هدایت این تیم را در بوندس‌لیگا به عهده گرفت.

آلکساندر نوری پس از موفقیت‌های اخیر در هدایت موقت تیم برمن اکنون به پست سرمربی‌گری این تیم دست یافته است. باشگاه فوتبال وردر برمن اعلام کرد که قرارداد مربی‌گری نوری تا پایان فصل کنونی فوتبال بوندس لیگا قرار است در چندروز آینده آماده شود.

فرانک باومان، مدیر باشگاه وردر برمن، در باره این مربی ایرانی‌تبار که درگذشته هدایت تیم زیر ۲۳ سال این باشگاه را بر عهده داشته، گفت: «آلکساندر نوری در چندهفته اخیر نشان داد که با تیم پیش می‌رود و فعالیت‌اش عالی است.»

وردربرمن پس از ثبت رکوردی منفی در تاریخ باشگاه، ویکتور اسکریپنیک، سرمربی تیم بزرگسالان خود را در هجدهم سپتامبر سال جاری (۲۰۱۶) اخراج کرد و آلکساندر نوری ۳۷ ساله را به عنوان مربی موقت به جای او نشاند.

بازیکنان تیم وردر برمن خود خواستار ادامه فعالیت آلکساندر نوری به عنوان سرمربی تیم شده‌اند. گفته شده است که فعالیت فلوریان برونز، دستیار نوری نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

نوری که پدری ایرانی و مادری آلمانی دارد، از زمان سرمربی‌گری تیم وردر برمن تاکنون این تیم را از رده آخر به رده پانزدهم رسانده است. وردر برمن با او تاکنون چهار امتیاز به دست آورده است. این تیم در مقابل ولفسبورگ با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و روز شنبه (۱۰ مهر / ۱ اکتبر) نیز با تیم دارمشتات مساوی کرد.

آلکساندر نوری پس از شنیدن خبر سرمربی شدن خود گفت از داشتن چنین مسئولیتی بسیار شادمان است و ادامه داد: «البته وظیفه سنگینی است، اما ما می‌توانیم این مسئولیت را در کنار هم با موفقیت به انجام رسانیم ... ما کادر خوبی داریم، گروه پرانگیزه‌ی مربیان داریم و افرادی که در کارشان متخصص هستند.»

فرانک باومان، مدیر باشگاه وردر برمن، همواره تاکید کرده بود که نمی‌خواهد انتخاب جانشین ویکتور اسکریپنیک، سرمربی پیشین تیم با عجله انجام شود. او همچنین گفته بود که برای او آلکساندر نوری یکی از بخت‌های سرمربی‌گری این تیم است.

فرانک باومان پس از انتخاب نوری گفت: «ما هیچ نامزدی را که در مجموع توانائی‌هایی چون نوری داشته باشد را نیافتیم.» پس از آن که مارکوس گیزدول، یکی از نامزدهای سرمربی‌گری وردر برمن، همین پست را در تیم هامبورگ پذیرفت، نوری دیگر تنها بخت این پست برای فرانک باومان شده بود.

به این ترتیب باشگاه فوتبال وردر برمن آلمان بار دیگر یکی از مربیان داخلی را به سرمربی‌گری این تیم گماشته است. این تیم در گذشته نیز از توماس شاف و اسکریپنیک به عنوان سرمربی استفاده کرده بود.

ویکتور اسکریپنیک، سرمربی پیشین وردربرمن پس از سه بازی در فصل جاری بوندس‌لیگا و ثبت رکوردی منفی در تاریخ این باشگاه، مجبور شد صندلی سرمربی‌گری این تیم را ترک کند.

فرانک باومان، مدیر ورزشی باشگاه وردربرمن، همان زمان ضمن قدردانی از اسکریپنیک و دستیارانش، الکساندر نوری را یک مربی "با وجدان و باانگیزه" توصیف کرده بود که به اعتقاد باشگاه از پس هدایت موفق تیم در دیدارهای پیش رو برمی‌آید.

نوری ۱۷۸ سانتی‌متری، متولد ۲۰ اوت ۱۹۷۹ در شهر "بوکسته‌هوده" در ایالت نیدرزاکسن (شمال آلمان) است و خود در خط میانی بازی ‌کرده است. او که از تیم ملی فوتبال ایران تجربیات فراوانی دارد، به سیستم بازی ۴-۴-۲ علاقمنداست. الکساندر نوری سابقه عضویت در باشگاه وردربرمن را دارد و از طرف این باشگاه به صورت قرضی در "سیَتل ساوندر" آمریکا هم توپ زده است.

او از سال ۲۰۱۴ به عنوان کمک‌مربی تیم اصلی و تیم دوم در باشگاه وردربرمن مشغول به کار بوده است.

البته تغییر مسیر سریع وردربرمن و صعود به رده های بالای جدول کار ساده‌ای نخواهد بود، به ویژه این‌که نوری دو ستاره‌ی تیم، کلاودیو پیزارو را به خاطر مشکل عضلانی و ماکس کروس را به خاطر جراحی زانو در اختیار ندارد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیم وردر برمن آلمان,آلکساندر نوری,باشگاه وردربرمن ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در عربستان سعودی طوماری با امضای بیش از ۱۴ هزار زن که خواستار پایان دادن به سیستم قیمومت مردسالاری هستند، به دولت این کشور تحویل داده شده است.بر اساس قوانین عربستان، زنان برای سفر به خارج باید رضایت قیم مرد را داشته باشند.

علاوه بر این زنان سعودی اغلب برای کارکردن و درس خواندن به اجازه قیم مرد نیاز دارند.حمایت گسترده از این موضوع در پاسخ به کمپینی صورت گرفته که در توئیتر آغاز شد.

در ماه ژوئیه سال جاری هشتگی به زبان عربی در توییتر تحت عنوان "زنان سعودی می خواهند به سیستم قیمومت مردسالاری پایان دهند" منتشر شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که سازمان دیده بان حقوق بشر گزارشی را در این باره منتشر کرد.

پس از آن زنان سعودی کامنت ها و ویدیوهایی را توییت را کردند و خواستار تغییر در این زمینه شدند.به دنبال آن دستبندهایی با نوشته "من قیم خود هستم" دیده شد.

برخی از زنان با ذکر مشخصات کامل خود این طومار را امضا کردند و شماری دیگر ترجیح دادند ناشناس بمانند.

صدها زن پیام هایی شخصی را در حمایت از این کمپین به شبکه اجتماعی تلگرام ادارات عربستان فرستادند.

کریستین بیکیرل، از کارشناسان دیده بان حقوق بشر که بر روی این گزارش کار کرده، واکنش زنان سعودی را "غیرقابل تصور و باورنکردنی" توصیف کرده است.

خانم بیکریل گفت: "شگفت زده شدم، نه بخاطر حجم گسترده زنانی که از این کمپین حمایت کردند، بلکه بخاطر خلاقیتی که آنها در نشان دادن مخالفت خود در این مورد نشان دادند."

به گفته خانم بیکریل "زنان سعودی به وضوح نشان دادند که دیگر نمی خواهند با آنها همانند شهروند درجه دوم رفتار شود و زمان آن رسیده که دولت به خواسته آنها گوش دهد."

خانم یوسف گفت: "من نگران نیستم. کار خطایی انجام نداده ام."به گفته او، "مهم ترین مسئله این است که با زن همانند یک شهروند اصلی رفتار شود."

عزیزه یوسف به همراه شماری دیگر از فعالان اولین بار پنج سال پیش این مسئله را مطرح کردند.

خانم یوسف گفت: "ما هرگز مشکلی با به راه انداختن کمپین در این باره نداشتیم، اما مسئله این است که این کمپین ها تاکنون جوابی نداشته. اما ما همیشه امیدواریم. بدون امید نمی توان کار کرد."

تاکنون پاسخی رسمی از سوی دولت عربستان به این طومار داده نشده است.

صدها زن پیام هایی شخصی را در حمایت از این کمپین به شبکه اجتماعی تلگرام ادارات عربستان فرستادند.

کریستین بیکیرل، از کارشناسان دیده بان حقوق بشر که بر روی این گزارش کار کرده، واکنش زنان سعودی را "غیرقابل تصور و باورنکردنی" توصیف کرده است.

خانم بیکریل گفت: "شگفت زده شدم، نه بخاطر حجم گسترده زنانی که از این کمپین حمایت کردند، بلکه بخاطر خلاقیتی که آنها در نشان دادن مخالفت خود در این مورد نشان دادند."

به گفته خانم بیکریل "زنان سعودی به وضوح نشان دادند که دیگر نمی خواهند با آنها همانند شهروند درجه دوم رفتار شود و زمان آن رسیده که دولت به خواسته آنها گوش دهد."

 که پلیس او را در سال ۲۰۱۳ بخاطر نادیده گرفتن قانون ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور بازداشت کرد، گفت که او انتظار هیچ گونه واکنش منفی از این طومار نداشته است.

عزیزه یوسف، فعالی که این طومار را به دولت عربستان تحویل داده، به بی بی سی گفت که او از این اقدام "احساس غرور زیادی" می کند.

به گفته خانم یوسف، زمان آن رسیده که پاسخی به این درخواست داده شود.

در جامعه بشدت محافظه کار عربستان، یک زن باید با اجازه پدر، برادر و سایر وابستگان مذکرش و در مورد زنان بیوه حتی اجازه پسرش درخواست پاسپورت کند، ازدواج کند و یا از کشور خارج شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:عربستان سعودی,نظام قیمومت مردان,قوانین عربستان,عزیزه یوسف, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
خبرگزاری "شین هوا" گزارش داد که بلندترین تونل مسیر خودرو در استان "چینگهای" چین در ارتفاع 4.4 کیلومتری از سطح دریا احداث شده است.بر اساس داده های این خبرگزاری، فعالیت احداث این تونل در دل کوه در 24 سپتامبر به اتمام رسید.
این تونل در ناحیه "ماچین" منطقه خودمختار "گولوگ تبت" واقع شده است.

ارتفاع متوسط ​​این تونل از دریا بیش از 4.4 کیلومتر است، و بیشینه ارتفاع آن نیز 4.8 کیلومتری از سطح دریا واقع شده است. پروژه احداث پل از سال 2013 آغاز شد. این پروژه بخشی از پروژه تحقق مسیر 419 کیلومتری در کوه های مرتفع برای رسیدن به منطقه خودمختار "گولوگ تبت" است که در سال 2017 افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بلندترین تونل کوهی جهان ,چین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com